"Zo niet, dan mag het verplaatst worden".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

"Zo niet, dan mag het verplaatst worden".

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 10:13

Ik lees heel vaak in topics; "Sorry ik weet niet of het hier goed staat, zo niet, dan mag het verplaatst worden. Maar dan denk ik van, wat heeft het voor nut? Ook al mag het van de TS niet verplaatst worden, dan doen de mods het toch wel als het verkeerd staat.
Snap eigenlijk niet waarom mensen dat erbij zetten, geef me eens een reden.

Liedje

Re: "Zo niet, dan mag het verplaatst worden".

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:15

Ik denk dat het gewoon een verontschuldiging is, al is het dat niet helemaal. Clown Ze weten het niet zeker en geven het daarmee aan dat ze het zich ervan bewust zijn. Lachen

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:15

misschien al verontschuldeging vooraf, omdat ze dan niet zeker weten waar het hoorde.
Ik heb het ook wel eens gezet, omdat ik echt niet meer wist waar het hoorde en op die manier (had ik in ieder geval) krijg je het gevoel dat je je alvast ervoor excusseerd dat het foutief staat.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:18

Heel logisch, mensen dekken zich van te voren graag in.. Zo voorkom je deels kritiek. Denk ook aan alle foto´s die geplaatst worden met bijschrift ´normaal gaat het beter want....´

Ik denk dat we ons er allemaal wel eens schuldig aan maken door onszelf van te voren alvast in te dekken, onzekerheid van de mens misschien wel..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 10:19

Maar dan kunnen ze er toch ook neerzetten; Sorry, ik weet niet goed waar het moet staan, dus daarom maar hier. (Bijvoorbeeld).

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:21

Kwestie van woordkeuze. Lachen

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:21

maar je ziet deze zin ook in vele soorten, maar ze komen overal op hetzelfde neer.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:16

De een zet het er anders neer dan de ander lijkt me..
Ik zet het er zelf vaak ook bij als ik het niet weet. Staat voor mijn gevoel netter

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:19

In sommige gevallen is het echt een twijfel geval en vind ik het ook niet zo'n punt om zo'n zinnetje tegen te komen.

Ik kom echter op RT regelmatig topics tegen met ook zo'n zinnetje en dan heb ik het idee dat mensen helemaal niet hebben nagedacht over waar ze een topic plaatsen. Lekker makkelijk op het allereerste forum neer zetten en de moderator verplaatst het wel.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:47

Dat geeft toch niet, moderators hebben toch verder niets te doen Knipoog
Ik vind het soms ook best moeilijk om sommige onderwerpen te plaatsen, kan me voorstellen dat je dan een excuus neerzet vooraf. Zelf zou ik een mod raadplegen, lijkt me handiger.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:07

Henrieke schreef:
Maar dan kunnen ze er toch ook neerzetten; Sorry, ik weet niet goed waar het moet staan, dus daarom maar hier. (Bijvoorbeeld).

Beetje een domme vraag als ik eerlijk mag zijn.

Als je niet zeker weet waar het moet staan zeg je eigenlijk vanuit verontschuldiging of om je in te dekken, weet niet of het hier goed staat verplaats anders maar.

Maakt het nou echt uit of je zegt ik weet niet waar het moet staan, of als het niet goed staat verplaats maar. Nee lijkt me niet.

Dus ik snap de zin van dit topic niet zo.. Knipoog

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:12

Nou het helpt soms wel, want in sommige forums handhaven ze het volgende:

Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 1 april 2006. Er zal de eerste twee weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in het topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Dit zal ook bij wijzigingen van deze regels gebeuren.

En dat gebeurt ook echt, zonder overleg sluiten ipv verplaatsen, dus is het niet verkeerd als je erbij zet dat je niet zeker weet dat je goed zit.
Wat niet wil zeggen dat je niet je best moet doen om uit te vinden waar een post het meest op zijn plek is uiteraard.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:30

klien schreef:
Nou het helpt soms wel, want in sommige forums handhaven ze het volgende:

Deze regels en richtlijnen gelden vanaf 1 april 2006. Er zal de eerste twee weken coulant mee omgesprongen worden, door middel van een PB of opmerking in het topic; daarna zullen topics of reacties die niet aan de regels voldoen zonder bericht verwijderd of gesloten worden. Dit zal ook bij wijzigingen van deze regels gebeuren.

