ethiek op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

ethiek op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:57

Ben ik nou zo preuts of zijn er meer mensen die zich ergeren aan dit soort topics? Er komen potverdikkie ook kinderen van rond de 8 hier. Ik zou als ouder denken dat ze op dit forum wel veilig zijn, maar niets is dus minder waar. Ik vind het gewoon niet kunnen. Er zijn speciale fora (BV. www.sexwoordenboek.nl)voor dit soort dingen. Kijk dat er over sex gepraat wordt prima, maar om het nou zo plastisch te verwoorden of zulke foto's erbij te zetten.
Over het laatste topic heb ik al getemt, maar dit schijnt gewoon te mogen op bokt.

[LZP] Hood piercing en je gevoel. enc...
[MW] Verkracht en Seks
Laatst bijgewerkt door Caira op 18-01-08 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: ethiek op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:58

Er is een centraal piercing, en een centraal sextopic, dus waarom deze topics blijven staan snap ik ook niet?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:58

ik vind die piercing smerig, maar kinderen van 8 lezen het ook op andere fora,

dus ik vind niet dat het verboden moet worden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:59

ik heb hier nog nooit een topic over sex gezien,dus ik neem aan dat je er makkelijk omheen kunt!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:59

Er zijn inderdaad centrale topics voor. Zo irriteer ik me dus aan die geestentopics.. Vind het doodeng.. Nagelbijten / Gniffelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:00

watje Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:01

Bloos Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:03

Dat van geesten valt niet in dezelfde categorie vind ik.

Ik kom nog amper op LZP omdat je je eerst door stapels relatie/sex topics moet worstelen, die later vaak wel gesloten worden trouwens.
Soms snap ik uberhaupt niet dat mensen dat soort dingen op bokt zetten Nagelbijten / Gniffelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:04

RDF,dan moet je eens boeken van jan kleyn lezen

geesten zijn niet eng, ze zijn er niet om ons bang te maken

door je energie erop te richten , kun je ze wel sterker maken, en kunnen ze je pesten, maar dat heb je zelf nog altijd in de hand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:06

Citaat:
stapels relatie/sex topics moet worstelen

Die mening deel ik helemaal met je...
Sex topics vind ik dan helemaal niet op een paardensite horen, de relatie topics...tja...het nivo is 9 van de 10 keer erg puberaal, maar dan blijkt het toch om een 20 jarige ofzo tegaan, want meestal wil ik al temmem dat het op JH hoort Bloos

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:08

vind het idd ook niet echt nodig, daar is toch een yes of flairforum voor Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:08

runningkawa schreef:
Citaat:

Sex topics vind ik dan helemaal niet op een paardensite horen, de relatie topics...tja...het nivo is 9 van de 10 keer erg puberaal, maar dan blijkt het toch om een 20 jarige ofzo tegaan, want meestal wil ik al temmem dat het op JH hoort Bloos

Haha! Heel herkenbaar.
Meestal kijk ik al in het profiel van de TS, en komt er dan een hele andere leeftijd uit dan dat ik in eerste instantie dacht.
Maar wanneer je nu op LZP kijkt, dan gaat zeker driekwart op de eerste pagina over relaties, en dingen die kids nog lang niet tegen moeten komen.
Dan vraag ik me idd wel eens af waar de grens ligt?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:33

Inderdaad, er komen hier ook jonge kinderen die geen idéé hebben wat sex of die betreffende piercing ( Haha! ) is.. Aan de ene kant moet deze informatie door hun ouders gegeven worden, aan de andere kant, internet staat er vol mee! Het lijkt me handiger (maar ook natuurlijk weer moeilijk/onmogelijk om te realiseren) om een leeftijdsgrens te stellen. Bij het openen van het topic om de leeftijd vragen, of om -zoals bij bepaalde fora- bij het registreren een leeftijd op te geven. Dan kunnen kinderen die topics niet openen maar kunnen 18+ wél hun vragen stellen.

En dat sex en relaties topic... Dat is geen informatief topic meer waar je je vragen kunt stellen, dat is een huiskamertopic waar over vanalles en nog wat word gekletst. Als ik een vraag over sex of relaties zou hebben zou ik het nog eerder op HAW plaatsen dan daar

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:15

dit is dan wel een paardenforum maar [tot mijn grote blijdschap] kun je hier ook andere algemenere zaken bespreken met andere mensen die dezelfde hobby hebben.
ik vind bokt geen kinderforum, en vind ook niet dat het dat moet worden.
toen ik pas bij vrienden met kinderen was kon ik niet op bokt komen, zij hebben zo'n bescherming erop [hoe heet dat nou?] die voorkomt dat kinderen op site's met een inhoud komen die niet voor hun oogjes bestemd is.
ik vind dus ook dat ouders met jonge kinderen deze bescherming erop moeten zetten, als ze dat niet doen vinden ze het kennelijk niet erg dat ze met zaken geconfronteerd worden die nog niet in hun belevingswereld thuis horen.
er zijn voor kinderen weer legio andere site's om zich te vermaken.
in het kort; ik vind dus dat dergelijke zaken hier wel besproken moeten kunnen worden, en dat het de taak van ouders is om hun kinderen hiertegen in bescherming te nemen.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:23

Registratie met leeftijdsmelding lijkt mij ook een goed punt, dan kan je sommige fora afschermen.
Ik denk dat het voor ouders ook niet mogelijk is om alle internet gedrag van de kinderen te controleren. Zeker niet als je denkt dat ze veilig op een onschuldig paardenforum zitten.

