Herplaatsingsdieren, mening gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Herplaatsingsdieren, mening gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:29

'Vroegah' plaatste ik en wat andere mensen op [BB] wel eens een topic met hierin foto's en omschrijvingen van katten of honden die in het asiel zaten.
Mensen reageerder hier enthousiast op en er waren veel mensen oprecht geinteresseerd. Het is dan ook niet zo vreemd dat er via/ dankzij bokt diverse honden en katten een nieuw baasje hebben gevonden.

Mensen die particulier voor hun hond, kat, konijn, cavia, vogel etc. een nieuw huis zochten, konden gewoon een topic aanmaken op [EA-OV]

Sinds een tijdje is er een nieuwe regeling op bokt. Herplaatsingsdieren komen in het centrale sticky op [BB].
In het begin leek mij (en vast ook veel andere dierenliefhebbers) een geweldig plan. Echter, na een tijdje bleek het totaal niet te werken. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat sticky's vrijwel nooit gelezen worden (en dat bleek ook wel uit het sticky voor vernieuwde regels van BB, waar ook iedereen overheen las).

Wat een leuk en goed plan leek, bleek dus helaas uiteindelijk niet te werken.

Vanmorgen keek ik eens op [EA-OV] en zag dat er diverse dieren werden aangeboden. Ik heb dus getemd, maar achteraf dacht ik; Waar ben ik nou in godsnaam mee bezig? Verward
Door te Temmen ontneem ik dieren van zowel particulieren als van dierenbeschermingsorganisaties de kans op herplaatsing. Nu worden ze nog door veel mensen gelezen, maar als ze in het sticky komen, niet meer!

Om een lang verhaal kort te maken:

Het herplaatsingssticky voor dieren was een leuk plan, maar blijkt in de praktijk niet te werken.

Waarom kunnen we niet weer gewoon terug naar zoals het eerst was? Waren de topics op [BB] (en die op [EA]) dan zo tot last voor bokkers (graag jullie mening hierover)?

Het is in mijn ogen goed om soms regels aan te passen, maar als het niet blijkt te werken, waarom er dan wel stug mee doorgaan??

Amy77

Re: Herplaatsingsdieren, mening gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:35

In het begin was ik al aan het zoeken naar dat topic, totdat ik op het laatst achterkwam dat er een sticky was..oops, ik lees er dus ook overheen, waarom, geen idee??
Kan me voorstellen dat het een hoop topics scheelt doior ze daar te plaatsen, mede doordat ze allemala bovenaan staan dan..maar mijn inziens werkt het ook niet..voor lk dier een apart topic, zodat deze de complete aandacht heeft lijkt mij ook veel fijner.
Weet nog dat ik een bouvier moets herplaatsen voor iemand..keurig op BB geplaatst, maar werd daar door een mod verplaatst, met als resultaat dat geen kip er meer naar keek...ik vond hem op BB nog het fijnste staan, gewon apart topic, zodat je goed kon toelichten,f oto's kon plaatsen, zondr dat er meteen een andere hond achteraan kwam en deze verdween..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:27

Ik heb al eens eerder gezegt dat het geen nieuwe regel was. Die regel bestaat al langer. Op BB mogen geen advertenties geplaatst worden en op EA mogen geen dieren voor derden aangeboden worden. Oftewel: dieren die niet van iemand zelf zijn kunnen nergens geplaatst worden. Op zich vind ik dat zo vreemd niet, Bokt blijft in de eerste plaats een paardenforum en er zullen waarschijnlijk betere kanalen zijn om asieldieren te plaatsen.

We hebben ten tijde van het sticky binnen het team besproken wat we met asieldieren gingen doen. Op geen enkel subforum mogen advertenties geplaatst worden, dus zo ook niet op BB. Om de gebruikers tegemoet te komen is dat sticky er gekomen als proef. De proef bleek aan te slaan en het sticky is gebleven, er komen nog steeds dieren bij.