En dat gebeurt ook echt, zonder overleg sluiten ipv verplaatsen, dus is het niet verkeerd als je erbij zet dat je niet zeker weet dat je goed zit.
Wat niet wil zeggen dat je niet je best moet doen om uit te vinden waar een post het meest op zijn plek is uiteraard.

Denk eerder dat ze op slot gaan als ze niet een de bokt regels voldoen.. Bv, felicitatietopic's, Spam, enz..
Niet dat het op de foute plek staat, dat gebeurd zo vaak namelijk. En verplaatsen is dan handiger als een slotje, anders open ze toch weer een topic op de juiste plaats..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:46

Het komt echt zelden voor dat een topic dat alleen maar verkeerd staat gesloten wordt. Dan moet er al veel meer aan de hand zijn, hetzelfde topic op tig fora plaatsen oid Lachen

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:02

Nou, ik heb het meegemaakt met een onschuldig topic over: raadt wat mijn baby wordt; jongen of meisje. Gewoon lukraak op slot gezet zonder bericht.
En na vragen weer geopend, bleek het op de verkeerde plek te staan Verward
Maar goed, dat is niet de insteek van dit topic toch?

Ik erger me er niet zo aan als iemand dat plaatst, mits de inhoud van het topic interessant is. Zoniet, dan haak ik toch wel af Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:02

Ook mods maken wel eens een foutje, maar in principe komt dat echt zelden voor Ja

Edit: dat een topic dicht gaat ipv verplaatst wordt, over die foutjes durf ik geen uitspraken te doen Knipoog Haha!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:03

Justy schreef:
Ook mods maken wel eens een foutje, maar in principe komt dat echt zelden voor Ja

Het zijn verdorie net mensen ROFL
Ja, tuurlijk dat zijn dingen die kunnen gebeuren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:06

Vind het altijd een beetje een aparte zin...

Stoor me er soms zó aan dat mensen het zó verkeerd kunnen zetten.
ben echt dingen tegen gekomen....
Wat ik ook niet snap, enorm veel mensen -althans zo voelt het aan Clown - zetten hun advertentie bij spullen voor je paard te koop terwijl het alleen maar rijkleding is. Zoeken ze een rijbroek dan zetten ze het niet bij 'gezocht' neer maar bij aangeboden, dan denk ik léés nu toch eens...

Heb ook een keer gehad dat iemand een enquete had voor school ofzo, en ze kon daar niet in posten (te weinig posts kan dat Verward ) dus plaatste ze het maar bij rij-technisch....

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:08

casperrr schreef:
Heb ook een keer gehad dat iemand een enquete had voor school ofzo, en ze kon daar niet in posten (te weinig posts kan dat Verward ) dus plaatste ze het maar bij rij-technisch....

En dát soort topics gaat wel vaak op slot Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:11

Die was ook inderdaad op slot gegaan Clown

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 22:25

Nouja, ik vind het nog steeds raar om dat er neer te zetten, maar goed wie ben ik Pling

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:07

Ik zei het volgens mij ook wel eens, maar dat is meer om te laten zien dat ik wel de moeite heb gedaan om even te kijken waar het topic behoorde, maar ik het niet zeker wist. Dan zet ik er zoiets bij om duidelijk te maken dat ik niet klakkeloos maar ergens iets post.

TalithaSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:15

Heb het in het vorige bericht nog gelezen en toen dacht ik idd, waarom zetten ze het er altijd bij. Je hoeft je niet te verontschuldigen vind ik, want er zijn zoveel onderwerpen, dan weet je op laatst ook niet meer waar je het neerzetten moet. Vind het wel irri als ze iets zoeken en ze hebben er te koop bij staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:43

Het is veel raarder om te zeggen: 'Sorry als het hier niet goed staat, zo niet, toch laten staan.' Vork

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:23

Hitime schreef:
Het is veel raarder om te zeggen: 'Sorry als het hier niet goed staat, zo niet, toch laten staan.' Vork

Hahaha, inderdaad. Huilen van het lachen

Is inderdaad gewoon een kwestie van woordkeuze. Knipoog