Maar aan de andere kant, kinderen zijn vroeg wijs hoor. Ik denk dat de ouderen onder ons zich er meer aan storen dan die kinderen. Als ze het niveau niet snappen, dan laten ze het vanzelf links liggen.

Eerlijk gezegd denk ik dat bokt gewoon een spiegeling is van de samenleving, mensen zijn directer en durven meer te vertellen. Op straat hoor ik regelmatig kleine kinderen dingen zeggen waar ik nog rode oren van krijg en de ouders staan er gewoon om te lachen. Wie zijn wij dan om er iets van te zeggen of er iets tegen te doen? Meer dan afschermen kan je in zo'n geval niet lijkt me. Verbieden zou jammer zijn voor de 18+ groep, bokt is er tenslotte voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:34

runningkawa schreef:
Citaat:

Ja dat heb ik ook ja. Haha!
Ik vind sex topics ook niet horen op bokt, en die puberale relatie topics mogen wat mij betreft naar het jeugdhonk

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:39

Tja,
ik denk dat het wel goed is voor een relatief jong kind om wat te kunnen lezen over sex etc. Wanneer ze intresse krijgen, kunnen ze er maar beter wat over weten/kunnen lezen. Het is niet zo dat het wordt opgedrongen, dus iedereen kan kiezen om het aan te klikken.
Er zijn ook topics over loverboys en dat vind ik ook goed. Zo worden ze toch beter voorbereid op de boze wereld.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:41

superwoman schreef:
Tja,
ik denk dat het wel goed is voor een relatief jong kind om wat te kunnen lezen over sex etc. Wanneer ze intresse krijgen, kunnen ze er maar beter wat over weten/kunnen lezen. Het is niet zo dat het wordt opgedrongen, dus iedereen kan kiezen om het aan te klikken.
Er zijn ook topics over loverboys en dat vind ik ook goed. Zo worden ze toch beter voorbereid op de boze wereld.

Mag ik even hopen dat je dit niet als een serieuze post ziet, zo ja dan wil ik je graag nog eens spreken als je zelf kinderen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:43

Ik heb er niet zo problemen mee. Seks is in principe een mooi iets en is (net als je lichaam) niet iets waar je je voor hoeft te schamen. Maar de grens is natuurlijk erg dun van wat kan wel en wat kan niet.

Over seks is op internet heel veel te vinden. Denk dat het weinig uitmaakt of het op bokt wel of niet voorkomt. Kinderen komen er via heel veel soorten media mee in aanraking. Wat ik ook niet altijd oke vind hoor, maar dat is meer door hoe onrespectloos seks en daaraan gerelateerde onderwerpen worden gebracht.

Ik denk dat bokt dan nog een redelijk veilige plek is voor (jonge) meiden om over deze onderwerpen te praten. Het is nu eenmaal iets wat je tijdens je puberteit flink bezig kan houden. Vind het niet zo vreemd dat op een forum waar veel jonge meiden zitten deze onderwerpen dus ook worden besproken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:53

je kunt toch kijken en lezen wat je zelf wilt?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:02

De regels op Bokt over dit onderwerp zijn vrij simpel:

-Topics over relaties horen op LZP/JH
-Topics over sex zijn niet de bedoeling, daar is een centraal HK-topic voor
-Tenzij het topic over sex medisch gerelateerd is, dan kan er een topic op MW geopend worden.

We denken hiermee een goede balans tussen de verschillende eisen van de gebruikers gevonden te hebben. Mocht een topic volgens jou niet aan de regels voldoen, dan kan er op getemd worden, graag zelfs.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:19

Caira schreef:
Mag ik even hopen dat je dit niet als een serieuze post ziet, zo ja dan wil ik je graag nog eens spreken als je zelf kinderen hebt.

Weet niet hoe jij het op vat.
Ik vind iig dat een "kind" op tijd moet weten wat sex in houdt. Wat ze kunnen verwachten etc.
Zo kan een kind er snel achter komen wat hij /zij wel of niet wil. Dat ze er niet mee worden overvallen door iemand.
Wanneer je als ouder erover moet praten kan het wel eens te laat zijn óf juist te vroeg.
Zoals suze_ het ook vertelt, hangt er erg vanaf hoe het het onderwerp wordt gebracht.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:40

suze_ schreef:
Over seks is op internet heel veel te vinden.

met parental control software hoeven ze dat helemaal niet te zien, kom je dus ook niet op bokt, maar er is voor kinderen verder ook genoeg aanbod wat 'veilig' is.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:06

Karl66 schreef:
De regels op Bokt over dit onderwerp zijn vrij simpel:

-Topics over relaties horen op LZP/JH
-Topics over sex zijn niet de bedoeling, daar is een centraal HK-topic voor
-Tenzij het topic over sex medisch gerelateerd is, dan kan er een topic op MW geopend worden.

We denken hiermee een goede balans tussen de verschillende eisen van de gebruikers gevonden te hebben. Mocht een topic volgens jou niet aan de regels voldoen, dan kan er op getemd worden, graag zelfs.

wordt niet behandeld, dus heeft weinig zin denk ik.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:09

Ik vind alles over geesten net zo slecht voor jonge kids. Die gaan er geheid mee experimenteren en daar kunnen problemen van komen.
Ik heb niet zo vele problemen met topics over seks. Kan me alleen niet voorstellen dat je zulke dingen online zet, maar ok Haha!