Ik zal dit in elk geval nog een keer achter de schermen aankaarten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:20

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat de proef aanslaat omdat er nog steeds nieuwe dieren worden aangemeld.
Want gewone herplaatsingstopics, over wat voor dieren dan ook op BB, liepen goed. En de sticky loopt allesbehalve goed. Knipoog En met goed lopen bedoel ik dan dat mensen oprecht interesse tonen in een dier en dat het dier eventueel zelfs geplaatst wordt bij een bokker.
In het verleden is dat vaak gebeurd, ik durf te wedden dat dat nu echt niet meer zo is.

En ik snap ook wel dat bokt een paardenforum is (al vind ik dat een slap argument aangezien er ik-weet-niet-hoeveel niet paardgerelateerde subfora zijn), maar als je er dieren mee kan helpen dan heb ik iets van tja.. Waarom niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-07 16:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:23

Ik zou het wel een toevoeging voor Bokt vinden als er iets kwam voor herplaatsingsdieren.
Paardenmensen zijn vaak ook gek van andere dieren.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:27

Katja schreef:
Ik zou het wel een toevoeging voor Bokt vinden als er iets kwam voor herplaatsingsdieren.

Ja inderdaad, ik wil als ik straks met mijn vriend samenwoon ook een huisdier hebben uit een asiel o.i.d. Dan lijkt het mij erg handig als er zo'n soort topic is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:31

supertinkie schreef:
Katja schreef:

Ja inderdaad, ik wil als ik straks met mijn vriend samenwoon ook een huisdier hebben uit een asiel o.i.d. Dan lijkt het mij erg handig als er zo'n soort topic is.

Even de beginpost lezen. Lachen

Er ís zo'n topic, alleen wordt die amper gelezen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:51

Naar mijn idee is het feit dat er nog steeds dieren aangemeld worden niet het juiste criterium. Het doel van het Sticky is om voor thuisloze dieren een nieuw stekje te vinden. Een topic voldoet aan het juiste criterium als die opzet slaagt in veel gevallen, zou ik zeggen.

Ik vind het niet meer dan logisch dat er op heel Bokt geen advertenties gezet mogen worden. Maar, om heel eerlijk te zijn: ik denk dat het Sticky echt z'n doel voorbij schiet. Bijna iedereen leest er overheen (ikzelf ook), terwijl de topics die Wuis voorheen opende zeer goed bekeken werden, waardoor er sowieso al meer kans was dat een dier een nieuw thuisje vond. In het Sticky kun je verder niets bespreken, er is geen interactie.

Het gaat ook voorbij aan de lezers die gewoon op BB(ITP) voor de leuke foto's en verhalen de topics lukraak lezen en dan bij een poes of hond uit komen die hen aanspreekt (of waarbij de lezers te binnen schiet dat ze nog iemand kennen die een dier zoekt), waardoor zo'n dier heel onverwacht toch een fijn adres vindt.

Bokt is een forum van dierenliefhebbers. Aan de ene kant vind ik het goed dat de regels consequent worden toegepast, over het algemeen ben ik daar zeker een voorstander van, maar in dit geval vind ik het te ver doorslaan Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:17

Omdat het idd eigenlijk ooit eens een paardenforum was, dus een forum voor de dierenliefhebber, al zou je dat nu niet meer zeggen, maar das een ander onderwerp.. Tong uitsteken

Vind ik dat er zelfs misschien wel een plekje mag komen bij EA helemaal apart voor opvang/asieldieren.
Overal mogen topics van zijn, de meest uiteenlopende dingen die totaal niets met paarden te maken hebben...dan vind ik dieren die hulp nodig hebben toch zeker wel een plekje mogen hebben op bokt Lachen

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:08

runningkawa schreef:
Omdat het idd eigenlijk ooit eens een paardenforum was, dus een forum voor de dierenliefhebber, al zou je dat nu niet meer zeggen, maar das een ander onderwerp.. Tong uitsteken

Vind ik dat er zelfs misschien wel een plekje mag komen bij EA helemaal apart voor opvang/asieldieren.
Overal mogen topics van zijn, de meest uiteenlopende dingen die totaal niets met paarden te maken hebben...dan vind ik dieren die hulp nodig hebben toch zeker wel een plekje mogen hebben op bokt Lachen

