Bokt chat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Bokt chat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:02

Ooit, in een ver ver ver verleden, was er eens....

Een bokt chat.

Als ik het het me goed herinner zat hier zelfs een trivia in verwerkt (deed Igor dat niet?) Geen idee meer wat er ooit gebeurt is, maar de chat is weg (al een poos)

Volgens mij moet dit best kunnen draaien. Nadeel is misschien dat bepaalde gebruikers elkaar op de chat in de haren vliegen, maar daar zou je weer admins voor in kunnen stellen.
Wellicht een heel gedoe, maar mis het soms best wel.

Zijn hier mogelijkheden voor?

Ann

Re: Bokt chat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:05

Zou het dan onder de Boktregels moeten vallen, of als een apart onderdeel van Bokt? Het lijkt me wel onnoemelijk veel modwerk bij de 1e optie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:11

hmmz, veel modwerk niet perse, het hoeft niet op de huidige mods te komen. Je kan natuurlijk een paar dingen doen. Je kan de chat bijv op gezette tijden open gooien waarbij er een door bokt aangesteld persoon (boktchatmod Knipoog ) aanwezig is die ingrijpt wanneer nodig.
Ik denk wel dat je dezelfde regels moet hanteren als op het forum, hoewel ik daar zelf niet eens bewust bij stil sta, ik kom niet op een chat om te rellen, maar daar denken anderen ongetwijfeld anders over Knipoog

Ook een mogelijkheid is een chat opzetten die continu beschikbaar is, maarja, dan loopt het natuurlijk weer uit de klauw en is de chat vrij snel weer van de baan gok ik zo.
Ik zit persoonlijk eerlijk gezegt ook niet te wachten op pennyluvvertjuh die heul veul van lieffuh paardjuhs houw... Dus meerdere rooms met bijv leeftijdsgrens o.i.d. zou een idee zijn

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:13

Het lijkt me wel heel leuk Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:15

Vind het wel een goed idee, je kunt idd verschillende 'rooms' maken, ook misschien gelijkend aan de subtopics op bokt. Denk ook wel dat het makkelijker is hier aparte mods voor te benoemen. Ik denk dat er nogal wat verschil zit in forum-modden of chat-modden.

Sommige mensen zullen het niets vinden en blijven liever bij het forum, maar ik denk dat wel veel mensen gebruik zullen maken van zo'n soort voorziening.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:15

het lijkt me erg leuk, maar wel zaak dat op een of andere manier mensen alleen onder hun boktnaam kunnen chatten. Maar dat is ws onhaalbaar...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:16

Is er niet een tijdje geleden geprobeerd het nieuw leven in te blazen? Ik geloof dat het toen uiteindelijk toch niet meer liep.

Roosjelief

lijkt mij ook een heel leuk idee.. een 24 uurs chat zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn maar voor bepaalde uren is dat leuk toch?

Ann

@stef.
Maar waarom dan zoiets onder de Bokt naam opzetten? Levert dat niet veel verontwaardiging bij de jongere users op? Of krijgen die een eigen 'room'? *Is niet zo bekend met chatsite's* Clown

Edit: ja dus, niet goed gelezen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:18

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:19

stef schreef:
hmmz, veel modwerk niet perse, het hoeft niet op de huidige mods te komen. Je kan natuurlijk een paar dingen doen. Je kan de chat bijv op gezette tijden open gooien waarbij er een door bokt aangesteld persoon (boktchatmod Knipoog ) aanwezig is die ingrijpt wanneer nodig.
Ik denk wel dat je dezelfde regels moet hanteren als op het forum, hoewel ik daar zelf niet eens bewust bij stil sta, ik kom niet op een chat om te rellen, maar daar denken anderen ongetwijfeld anders over Knipoog

Ook een mogelijkheid is een chat opzetten die continu beschikbaar is, maarja, dan loopt het natuurlijk weer uit de klauw en is de chat vrij snel weer van de baan gok ik zo.
Ik zit persoonlijk eerlijk gezegt ook niet te wachten op pennyluvvertjuh die heul veul van lieffuh paardjuhs houw... Dus meerdere rooms met bijv leeftijdsgrens o.i.d. zou een idee zijn

Idd. er kunnen aparte mods voor komen Ja, ik heb zelf ooit eens gemod op een andere site, en het is niet al te veel werk(vond ik).
Dat van die leeftijdsgrens, tja, er kunnen ook 30plussers zijn die in breezertaal praten.. dus jah.., misschien wel onderscheid maken dan netzoals hier van crea bea en uit de kunst etc.: een chat tot 16 jaar, een chat vanaf 16 jaar, en gewoon een gemengde chat..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:20

Jaaa leuk op kattenplazaforum is ook een chat, dat is toch wel heel gezellig!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:22

Mistic schreef:
Ik heb de link gevonden.

