Centrale topics: Handig of onhandig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Centrale topics: Handig of onhandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 11:10

Naar aanleiding van mijn eigen ervaring mbt centrale topics toch maar eens een topic hoe andere mensen er over denken.

Ikzelf heb namelijk de ervaring dat het niet werkt. Zo ben ik bijvoorbeeld momenteel geinteresseerd in boomloze zadels en zou ik daar graag meer over willen weten. Dit mag ik niet meer gewoon onder harnachement plaatsen, maar moet in het centrale topic. Echter, het centrale topic is een huiskamer topic (net als de meeste centrale topics). Het gevolg is dan ook, dat het hele gezellige topics zijn, maar dat er zeer weinig info te krijgen is.
De meeste mensen daar zijn allang uitgepraat over welk boomloos welk voordeel heeft etc. Het gaat nog wel gedeeltelijk over boomloos, maar eigenlijk al niet meer over de praktische dingen.
Ik heb een paar keer een berichtje geplaatst, maar er komt eigenlijk geen reactie op. Ik ben immers onbekend, of mensen weten toevallig geen antwoord. Op zich geen probleem, maar er word wel verder gekletst waardoor mijn berichtje al heel snel weer uit beeld verwdenen is en ik dus nog steeds geen antwoord op mijn vragen heb..... Terwijl als ik gewoon een nieuw topic mag openen met een duidelijke titel, die mensen zullen reageren die er iets zinnigs over te zeggen hebben.

Nou is dit een voorbeeld, maar ik heb het dus vaker met centrale topics gehad. Ik baal dus inmiddels als een stekker van die dingen, en ik begrijp ook niet helemaal waarom ze er zijn. Immers, praktisch alle vragen die hier op bokt gesteld zijn hebben vaak weer met hetzelfde onderwerp te maken. Die zetten we toch ook niet allemaal in 1 topic? we hebben juist een scheiding in fora om duidelijkheid te houden waar het over gaat en om dingen met hetzelfde onderwerp bij elkaar te houden. Is het dan echt zo erg als er in harnachement meerdere (verschillende) vragen over bijvoorbeeld boomloze zadels geplaatst worden?
ALs de centrale topics aangemaakt zijn om makkelijk info te vinden schieten ze ook volledig aan hun doel voorbij. Het topic over boomloze zadels bestaat al uit 3 delen, waarvan de eerste 2 uit 500 pagina's bestaan. hoe vind ik daar ooit het antwoord op mijn specifieke vraag??

Nou goed, alweer een heel verhaal. Ik ben benieuwd hoe andere hierover denken. Wat mij betreft worden die centrale topics namelijk afgeschaft.

x_manon_x

Re: Centrale topics: Handig of onhandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:14

Ik vind het ook niet echt handig, meestal word er over je heen gepraat en jou vraag niet eens behandeld (als dat het geval is). Ik heb het namelijk ook, had een msn topic aangemaakt omdat ik een probleem heb met msn, die werd gesloten.. ik moest het maar in het centrale topic zetten, dus oké ik in het centrale topic gezet. Gevolg -> Niemand heeft gereageerd, en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Scheve mond

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:20

Lalidan schreef:
Wat mij betreft worden die centrale topics namelijk afgeschaft.

ik ben het helemaal met je eens, trekt nergens op, als je echt iets wilt weten is het antwoord onvindbaar en als je het in het topic vraagt krijg je geen of te weinig reactie's om er iets aan te hebben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:14

Ik vind eigenlijk dat ze van centrale topics een soort stickey moeten maken in het bijbehorende forum. Want dit schiet voor geen meter op
Ik geef je geen ongelijk TS

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:30

ik heb dezelfde ervaring en vind het ook niet handig zo
Het kan misschien wel werken als van de centrale topics geen huiskamertopics worden gemaakt en mensen gewoon ontopic blijven.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:00

[PP] welke kleur dekje voor vos
What in the name of hell gaat er in dat topic nog over setjes (zie sluitpost). Ik vind het een trieste gang van zaken eigenlijk denk dat meerendeel van bokt niet eens weet dat dat topic bestaat.
Ik had ook een nieuw topic geopent als ik me het afvroeg Bloos

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:48

Ik vind centrale topics dan wel weer handig, zoals op creabea het topic over camera's bijvoorbeeld. Of het topic over het te groot of te zwaar zijn voor je pony. Met de HK topics heb je gelijk, daar word je al snel genegeerd. Dan vind ik het ook wel irritant dat je geen topic mag openen, maar over het algemeen ben ik blij met centrale topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:09

Lalidan schreef:
Ikzelf heb namelijk de ervaring dat het niet werkt. Zo ben ik bijvoorbeeld momenteel geinteresseerd in boomloze zadels en zou ik daar graag meer over willen weten. Dit mag ik niet meer gewoon onder harnachement plaatsen, maar moet in het centrale topic.

Ik vrees dat je dit toch echt verkeerd begrepen hebt... Lachen Voor zover ik weet is het wel toegestaan om topics over voor of nadelen van boomloze zadels op HAR te openen? Er zijn alleen een aantal topics, waarin een berg informatie bij elkaar verzameld is voor de handigheid, en daar kun je in kijken voor meer informatie Lachen

Het klopt inderdaad dat er geen topics mogen worden geopend, wat past mooi op mijn vos / schimmel / zwarte / whatever. Dit omdat die vraag werkelijk al heel vaak is gesteld + het blijft toch een meningskwestie, geen serieuze / zakelijke vraag om meer praktische informatie ergens over. Gebruik de zoekfunctie en je vindt bergen topics met meningen van mensen daarover. We hebben het vaker geprobeerd, om een ontopic topic te houden over wat er bij je paard qua setje past. Maar die werken niet, mensen gaan toch snel slowchatten, kletsen etc. Dus daarom hebben we besloten, om het af te schaffen en naar de HK te verplaatsen.

MAW : het hangt een beetje van het onderwerp af, of, en wat voor centraal topic er wordt geopend / gehouden Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 10:25

Oké, dank je wel!! Dat verandert de zaak namelijk behoorlijk! Ik meende namelijk dat je over een onderwerp waarover een CT was, je geen apart topic meer mocht openen (zoals dus wel het geval is met dekjes etc).
Als ik met gerichte, praktische vragen nog wel een topic mag openen, dan maakt het me weinig uit dat er een CT is waar gezellig gekletst wordt door (in dit geval) bokkers die boomloos rijden!!

Dank je wel voor de informatie!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:33

er is een verschil tussen een sticky met informatie (waar je dus wel gewoon topics kunt blijven openen) en een centraal topic voor alle vragen ("wat past er op mijn vos/schimmel/pimpelpaarse merrie/veulen/goudvis").

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:37

ben het met de TS er eens

zo had ik dat met mijn camera....moest naar het speciale topic...
nou en daar negeren ze je de grond in...

ik heb het er laatst nog een keer geprobeerd maar kreeg 0,0 reactie!!
tja .. Scheve mond
niet zo onlogisch dat mensen dan zelf een topic gaan aanmaken toch?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:09

Voor sommige onderwerpen op bokt is het wel handig, anders wordt het weer overspoelt met hetzelfde onderwerp.
Ik kom soms ook wel eens onderwerpen tegen die in een Centraal topic staan..maar daar wordt bijna niet in gereageert. Dan zie ik het nut er ook niet meer van in aangezien je dan geen antwoord op je vraag krijgt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 01:43

Ik vind centrale topic's best wel handig, heb je tenmiste niet allemaal losse topic's over 1 onderwerp