Pb's als gewoon bericht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Pb's als gewoon bericht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:18

Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik iemand vanuit een topic een pb stuurde (dus via een topic op iemands 'pm-knop' gedrukt), en dat het bericht dan toch in het topic zelf verschijnt.

Ben ik de enige die daar last van heeft, en zal ik dus gewoon regelmatig verkeerd klikken, of is dit een foutje ergens en zijn er meerdere mensen met dat probleem?

Ik stuur pb's namelijk niet voor niks, haha, dat zijn meestal de zaken die ik niet openbaar wil zeggen Tong uitsteken

sandr0

Re: Pb's als gewoon bericht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:19

ik stuur regelmatig een pb maar heb nog nooit gehad dat ie in t topic verscheen. misschien dat je toch ergens verkeerd op klikt??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:21

Ik heb er ook nog nooit last van gehad? Misschien idd verkeerd geklikt.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:17

Ik heb het ook soms en iets te vaak om per ongeluk foutje van mij te zijn.
Heb ook vaak dat ik een bericht wil plaatsen en dat het hele bericht weg is maar niet geplaatst is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:41

Myukii: als je dat gebeurt kan je altijd even temmen om te zorgen dat het bericht alsnog verwijderd wordt.

Weet je zeker dat je in zo'n geval niet op de 'quote' knopt drukt in plaats van de pm knop? In beide gevallen krijg je een scherm met eerst het antwoord van de ander te zien.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:44

Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar ik weet bijna zeker dat ik dan echt op de juiste knoppen klik. Het gebeurd te vaak en ik ben ook te vaak mijn bericht echt kwijt, soms 3 of 4 keer op een dag.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:47

Daniella74: Dat klinkt in ieder geval als een ander probleem. Wat voor browser en versie gebruik je? En wat doe je precies?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:26

Eline schreef:
Daniella74: Dat klinkt in ieder geval als een ander probleem. Wat voor browser en versie gebruik je? En wat doe je precies?

Geen idee wat ik precies heb draaien. Zowel pc op werk als laptop thuis hebben het en die hebbeb aparte netwerken/software. Ik heb Windows XP op beide en browser weet ik echt niet. Morgen is de ict-er er weer en dan zal ik het vragen en je een pb sturen.

Ik druk of op quote of op pb, typ een bericht en klikt op verzenden/versturen. Kan mij voorstellen dat ik een keertje iets verkeerd doe maar het is de laatste weken steeds, heb het nu ongeveer een week of 7 denk ik. Gisteravond zat ik in een topic en daar had ook iemand het, weet alleen even niet meer wie maar zij was tot 2x toe ook haar bericht kwijt.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:13

Dat was geloof ik gister toen jij mij wilde pb-en maar het in het topic terrecht kwam toch Daan?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:57

Charles schreef:
Dat was geloof ik gister toen jij mij wilde pb-en maar het in het topic terrecht kwam toch Daan?

Ja klopt, was al zoveelste keer.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:02

Ik heb dat ook behoorlijk vaak!
Maar ik denk elke keer dat ik wel weer op het verkeerde knopje gedrukt zal hebben. Blond

Gelukkig heb ik ze elke keer nog snel kunnen verwijderen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:31

Ik denk idd dat je dan per ongeluk op quote drukt ipv PM, ik heb dat ook wel eens gehad Bloos

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:34

ze zecht heel duidelijk dat ze echt op het goede knopje heeft gedrukt.. en als je 7 weken lang iedere keer dat je een pb wilt sturen de quote knop voor de pm aanziet het nog redelijk dom is Knipoog. mischien inderdaad een foutje van bokt! hopen dat het snel goed komt! Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:11

Ik weet niet, maar bij mij staat PM redelijk links onder een geplaatst bericht, en quote helemaal rechts..... Lijkt me toch niet dat je die makkelijk per ongeluk omwisselt.

Misschien een tip als je een pb wilt versturen: Kijk even aan de linkerkant van je scherm. Staat daar alleen "Onderwerp:", "Bericht inhoud:", "Smileys" en "Opties" dan ben je geen PB aan het maken, maar reageer je IN het topic.
Staat links ook "Privé berichten", "Postvak In" "Postvak Uit", "verzonden" etc, dan zit je in je gebruikersscherm en verzend je een PB.
Als je beiden even uitprobeert, zie je wat ik bedoel, is een beetje ingewikkeld uit te leggen.

Misschien dat je hiermee kan voorkomen dat het fout gaat. En als je een PB gestuurd hebt en je twijfelt, meteen even in het topic kijken. Staat je bericht er wél in, dan kan je hem dan nog aanpassen met de knop "Edit"

Waar de fout zit ben ik niet bekend mee, maar misschien dat hiermee je probleem toch opgelost word!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:42

ik zie de laatste tijd vaak een edit met: dat had dus een pb moeten zijn iod
dus je bent niet de enige

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:43

Lalidan schreef:
Ik weet niet, maar bij mij staat PM redelijk links onder een geplaatst bericht, en quote helemaal rechts..... Lijkt me toch niet dat je die makkelijk per ongeluk omwisselt.

Als je fulltime bokt kan die verwarring wel onstaan hoor Bloos

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:52

Heb gebeurd mij ook wel eens dat ik per ongeluk op de quote-knop klik in plaats van op de pm-knop.
Dat krijg je als je even snel een pm wilt sturen, maar eigenlijk ook met andere dingen bezig bent. Bloos
Meestal snel bericht aanpassen en dan is er niets aan de hand.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:16

Dit klopt wel hoor, als je onder het topic op pm drukt, komt inderdaad dat bericht gequote in een privebericht naar die persoon toe.

Als je dat neit wilt moet je even via profiel op pb drukken, dan is dat niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 01:57

Myukii schreef:
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik iemand vanuit een topic een pb stuurde (dus via een topic op iemands 'pm-knop' gedrukt), en dat het bericht dan toch in het topic zelf verschijnt.

Ben ik de enige die daar last van heeft, en zal ik dus gewoon regelmatig verkeerd klikken, of is dit een foutje ergens en zijn er meerdere mensen met dat probleem?

Ik stuur pb's namelijk niet voor niks, haha, dat zijn meestal de zaken die ik niet openbaar wil zeggen Tong uitsteken

Ik had het laatst ook. Ik ging er vanuit dat ik ergens verkeerd had geklikt terwijl ik toch echt wel het verschil weet tussen quoten en pm-en. Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 02:30

is mij ook al een paar keer overkomen
gaf/geef altijd mijzelf de schuld dat ik perongeluk de verkeerde
knop heb gedrukt , ook al zit het 10cm van elkaar verwijderd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:56

Dit heb ik ook een paar keer gehad en ik zou toch zweren dat ik gewoon op de goede knoppen heb gedrukt. Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 11:12

Roel schreef:
Dit klopt wel hoor, als je onder het topic op pm drukt, komt inderdaad dat bericht gequote in een privebericht naar die persoon toe.

Als je dat neit wilt moet je even via profiel op pb drukken, dan is dat niet.

Nee, het gaat niet om het quoten in de pm zelf, maar dat het bericht op de verkeerde plaats verschijnt Knipoog

En gelukkig ben ik niet de enige, haha! Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:12

Eline schreef:

Ik heb nagevraagd en ik moest doorgeven dat ik browser versie 6 heb draaien zowel op het werk als thuis en dat ik trouw alle updates van MS installeer.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:50

Ik heb het een paar keer gehad, maar waarschijnlijk drukte ik dan gewoon verkeerd, want het gaat meestal gewoon goed!