itp en haw en wat nu werkelijk werkfoto's zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

itp en haw en wat nu werkelijk werkfoto's zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 20:36

bij itp en haw word een onderscheid gemaakt kwa " wat zijn werkfoto's" dat foto's buiten de bak , standaard boshobbelfoto's zijn
maar wat wil het geval , ijslanders en een boel andere gangenpaarden worden buiten aan het werk gezet
dus daadwerkelijk flink trainen op gebied van gangen en dressuur, maar deze foto's worden wel standaard bij ITP neergezet of verplaatst door moderators
wat ik eingelijk wel jammer vind, want het is wel degelijk werken en trainen , maar toevallig niet in de bak omdat een groot gedeelte ijslanders in de bak nu eenmaal niet fijn werken, of willen werken

Mars

Re: itp en haw en wat nu werkelijk werkfoto's zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:01

HAW is imo bedoeld voor foto's waar goed inhoudelijk rijtechnisch commentaar
op te geven is. Dus als jij je ijslander buiten aan het werk zet en anderen kunnen
daar rijtechnisch commentaar op geven en niet alleen maar 'mooi paard' dan
zie ik niet waarom zo'n topic niet bij HAW zou mogen...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:07

Als ITP/HAW-mod zal ik ook even een reactie geven Knipoog
Het criterium is inderdaad of er op de foto's rijtechnisch commentaar mogelijk is.
Bij foto's van buitenritten is dat inderdaad (meestal) niet het geval, daarom is ook besloten dat deze foto's op ITP horen.
Voor bijv. aangespannen rijden is het weer een totaal ander verhaal. Dat gebeurt meestal niet in een rijbak en dan lijkt het al snel een 'buitenrit' terwijl dit toch echt gewoon werken is. Zulke foto's mogen wel op HAW.
Dat geldt ook voor het door jou genoemde voorbeeld over IJslanders. Als het werkelijk trainingfoto's zijn waar nuttig commentaar op gegeven wordt, dan mag dat op HAW. Dat moet dan ook wel de insteek van het topic zijn en het moet in de openingspost duidelijk zijn dat het daar om te doen is Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:40

Waarom kun je geen rijtechnisch commentaar geven als mensen buiten aan het rijden zijn? Je hoeft dan toch ook niet als een zoutzak op je paard te zitten?
Aan de andere kant zit ik ook niet echt te wachten op buitenritfoto's op HAW, omdat het grootste gedeelte toch niet interessant is..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:58

Patsur, er zijn inderdaad foto's die wel geschikt zouden kunnen zijn voor rijtechnisch commentaar, maar meestal zijn dat slechts enkele foto's.
Om niet elk topic apart te hoeven beoordelen en 1 lijn te trekken, hebben we deze afspraak gemaakt. Het is overigens wel mogelijk om bijv. enkele foto's van een buitenrit waar wel rijtechnisch commentaar op mogelijk is, toe te voegen aan bijv. een topic met trainingsfoto's op HAW. Da's echt geen punt, doen we niet moeilijk over Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 06:54

Mas schreef:
HAW is imo bedoeld voor foto's waar goed inhoudelijk rijtechnisch commentaar
op te geven is. Dus als jij je ijslander buiten aan het werk zet en anderen kunnen
daar rijtechnisch commentaar op geven en niet alleen maar 'mooi paard' dan
zie ik niet waarom zo'n topic niet bij HAW zou mogen...

ik kaan aan buitentrain foto's van een gangenpaard wel degeleijk rijtechnisch commentaar geven , op het gebied van gangen en dressuur
probleem is dat een werkfoto op gangen gebied door het grootste gedeelte van de dressuurruiters sowieso niet van commentaar voorzien zal kunnen worden , omdat de gemiddelde dressuurruiter geen flauw benul heeft van gangen rijden Pling of dta nu in de bak, op de baan of in het bos is
dus wat dat betreft zal half bokt nooit in staat zijn zinnig rijtechnisch commentaar te geven op gangen foto's

Oscar, het is iets wat me opviel naar aanleiding van een topic waar daadwerkelijk gezegd word dat het "aan het werk met" is en niet, kijk mij eens fijn bosclossen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:33

Draumpje, ik heb een poging gedaan om in m'n geheugen te graven, maar er staat me echt niets meer van bij. Zou je me misschien even een pb-tje willen sturen met daarin de link?
Dan ga ik er nog even naar kijken Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 16:11

ik ga even zoeken naar het topic oscar Lachen