Het hele jaar kijk ik er met spanning naar uit, hét hele jaar zet ik voor het slapen gaan 1 streepje op de muur. Hoe groter het aantal streepjes worden, hoe meer kriebels ik in mijn buik krijg want ik weet: Bij het 364e streepje, ben ik de volgende morgen jarig als ik wakker word.

En op die dag. lieve bokdinnetjes is er iets héél speciaals waarvoor ik toch eigenlijk wel op Bokt ben en blijf. En dat is ............................................................................................
Het kadootje bij mijn naam!

Vandaag ben ik jarig, en ik heb de streepjes wel tig keer nageteld en het zijn er toch echt 364 dus daar kon het niet aan liggen. Ik ben ook maar een mens, en misschien héél misschien had ik een keer een streepje te veel gezet.
Maar ik kwam op school en al mijn studiegenootjes feliciteerde mij met mijn verjaardag dus dat was weer een teken dat ik toch echt jarig ben want dat doen ze niet voor de lol, toch?
Ik kwam thuis en er lagen kaartjes op mij te wachten en mijn huisgenoten hadden het huis/mijn kamer versierd met slingers. Nog een signaal dat ik een jaartje ouder ben geworden.
Maar het echte overtuigende bewijs was dat mijn ouders net belde, ze zijn onderweg want we gaan straks uit eten voor mijn verjaardag.
Nou, nu is het voor mij duidelijk, ik heb me niet vergist in het aantal streepjes zetten of tellen

Ik ben echt jarig!

Maar waar oh waar, is mijn Boktkadootje bij mijn naam dan?