Bokt wordt gebruikt als zoekmachine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Bokt wordt gebruikt als zoekmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:37

Misschien een wat onduidelijke titel maar kon niets beters bedenken.

Steeds vaker zie ik dat mensen ''domme'' vragen stellen terwijl wanneer je met 2 kernwoorden intypen bij google al het antwoord vindt.

Irritant? Ja Ja Of ik niet het kruisje rechts boven aan de pagina kan klikken? Ja Ja
Ik vind het alleen ontzettend jammer dat andere (nuttige) topics hierdoor zakken, hoe staan andere bokkers (en beheer) hier tegenover?

ellepel

Re: Bokt wordt gebruikt als zoekmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:42

ja of je opent een topic er over Haha!

mij maakt het niks uit, bokt is een forum voor iedereen dacht ik, die gek is van paarden
en als je toevallig niet goed weet hoe je moet zoeken via google of wat voor site dan open je een topic.

doe ik ook wel es hoor,dan heb ik gewoon niet het goede antwoord gevonden en vraag ik het aan alle boktmensjes.

en gelukkig vind nooit iemand dat erg Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:43

Dat is wel zo maar soms wil je een specifieker antwoord of het antwoord dat je wult kan je niet vinden. Bokt is daar toch ook een beetje voor? (het vragen, niet de onzinnige topics)

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:44

Domme vragen bestaan niet, toch? Heb ik tenminste altijd geleerd. Wel domme reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:49

Het hangt er een beetje vanaf. Veel paardenvragen kan zooo veel over gediscussierd worden en over veel dingen denken mensen gewoon anders. Ik vind het bij veel dingen ook fijn om van veel mensen antwoord te hebben. Maar bij echte feitvraagjes ("wat is lichtrijden", om maar wat te noemen Clown ) kan google inderdaad gewoon gebruikt worden en soms is dat best ergerlijk. Maar vaak kom ik die topics niet tegen, eigenlijk Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:17

mirm schreef:
Domme vragen bestaan niet, toch? Heb ik tenminste altijd geleerd. Wel domme reacties!

Ik heb niet voor niets domme tussen aanhalingstekens geplaatst, die bestaan inderdaad niet maar weet geen vervangend woord wat dezelfde betekenis heeft.

ellepel schreef:
ja of je opent een topic er over Haha!

mij maakt het niks uit, bokt is een forum voor iedereen dacht ik, die gek is van paarden
en als je toevallig niet goed weet hoe je moet zoeken via google of wat voor site dan open je een topic.

doe ik ook wel es hoor,dan heb ik gewoon niet het goede antwoord gevonden en vraag ik het aan alle boktmensjes.

en gelukkig vind nooit iemand dat erg Haha!

Om even als voorbeeld een topic te nemen op LZP, daar wordt een vraag gesteld of er koopavond is, mij lijkt het dan een kleine moeite om koopavond + plaatsnaam in te typen in google?

Pistasche schreef:
Dat is wel zo maar soms wil je een specifieker antwoord of het antwoord dat je wult kan je niet vinden. Bokt is daar toch ook een beetje voor? (het vragen, niet de onzinnige topics)

Het gaat mij ook niet om vragen waar verschillende antwoorden op kunnen komen, maar om vragen waar men eigenlijk het antwoord wel op weet of iig zeer simpel achter te komen is via een zoekmachine.

WildWings schreef:
Het hangt er een beetje vanaf. Veel paardenvragen kan zooo veel over gediscussierd worden en over veel dingen denken mensen gewoon anders. Ik vind het bij veel dingen ook fijn om van veel mensen antwoord te hebben. Maar bij echte feitvraagjes ("wat is lichtrijden", om maar wat te noemen Clown ) kan google inderdaad gewoon gebruikt worden en soms is dat best ergerlijk. Maar vaak kom ik die topics niet tegen, eigenlijk Lachen

Feitvragen, dat is eigenlijk een goede benaming van wat ik bedoel Ja
Discussies zijn hardstikke mooi, om maar even bij het lichtrijden te blijven:
-Wat is lichtrijden? Het antwoord daarop is simpel en makkelijk te vinden.
- Is lichtrijden moeilijk? Daar kun je al weer verschillende antwoorden op krijgen.

Het gaat mij er niet zo zeer om dat er vragen worden gesteld, alleen maar goed juist, maar wel om het ''niveau'' van de vragen.
Het valt me nu redelijk mee met dergelijke vragen maar soms kom ik achter elkaar topics tegen waarbij ik denk dat men dat zelf had kunnen opzoeken in de tijd dat ze het berichtje hadden getypt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:20

Dat is inderdaad wel zo, dat soort vragen zijn soms ook redelijk ergerlijk. Net zo ergerlijk overigens als dat vervolgens dan >10 mensen allemaal hetzelfde antwoord gaan geven of elkaar gaan quoten en daaronder neerzetten 'idd Ja' oid. Nagelbijten / Gniffelen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:26

Miss_Jess schreef:
dit is ook niet egt nuttig

Jou reactie ook niet Clown

Maargoed, ik kan me wel vinden in de mening van TS. Hoevaak zie ik niet in een topic voorbijkomen: gebruik de zoekfunctie of google eens, er zijn al veel topics over dit onderwerp.
Dus ja, ik ben het met je eens sronnie

