Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met bemiddelaars

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met bemiddelaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 01:49

Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met bemiddelaars?
Ik heb nml. tot nu toe alleen nog maar negatieve ervaringen ermee.
Ik wil ze in dit topic niet afvallen want ze zullen op hun manier hun best doen. Alleen op één of andere manier worden dingen steeds niet opgelost.
Ik heb zelf steeds het gevoel dat je tegen een muur aanpraat.
Ik vind het jammer want Bokt zou ontspanning moeten zijn maar op deze manier wordt leuk bokken je onmogelijk gemaakt.
Ik heb dit topic niet geopend om te rellen maar ben serieus op zoek naar de vraag wat er verbeterd kan worden met bemiddelen.
En misschien ben ik de enige die dit zo voel.
Kortom, ik ben enorm benieuwd naar ervaringen van jullie.
En s.v.p. je hoeft niet in details te treden maar gewoon zeggen wat jullie ervaring is.

Ik ben trouwens benieuwd hoelang dit topic mag blijven staan.

nelis

Re: Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met bemiddelaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:51

ik heb geen positieve ervaringen helaas voor je.

ik krijg ook steeds vaker het idee dat als je maar de 'juiste' mensen op bokt ken dat er dan wel goede dingen voor je gebeuren.

een beetje meten met 2 maten zeg maar.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:57

Op grond waarvan denk je dat?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 02:06

BarbaLala schreef:
Op grond waarvan denk je dat?

eigen ervaringen Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:14

Ik wel hoor, heb nooit met ze te maken en zou ook niet weten wat ik ze moet vragen dus dat vind ik wel positief Lachen.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:17

ik heb geen ervaringen met ze, maar denk alleen wel als ik ze zo lees: als jij denkt dat jij het beter kan, waarom meld jij je dan niet aan????

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:18

Ik heb geen ervaring met bemiddelaars. Heb wel eens in een topic gezien dat het even een beetje vreemd ging. Maar daar had ik verder niets mee te maken Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:23

Ik heb nog maar weinig keren gehoord dat er een andere wending is na het bemiddelen, maar er zullen er vast zijn. Maar goed de uiteindelijke bepaler bepaald of je andere sanctie krijgt, dus ergens is dat normaal

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:29

ik heb ook nog nooit gehoord dat er iets is opgelost na bemiddeling, en nee ik heb zelf geen positieve ervaring met de bemiddelaars

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:37

Ik dacht dat bemiddelaars bemiddelen tussen bokkers onderling als er strijd is. Maar nu begrijp ik dat het bemiddelen over een OW is die je hebt gekregen en dat de bemiddelaar dan bemiddeld tussen de bokker en de moddie om die OW te laten vallen als er een duidelijkheid is ontstaan het hoe en waarom?

Ik heb geen ervaring met een bemiddelaar, maar ik heb wel als ze in topics meeposten het gevoel dat ze iig mee kunnen gaan met de sfeer ervan en het kunnen begrijpen als iets uit de hand loopt. Als je vraagt of ze wat vaker in een topic mee willen posten als er bep. figuren zitten die je dwars zitten om de loop van alles in de gaten te kunnen houden, verwacht ik toch wel dat ze dat zullen doen? Het geeft iig wel een extra kijkje mee..

Maar als je over een OW discussieert, nee verwacht maar niet dat het ooit zal veranderen, ik heb toch wel het idee dat de Moddies daarin gewoon rechtlijnig zijn, vaak niet eens geproeft hebben hoe iets tot iets is gekomen, reageren op een klein zinnetje op een tem van iemand en BAM delen een OW uit. Ook als het aan iemand is die gewoon een hele normale poster is en ook eens wat haartjes laat zien na genoeg steekjes en negatief commentaar... Dat is jammer. Daar zouden de bemiddelaars wat meer in moeten kunnen doen.

Maar ik verwacht dan wel als iets of iemand onder de aandacht is gebracht er toch wel in het vervolg wat reeeler naar gekeken wordt? Toch niet altijd maar negatief Hopla?

Ik kijk even naar jouw, kende je voor het ** topic niet, maar ik geloof ook dat jij een gezellig HK topic hebt met een groepje en dat is toch het leukst van bokt? Effe kletsen met een groepje gelijkgestemden in een neuzeltopic?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:42

tuurlijk verwacht ik niet dat een OW wordt terug getrokken, deze worden meestal terrecht gegeven

gaat mij er meer om hoe de mids omgaan met de gewone bokkers

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:43

De gewone bokkers zijn de bokkers die niet over heel Bokt bekend zijn?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:44

jij en ik, en iedereen die niet oranje/groen of rood is

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:44

Goh....wat moet ik melden

Ik heb heel vaak een bemiddelaar ingeschakeld ik denk toch wel een keer of 3-5.

Helaas helaas helaas waren ze het altijd met een mod eens...of niet dat gebeurde ook wel maar dan toch....

Werd er gezegd we laten je OW niet vallen maar dan kun je nadenken over je manier van posten.
Woedend werd ik hier over van vele OW's die ik ooit gehad heb is er maar 1 hooguit 2 rechtvaardig.

Verder zoeken de mods het niet helemaal goed uit of trekken ze vaak een verkapte conclusie..of ze gooien het op je gedrag post.
Je moet tegenwoordig Nederlands gestudeerd hebben om hiet fatsoenlijk je mening kunnen uiten. Haha!

