Nav het nieuwe ratingssysteem ga jij bokt verlaten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ja
4 (22%)
Nee
12 (66%)
Weet ik nog niet
2 (11%)

Totaal aantal stemmen: 18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 03:49

[FZ] [Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Even in het kort, laten we dr van uit gaan dat het geen flauwe grap is,
iedereen die het topic door heeft gelezen kan daaruit op hebben gemaakt
dat elk lid nu een negatieve of positieve stem uit kan brengen op een reactie.

Wat duidelijk is dat het grotendeel van de mensen die daar gereageerd hebben
van mening zijn dat dit geen rieel beeld zal geven.
Mensen die een hekel aan elkaar hebben, of een antwoord krijgen wat ze niet wensen, zullen al vrij snel negatief gestemd worden, en dat is niet altijd eerlijk.

Ik heb het niet over de positieve stemmen, ik denk dat daar het probleem ook niet ligt.
Bokt is een apart forum met een bepaald soort persoonlijkheden (Paardenwereld) nou
ja vul de rest zelf maar in, ik denk daarom ook dat dit geen positieve bijdrage
meer zal leveren een een spontane reactie.
Als jij tóch al weet dat de TS dit niet aan wil nemen is de kans groot dat je een negatieve stem kwijgt, dankjewel hoor, maar IK kan mijn tijd beter besteden.

En het mooiste van alles!! is dat we over een tijdje alle stats te zien krijgen, wat moet ik hier nu mee?
Is dat nu de toekomst van Bokt? Straks krijgen we van dat soort praktijken dat zodra je een hoop negatieve stats op je naam heb staan, ze je hélemaal niet meer serieus nemen, wat doe je hier dan nog?

Mss zie ik het op dit moment allemaal even heel zwart wit, maar om maar een het woord "puppytraining" naar voren te halen welke ik voorbij heb zien komen in dat topic;
als ik gekeurd en getraind wil worden kies ik daar liever een descundig arts of psycholoog voor,
maar sorrie, geen boktleden.

Laten we hopen dat dit een verschrikkelijke misselijke grap is, anders.....Zal óf mijn manier van reageren drastisch veranderen en verminderen, en vind jij mij nog alleen verstopt in een HK topic waar geen commentaar wordt gevraagt, of ik zeg Bokt voorgoed vaarwel.

Groeten van een jaren lang trouw lid.

Zappa

Re: Nav het nieuwe ratingssysteem ga jij bokt verlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 04:17

draai het eens om
er zullen nu meer mensen hun best doen om een goed onderbouwde mening te geven ergens over puur om een positieve stem te halen
maar ja wat is bokt eigenlijk zonder af en toe de relletjes en de penny's Haha!

vind ik al een positief iets

ergens vind ik ook wel weer dat ik der leeftijd hiervoor ontgroeid ben en me hierdoor niet laat tegen houden om zowel negatief als positief te plaatsen

mijn andere vraagteken hierbij is hoeveel meer onnodig werk gaat dit de modjes kosten
tijd die ze in mijn ogen beter en nuttiger hier op bokt kunnen besteden

worden nu elke negatieve reacties onder de loep genomen ?
en hoe zit het met de positieve , word daar wat mee gedaan ?

ik ben in ieder geval niet van plan om ook maar 1 keer deze knopjes te gebruiken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 08:49

Positieve statjes betekenen in mijn ogen ook alleen maar dat je een grote vriendenkring op bokt hebt.
Hoe vaak zie je niet in discussie topics dat als er een "populaire" reageert dat er 10 keer door haar/zijn vriendjes wordt gereageerd van: "idd....dat vind ik ook " Ja Ja Ja

Ach bokt daarom verlaten...nee. Het zal wel worden bokt daardoor verlaten Haha! Haha! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 08:53

ik vind het jammer , ik had liever de oude bokt terug gezien, ik baal bijvoorbeeld ook van al die subfora
vroeger keek ik alle fora's door, zo vond ik nog wel eens interessante topics, nu is alles zo gescheiden dat ik geen zin heb om te doorzoeken.
alleen links bekijk ik nog wel eens als forum in zijn geheel.

feit is dus dat bokt te groot is geworden, en het moderaterteam te klein.
sja en dan moeten ze van zulke geintjes gaan toepassen.

ik zie er geen meerwaarde in, vind het erg kinderachtig.
ik snap de clue, spammers kunnen zo sneller gebant worden.
maar wellicht kan er ook zoiets gemaakt worden van het tem systeem (vind ik ook nog steeds kinderachtig)
wat ik leuk vond aan het oude bokt, was de relletjes en de discussies.

ik denk dat het nu te braaf moet gaan worden, en idd dan ben ik pleite.
ook ik zit al een tijdje op andere fora, en daar bevalt het me beter dan hier .
hier weet je niet eens meer waar je een vraag moet stellen, 9 van de 10 keer plaats je m in een fout forum

ik zou zeggen, wat meer moderaters, die vaker online zijn, zodat probleemgevallen sneller aangepakt worden.

ik ga niet raten, en als er statjes komen, ben ik geneigt hier iets tegen te doen, gezien het toch een soort vorm van schending van de privacy is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:42

nee ik zal bokt er niet voor verlaten
Ik weet zeker dat ik heel wat minnen zal scoren als ik gewoon recht voor de raap mijn mening geef.
Nou jammer dan Lachen
Zal er niet door veranderen, want dat is gewoon wie ik ben Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:13

Ik ga Bokt er niet voor verlaten, maar ik zie mezelf die stemmen niet echt gebruiken.
En als mensen het nodig vinden om iemand anders negatief te beoordelen omdat ze elkaar niet aardig vinden, mij best.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:16

Eerlijk gezegd was mijn eerste reactie wel 'nou dit was het dan, ik kap ermee'.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:17

Of ik bokt erom of erdoor zal verlaten dat weet ik niet.
Zelf zie ik er de fun niet van in om een "stem" uit te brengen op een post van iemand. Maar goed dat ben ik en bokt is erg groot dus er zullen een hoop mensen wel gaan "stemmen". Ik denk wel dat het een positieve uitwerking zal hebben op het plaatsen van posts, mensen zullen misschien beter overwegen hoe ze hun post gaan verwoorden en dat is alleen maar positief omdat er wellicht een hoop minder onzin geplaatst zal worden door bokkers

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:18

Bokt ervoor verlaten zou ik niet zo snel doen.. Ik denk dat ik er zoiezo niets mee zal doen qua stemmen..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:20