Biedgedrag EAV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

puma

Biedgedrag EAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 13:52

Ik vraag me af hoe ver jullie gaan met bieden op EAV.

2 (van ontelbaar veel) voorbeelden die mij de laatste tijd opvallen.

Een jas van een bekend merk, nieuw rond de 125 euro. Iemand biedt meer dan 95 euro omdat ze al maanden naar die jas in die maat op zoek is. Dan had ik voor die paar tientjes meer al lang een nieuwe gekocht. Voor zo ’n klein verschil (op dit bedrag) met de nieuwprijs neem ik geen risico met
- Verzending (komt het wel bij je aan)
- Maat (hoe valt het)
- Staat (pluisjes, vlekjes etc)

Ook zoiets.. Aangeboden rijbroek. Nieuw 119,95 maar 5 x aangehad. Ik wil er minstens 100 euro excl. voor hebben. Ik haak dan af, het blijft tweedehands en dan koop ik voor die 20 euro extra liever een nieuwe.

Ik vind zelf 60 procent van de nieuwprijs eigenlijk wel maximaal voor een 2e hands artikel (in goede tot zeer goede staat).

Ik ben wel benieuwd wat jullie mening hierover is ! Lachen

Alja

Re: Biedgedrag EAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:08

als er idd zo weinig verschil tussen zit koop ik het ook liver nieuw maar dan met de reden dat ik het bonnetje in mijn boekhouding kan doen en dat ik dan de btw terug krijg Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:11

Ik koop het dan ook liever nieuw, maar imo is diegene die het uiteindelijk koopt (dus akkoord gaat met het hoge begin bedrag) er zelf bij.

Mensen die het te duur vinden zullen niet bieden, maar zolang er vraag naar is kan je hogere prijzen blijven vragen. Degene die het verkoopt zal er vast mee blijven zitten als iedereen het te hoog vind en zal dan uiteindelijk zelf moeten beslissen of het product onverkocht blijft of dat de prijs naar beneden moet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:15

Ik heb zelfs afgelopen week iemand 25 euro exclusief zien bieden voor een dekje dat nieuw 19,95 kost...

Het blijft i.m.o. een kwestie van wat de gek er voor geeft.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:23

Is ook zo ja.
Soms vragen ze zich zelfs meer dan in de winkel, of zelfde prijs.
Maar ja moeten ze zelf weten.
Door bokt ben ik 2e hands gaan kopen. lekker verslavend.
Maar soms wordt je ook echt wel ''opgelicht'' dan staat er bij nieuwstaat met een foto, dus ga je ervan uit dat het dat gerei is komt het thuis, zit er een gat in, of het is beschadigd of er missen ringetjes. Ik vraag er ook altijd al naar. Het gaat meestal goed maar de paar x dat er mensen zijn die het verzieken is voor mij wel een reden geweest om minder te kopen, ga ook liever die paar tientjes meer betalen en dat ik iets fastsoendelijks heb wat ik mag passen en terugbrengen.

Iig, je bent er zelf bij, als je je voor de gek laat houden dan heb je ook niet zelf gekeken wat het kost in de winkel denk ik dan.

Soms heb je er wel leuke koopjes tussen zitten. Tong uitsteken

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:47

Ik ben het met je eens, aan de andere kant als je iets verkoopt; het is natuurlijk wat een gek er voor geeft.
En E20,- is wel E20,- minder Knipoog.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:00

Kristie schreef:
Ik ben het met je eens, aan de andere kant als je iets verkoopt; het is natuurlijk wat een gek er voor geeft.

Dat klopt.. maar ik vind dan 20 euro op een hoog bedrag niet in verhouding staan met tweedehands-nieuw. Al die risico 's die je ermee op je hals haalt voor zo 'n luttel verschil..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:02

Mij valt dit ook vaak op...zie ook vaak dat ze erbij zetten dat iets nieuw 29,95 kost en dan vragen ze 20 euro...komt er nog eens 6.20 bij aan verzendkosten...
Tja dan kan ik beter naar de ruitershop in de buurt gaan en het nieuw halen...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:25

puma schreef:
Kristie schreef:

Dat klopt.. maar ik vind dan 20 euro op een hoog bedrag niet in verhouding staan met tweedehands-nieuw. Al die risico 's die je ermee op je hals haalt voor zo 'n luttel verschil..

Ik ben het met je eens hoor Knipoog.
Maar als TS heb je natuurlijk maar één iemand nodig die het er voor over heeft.
Wie niet waagt wie niet wint Knipoog.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:32

Als je dan 6 X een rijbroek koopt voor 20 euro minder dan de nieuw prijs heb 1 broek gratis Haha!

Vragen en krijgen zijn 2 dingen, en het is niet wat een gek ervoor wil geven maar een gek ervoor betaalt.

En reken eens bij jezelf af, je koopt een rijbroek (119.95 euro) en na het rijden blijkt hij toch niet zo heel fijn te zitten... Je probeerd het nog een keer, maar nee zit toch niet fijn. Terug brengen kan niet meer... Dan zet je die broek tekoop voor 60 % van de nieuwprijs?
Ik ben het er wel mee eens dat het dn 2e hands is en dat er mensen zijn die de hoofdprijs vragen, maar er is een wezenlijk verschil tussen vragen en daadwerkelijk krijgen.

vwb het voorbeeld van die jas, hebben we hier ook wel eens gehad... wil je een bepaalt kleur dekje en het komt er maar niet van om er 1 te kopen, tot het uitverkocht is...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:08

Soms wordt het wel een beetje te gek indd
Ik zie regelmatig dingen die aangeboden worden met een vraagprijs erbij die veeeeel te hoog is Clown In de winkel kan je ze goedkoper halen Huilen van het lachen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:33

het is een kwestie van vraag en aanbod. Als je per se een jas uit een bepaalde collectie wil hebben die uitverkocht is zal je daar meer voor neerleggen dan een jas die nog volop te koop is.

Het hang er ook vanaf wat de nieuwwaarde is en hoevaak gebruikt. Als iets nieuw 100 euro kost en het is 2x gebruikt en ik kan het ophalen dan wil daar best 80 euro voor betalen. Ik kan het dan goed bekijken en het bespaard mij gewoon 20 euro, als ik dat een paar keer doe scheelt het bergen geld.

Als het om 10 euro gaat dan zal ik het ook niet snel voor 8 gaan kopen. Je moet het allemaal in verhouding zien vind ik Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:50

Ook mij is het opgevallen, vooral de ankypads gaan voor buitensporig veel weg.. 35 euro ex verzenden, dan kom je ook al gauw op een goede 41 euro, dan rij ik wel naar de ruitershop! Dan heb ik er een nieuw, zonder haren en vegen en ook meteen in de kleur waarvan ik zeker weet dat hij goed is.

Meeste topics voor ankypads haak ik meteen af, ook al zou ik er graag eens eentje in rood hebben. Tong uitsteken