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:30

Als we alles zouden zoeken, zouden er denk ik nog maar weinig nieuwe topics komen Clown
Nee, geef mij maar veel nieuwe topics en veel keuze wat ik wel en niet ga lezen. Meestal maakt de titel wel duidelijk of ik eht topic wel of niet wil lezen omdat die vraag al bekend is. Bovendien stellen nieuwe bokkers vaak zulke vragen, die nog niet helemaal bekend zijn met de zoekmachine. De zoekmachine geeft trouwens ook niet altijd goede resultaten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:31

ach, soms erger ik me er ook wel eens aan dat er een zoveelste topic over iets wordt geopend, maar t beheer doet er alles aan om het te voorkomen toch?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:46

Ik kan me wel vinden in de TS. Zo vaak kom ik topics tegen dat ik denk.... ok....
Net alsof sommige een topic openen om een topic te kunnen openen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:55

Ik ben het absoluut met je eens.
Het zelfde geldt voor vragen als; 'ik bloed bijna dood, wat moet ik hier nu mee doen' wat dacht je van naar de dokter gaan, ipv een topic op bokt te openen. Onbegrijpelijk .
En idd soms kun je even twee seconden op google zoeken, en je hebt het zo gevonden, maar er moet dan een topic geopend worden, waardoor 'zinnige' topics zakken.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:52

Als ik echt iets moet zoeken doe ik dat gewoon via Google

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:39

Sommige openen ook gewoon maar topics om een topic te openen
Van die topics waar niemand iets aan heeft zegmaar

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:17

Doet me direct aan deze denken Lachen
Afbeelding

Discussiëren op een forum oké. Niet alle topics die gestart worden hoeven voor iedereen even nuttig te zijn. Als je iemand die met een vraag zit aan een antwoord kan helpen is het fijn.

Maar er worden zoveel topics geopend waarbij de topicstarter zelf te lui lijkt om moeite te doen en zelf te googlen. Die staan me ook wel eens tegen inderdaad..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:20

Bienotje schreef:
Discussiëren op een forum oké. Niet alle topics die gestart worden hoeven voor iedereen even nuttig te zijn. Als je iemand die met een vraag zit aan een antwoord kan helpen is het fijn.

Maar er worden zoveel topics geopend waarbij de topicstarter zelf te lui lijkt om moeite te doen en zelf te googlen. Die staan me ook wel eens tegen inderdaad..

Mee eens. Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:20

domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel Knipoog

ik vind het niet erg als er meerdere malen een topic ergens over word geopend,
beetje jammer dat er veel topics zo snel gesloten worden hier ...

als je een vraag hebt mbt paarden , hoor je liever persoonlijke ervaringen dan de wiki op google Knipoog

en het is toch leuk om ervaringen te delen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:27

ik denk dat inmiddels alle vragen op paardengebied al wel een keer op bokt aan bod zijn geweest. Het zou toch wel saai worden als er dan helemaal geen nieuwe topics meer geopend zouden mogen worden.
Zeker de mensen die hier al een aantal jaar meedoen kennen ze inmiddels wel, maar voor de nieuwere bokkers is het toch ook wel leuk om af en toe een topic te mogen openen.
Het staat iedereen vrij om op de topics te reageren...

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:31

Ik vind het niet erg... bij google kom je vaak alleen maar op site's met 1 mening... bij bokt hoor je vaak veel verschillende dingen en kan je het van meerdere kanten bekijken...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:31

Het gaat mij niet zozeer om topics over paarden eigenlijk. Daar kom je ook wel eens 10x hetzelfde tegen als 'hoeveel kost een paard per maand' maar tig topics bij lzp of tv waarbij je zo makkelijk het antwoord snel googled. Lachen

Moet wel zeggen dat het mij de laatste tijd nu weer iets minder opvalt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:43

Het gaat denk ik ook niet om topics waarin ervaringen worden gedeeld. Die zijn bediscussieërbaar en daar is een forum voor bedoelt. Knipoog

Overigens zullen domme vragen dan wel niet bestaan. Maar over het algemeen gaat men niet naar de slager vragen naar brood. Waarom zou het dan wel logisch zijn om (even als voorbeeld) wel naar bokt.nl om tarieven van tntpost.nl na te vragen?

Overigens kun je als je met dat dillemma zit op twee manieren een topic openen:
Waar kan ik opzoeken hoeveel postzegels mijn brief nodig heeft?
of
SPOED! Wat moet er op mijn envelop!

Bij de laatste heb ik nogal snel het gevoel dat diegene er zelf geen moeite voor wil nemen en dus uit laksheid ervoor kiest om een ander het op te laten zoeken..

En dat terwijl met het zoekwoord ´posttarieven´ google ook heel succesvol is als je niet op de hoogte bent van tntpost.nl Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:12

Ik denk dat veel mensen té snel een vraag stellen zonder er eerst iets zelf voor te doen; bokt-archieven, wiki, google.
Afhankelijk van de vraag kun je dus als antwoord ook gewoon een zoeklink van google, bokt e.d geven.

Vragen waarvan men dus heel simpel wel zelf een antwoord kan opzoeken zijn imo dus idd dom en gemakzuchtig.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:04

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:14

Lips are sealed

Haha!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:01

Ik geloof dat ik je bij nader inzien toch gelijk moet geven... domme topics bestaan! Maar, ach wat maakt het uit. Lang leve de lol!