Ik kom van een ander forum ( mag ik de link noemen)?
dat lijkt nl wel een zusje van dit forum.
(nee ik ben geen crew alleen een user daar)
Daar heb ik gepost:
Even wat anders: Vannacht in een verloren uurtje op werk op jacht naar plaatjes van de africam.
Kwam ineens een ander nederlands forum tegen, wat ook als een club vrienden is begonnen in 2001. Inmiddels is dat forum best heel erg groot geworden, Het is qua gebruik precies VOL, als je hier de weg weet heb je het daar ook zo door.
Ook daar een Beestenboel, ook daar DGK en Africam topics.
Volgens mij draait dat forum op dezelfde software als VOL ook draait en net als VOL is dat forum ook retesnel.
De atmospheer die daar heerst doet me ook heel erg denken aan dit forum. ( alsmede de opzet )
Ik had er nog nooit van gehoord maar vond het heel opmerkelijk. VOL en dat forum konden wel een beetje 2lingen zijn.
Is het OK om hier de link te plaatsen?
( het is zeker niet mijn bedoeling om users hier weg te halen ofzo) maar ik vond het heel apart.
--> Ik zag dat jullie hier ook een topic hadden over de webcams in afrika :
Djuma, Watering hole en pete's Pond.
het forum waar ik zit heeft dat ook ( een NL forum, Nee niet Fok).
we zijn daar met een kleine groep mensen al een paar maand de africa webcams aan het volgen.
dus het was een verrassing om dit hier ook bij jullie te vinden!
Ook zag ik dat jullie een Topic "De Gouden Kooi" hebben, daar waar ik vandaan kom is dat ook zo en hebben we een speciaal topic over de paarden in de villa.
Over de africa webcams schreef ik daar:--->
31 oktober is deze geweest:

een van de meest bedreigde en unieke dieren in afrika.
de wilde afrikaanse hond.
De caps zijn van Emjay ( ja diezelfde die ik door N-Holland heb rondgereden)
Ik dacht dat het niet zo bijzonder was die hond maar het schijnt echt dus wel heel bijzonder te zijn.
http://www.wilddog.nl/web-content/nl/index.html
--->
Elk dier heeft, net als elke mens, het recht op een plaats op aarde. Omdat de mens een bedreiging vormt voor het voortbestaan van bepaalde diersoorten, hebben mensen ook de verantwoordelijkheid om die diersoorten te beschermen. Eén daarvan is de Afrikaanse wilde hond.
De Afrikaanse wilde hond is, op de Ethiopische wolf na, de meest bedreigde carnivoor van Afrika. Het dier komt voor op de rode lijst van de IUCN (World Conservation Union) als zeer bedreigde diersoort. Een eeuw geleden kwamen er naar schatting nog 500.000 voor, verspreid over het hele Afrikaanse continent ten zuiden van de Sahara. Maar de laatste 50 jaar is het dier verdwenen uit 25 van de 39 Afrikaanse landen, waarin hij oorspronkelijk thuishoort.
De wetenschappelijke naam van de wilde hond is Lycaon pictus. Hij wordt ook wel hyenahond genoemd, hoewel er geen enkele verwantschap bestaat met hyena’s. In tegenstelling tot onze huishond, Canis lupus familiaris, is de wilde hond een in het wild voorkomend roofdier. Hij behoort tot de orde van de vleeseters (Carnivora) en tot de familie van de hondachtigen (Canidae), maar is de enige in zijn soort.
Als deze bijzondere diersoort zou uitsterven betekent dat een verlies van miljoenen jaren in de evolutie.
Ik weet niet of mijn berichtje hier goed staat.
graag hoor ik er iets over.
Prettige dag.
Icea