Boktchat

Lijkt me niet echt een chat van bokt Nagelbijten / Gniffelen
Zei ik daar ook al Clown

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:24

Was jij dat... Schijnheilig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:24

de url die mistic geeft werkt niet Verward maar dat is ook niet van bokt zelf.
Vroeger was er ook een hele leuke amerikaanse "horsechat" was daar echt mega gezellig, maar bestaat ook al niet meer

BartVB
Eigenaar

Groot (technisch) probleem is dat je niet wilt dat mensen onder een willekeurige naam op die chat kunnen. Dat geeft namelijk gegarandeerd problemen Lachen Helaas is dat technisch gezien niet zo heel eenvoudig te maken.

Ander ding is idd het modereren en het voorkomen van ruzies, geroddel, etc, etc. hoewel we dat voor een deel achteraf kunnen doen via (publieke?) logfiles.

Overigens gaat dit alles erg veel tijd kosten (zowel implementatie als onderhoud/beheer) en er zijn nog een hele hoop andere dingen die we eerst willen doen Lachen Daarnaast is er in de huiskamer al behoorlijk wat gelegenheid voor chats...

Mistic

x_Marr schreef:
Mistic schreef:
Ik heb de link gevonden.

Boktchat

Lijkt me niet echt een chat van bokt Nagelbijten / Gniffelen
Zei ik daar ook al Clown

Dit zou toen tijdelijk zijn totdat de echte boktchat er weer zou zijn. Maar helaas is de echt boktchat er niet meer gekomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:29

verschil met de HK en een chat is naar mijn idee toch behoorlijk groot. HK kan ik niet bijhouden, heb me een paar keer in een topic gemeld, maar dan kom je een paar dagen niet en ben je het spoor compleet bijster. Een chat is gewoon op dát moment zeg maar, en de volgende keer gaat het weer heel ergens anders over.

bart: Kan je geen inlog maken op basis van email waar ie maar 1 account onder kent? (geen idee hoor, ben niet zo technisch Knipoog )

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:31

Slowchat in de huiskamers is toch heel wat anders hoor Bart, ga je even tegenspreken als doorgewinterd chatter. Ik mis dan het heel erg directe contact.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:32

BartVB schreef:
Groot (technisch) probleem is dat je niet wilt dat mensen onder een willekeurige naam op die chat kunnen. Dat geeft namelijk gegarandeerd problemen Lachen Helaas is dat technisch gezien niet zo heel eenvoudig te maken.

Ander ding is idd het modereren en het voorkomen van ruzies, geroddel, etc, etc. hoewel we dat voor een deel achteraf kunnen doen via (publieke?) logfiles.

Overigens gaat dit alles erg veel tijd kosten (zowel implementatie als onderhoud/beheer) en er zijn nog een hele hoop andere dingen die we eerst willen doen Lachen Daarnaast is er in de huiskamer al behoorlijk wat gelegenheid voor chats...

Over dat eerste: ik weet een site waarbij ze het hebben dat je in moet loggen op de chat met je gebruikersnaam en wachtwoord.. (imonline.nl).. hoe hebben hun dat dan? (ben inderdaad ook niet technish) Bloos

Volgens mij moet het modereren geen probleem worden, genoeg mensen die dit (denk ik) zouden willen doen. Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:33

Er zijn zeker genoeg mensen die dit willen doen, maar je moet wel even de goede eruit pikken;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:34

tussen willen en kunnen zit idd een verschil Knipoog

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:35

Het kan wel (dat inloggen onder je eigen naam op een chat) maar het is redelijk wat (uitzoek)werk om dat allemaal fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:36

Wat kan ik voor je gaan uitzoeken?? Bloos

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:40

Maar is het ook haalbaar Bart?