Nee ik kan helaas alleen melden Negatieve ervaring met bemiddelaars.

En ik nu toch bezig ben heb ik maar EEN mod mee gemaakt die eerst rustig wachtte wat ik te melden had en daar reageerde ze op en ik mocht terug reageren..die nam alle tijd...Dat duurde een dat of 5 waarna ik alsnog een ban kreeg Haha!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:01

Ik heb er helaas ook niks positiefs over.
Ja, over een bemiddelaar die nu ook vertrokken is...
De mod praat met de mid over bv jou OW, maar dat 'gesprek' kun je niet lezen. Je kan dus ook geen uitleg geven voor bepaalde zaken omdat je niet weet wat een mod allemal zegt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:08

Ik heb er helemaal geen ervaringen mee, maar kan me voorstellen dat ze niet alle tijd hebben om uit te zoeken hoe iets zit.

russel schreef:
reageren op een klein zinnetje op een tem van iemand en BAM delen een OW uit.

Maarja, als er dan in dat kleine zinnetje al dingen staan die niet kunnen vind ik het geheel terecht dat je een OW krijgt. Da's natuurlijk anders als iemand temt, dat moeten ze natuurlijk wel uitzoeken.
Maar je kan wel gaan zeggen 'hij begon', maar als jij daar net zo vuil op terugreageert mag je best een Ow van mij hoor.

Ik weet natuurlijk niet over welke situatie je ht nu hebt, maar zo zie ik het Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:10

imd sommige mensen hier op bokt plaatsen complete onzin en daar kun je heftig op reageren

zo heb ik mee gemaakt dat iemand hier op bokt iemand anders een miskraam toewenste.

Ik postte iets van dat het een achterlijk kind was .............OW ja sorry hoor maar die hoorde niet bij mij te zijn..dus een mod moet wel degelijk goed lezen en uitzoeken.

Willen ze dat niet dan moet je geen mod worden

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:15

Iemand die naar de bemiddelaars stapt omdat hij vindt dat een OW onterecht gegeven is, is het er vanzelfsprekend ook niet mee eens als wij vervolgens constateren dat de OW in onze ogen wel terecht gegeven is, daarmee is hij meestal automatisch ontevreden over ons. Doorgaans is de conclusie die getrokken wordt dat wij ons werk dús slecht doen, mensen zijn meestal niet geneigd ook eens bij zichzelf te raden te gaan of ze misschien bijvoorbeeld hun postgedrag niet eens zouden moeten aanpassen Lachen .

Gelukkig zijn er wel degelijk OW's die teruggedraaid worden, om precies te zijn hebben we dat gisteren nog gedaan bij iemand, en dat is echt de eerste keer niet Knipoog . Ook bemiddelen wij geregeld succesvol bij mensen die een Ban voor Onbepaalde Tijd hebben. Zij mogen na een jaar een gemotiveerde aanvraag tot terugkeer bij de bemiddelaars doen, en dan komt het natuurlijk wel eens voor dat de moderators het niet zo zien zitten, maar wij wel Lachen .

Voordat de moderators overgaan tot het geven van een OW gaat er overigens al heel wat discussie aan vooraf, het is altijd een groep moderators die zo'n beslissing neemt, nóóit eentje.

Dat geldt ook voor de zaken die uiteindelijk bij ons terecht komen. Met het hele bemiddelteam lezen wij ons aan alle kanten in en vervolgens geeft ieder lid van het bemiddelteam zijn mening daarover. Elke zaak krijgt een eigen topic met een eigen poll met de verschillende opties die mogelijk zijn, het is dus nóóit een beslissing van slechts één of twee personen Lachen . Het is natuurlijk wel één persoon die de uiteindelijke mail/PB verstuurd, maar dat is altijd nadat meerdere mensen uit het bemiddelteam hun oog over de tekst hebben laten gaan en eventueel nog het één en ander daar in hebben aangepast, waarna even gewacht wordt tot de anderen dat ook gezien hebben en de mail verstuurd wordt.

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_d ... delaars.3F (Overigens is '7 dagen' veranderd in '7 werkdagen'. Dat vermelden we er altijd duidelijk bij in de ontvangstbevestiging, het wordt ook nog aangepast in de regels zelf Lachen ).

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:01

Dit soort topics zijn níet de bedoeling op Bokt. Algemene tips en trucs over hoe het beter kan zien we graag op forumzaken, maar klachten over individuele mods, mids en officiële waarschuwingen zijn niet toegestaan. Er ís een hele duidelijke set modregels, op het moment dat een moderator die overtreed wordt hij/zij daarop aangesproken. Ook de bemiddelaars houden zich aan een duidelijke routine op het moment dat ze een aanvraag binnenkrijgen. Dat niet iedereen gelijk krijgt van de bemiddelaars: klopt. Maar je kunt er áltijd vanuit gaan dat er veel tijd gestoken wordt in het bespreken van je klacht en dat beide kanten van het verhaal: gebruikers én mods, zéér zorgvuldig in ogenschouw worden genomen.

Hier een slotje: op het moment dat mensen klachten hebben over een moderator of een bemiddelaar kunnen ze die klacht neerleggen bij één van de hoofdmods of bij Eline.

Hopla: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... op_Bokt.3F