Amen, de meeste paardenliefhebbers hebben ook een heel groot hart voor andere diersoorten.
En inderdaad de meest uiteenlopende topics niet paard gerelateerd komen voorbij dus ook ik
vind dat een apart plekje voor de thuisloze dieren mag komen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:00

Gwen schreef:
Bokt is een forum van dierenliefhebbers. Aan de ene kant vind ik het goed dat de regels consequent worden toegepast, over het algemeen ben ik daar zeker een voorstander van, maar in dit geval vind ik het te ver doorslaan Lachen .

helemaal mee eens, voor het helpen van dieren zou ik het op dit forum zeer gepast vinden als er voor het plaatsen van advertenties voor asieldieren een uitzondering op de regel gemaakt zou worden.
ik hoop van harte dat wuis [en anderen] die zich inspannen voor een goede zaak en de moeite nemen om daar een topic voor aan te maken dat weer mogen doen, ik denk dat zo'n sticky niet werkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:06

Ik kan het me van beide kanten wel voorstellen.
Aan de ene kant was het natuurlijk fijn dat ze op deze manier een nieuw tehuis vonden. Aan de andere kant wordt op die manier BB-ITP wel overspoelt door dat soort topics, wanneer er geen beperkingen aan worden gezet. Het blijven immers gewoon advertenties.
Misschien idd op EA een klein hoekje voor de asiel/herplaatsers? Alhoewel je dan wel tig verschillende hoekjes voor aangeboden waren kunt maken, maar ik snap het probleem wel Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:59

Is er eigenlijk bekend hoeveel dieren uit de toenmalige losse topics herplaatst zijn en hoeveel uit het Sticky? We kunnen wel roepen wij denken dat het niet werkt, maar dat je kun je pas echt zeggen als je weet hoe en wat.

Maar goed, zoals Cayenne al zegt, er is voor de visie van beide partijen wat te zeggen. (Wat niet wegneemt dat ik het persoonjlijk toch liever niet als Sticky zou zien Clown *LOL* ).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:54

Bokt is naast een paardensite zeker ook een andere diersoortensite.

Ik ben voor een herplaatsings plekje.

Ik zou dan echter wel een persoon achter dat plekje willen zien. Om paniek voetbal te voorkomen. Deze persoon kan dan screenen en evt sites doorgeven waar ook hulp wordt aangeboden.

Ik geloof ook zeker dat een sticky hier niet de bedoeling voor is, dit wordt niet gelezen.

Kan er niet op EA een groot topic met herplaatsers komen? Iemand beheert deze, diegene die wil herplaatsen, of dat nu voor derden of voor zichzelf is, neemt contact op de herplaatserbeheerder.
Deze beoordeelt of het echt om een herplaatser gaat en zet deze op de lijst. Vervolgens mag er wel gereageerd worden in het topic. Maar geen herplaatsters door users zelf in dit topic plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:17

Vind idd een herplaatsingsplek een betere oplossing, de sticky's worden amper gelezen, ben er zelf ook schuldig aan, en vind dat deze dieren vaak wel wat meer verdienen dan een plaats in een topic waar amper gekeken word.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:19

Tja misschien moet ik zelf ook maar gewoon een of andere site beginnen, ik doe dierenasiels.com dan wel al maar iets extra's kan natuurlijk altijd. Dus tips zijn altijd welkom via pb... Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:14

Ik heb eigenlijk altijd herplaatsers of asieldieren dus ik kijk wel regelmatig in het topic. Ik vind een centraal topic helemaal niet overzichtelijk en ik zou er echt voor pleiten aparte topics aan te maken voor elk herplaatsingsdier. Het zijn tenslotte geen commerciele advertenties, maar hebben slechts als uitgangspunt een dier een nieuw goed tehuis te geven.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:09

Moderatoropmerking:
Enkele off-topic berichten verwijderd. Graag bij het onderwerp blijven. Lachen