Waarom stoppen er opeens zoveel mods?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Waarom stoppen er opeens zoveel mods?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:54

Nou vraga lijkt me duidelijk.

ik zie ook steeds meer mensne die gaan twijvelen of het écht een reden heeft, iederene noemt priveomstandigheden.

Maar zie verschillende bokkers die zich afvragen óf het echt daar aan ligt, of dat er gewoon iets niet klopt in het beheer van bokt.

Tevens is dit geen aanval naar iemand toe Haha!

SONY

Re: Waarom stoppen er opeens zoveel mods?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:55

Tja, dat weet je toch niet. Zal wel om persoonlijke reden zijn maar persoonlijke redenen kunnen van alles zijn hé. Snap dit topic niet zo goed eigenlijk, teminste nut van dit topic. Het is nou éénmaal zo de redenen door de mods zijn gegeven dus wat zoek je er dan nog achter??
Laatst bijgewerkt door SONY op 16-10-07 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:56

Dat lijkt mij gewoon een privegelegenheid die niemand verder wat aan gaat Lachen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:56

Dat is een goede vraag. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:07

Cayenne schreef:
Dat lijkt mij gewoon een privegelegenheid die niemand verder wat aan gaat Lachen

Idd,... jammer dat er zoveel 'oude' vertrouwde mods/mids stoppen maar er zijn er ook weer een hoop voor terug,...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:10

Ik vraag niet om de reden van de priveomstandigheden

maar ik ben niet de enigste die het gewoon toeval vind dat opeens alle vertrouwde mod's stoppen.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-10-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:12

Cayenne schreef:

Sluit me hier bij aan. Als een moderator stopt dan heeft dat veelal een persoonlijke reden, en die hoeft niet iedereen te weten lijkt me. Daarvoor is ie ook persoonlijk. Haha!

Verder ben ik het met je eens dat de laatste tijd wel veel moderators stoppen met hun functie.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:31

Maar vergeet niet dat de meeste mods die stoppen jaren mod zijn geweest en dat het misschien ook wel saai (o.i.d) is geworden Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:34

Er zijn gewoon heel veel mods, en net zoals in ene groot bedrijf waar vaak mensen weggaan.... is het ook op een forum zo Lachen

Ik denk dat er wel 40 mods zijn......... allemaal liefde werk oud papier.... en er zit gewoon veel tijd in, en ergens moet je daar wel tijd voor hebben of vrij voor willen maken Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:37

Het kost ook gewoon hartstikke veel tijd om mod of mid te zijn. Lachen
Dus als je nog maar weinig tijd hebt en je moet een keuze maken tussen Bokt of prive, of je kunt de motivatie niet meer opbrengen omdat de vrije tijd die je aan Bokt kunt spenderen opgaat aan verplichte taken, dan is het voor alle partijen beter om te stoppen. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:40

daar hebben jullie 2 goede arhumenten idd Ja

nogmaals, niemand hoeft zich aangevallen te voelen Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:46

Jolliegirl schreef:
Nou vraag lijkt me duidelijk.

ik zie ook steeds meer mensen die gaan twijfelen of het écht een reden heeft, iedereen noemt priveomstandigheden.

Maar zie verschillende bokkers die zich afvragen óf het echt daar aan ligt, of dat er gewoon iets niet klopt in het beheer van bokt.

Ik snap nooit zo waaop "men" baseerd dat er "iets niet klopt met het beheer" als er mods/mids besluiten te stoppen met bokt Verward .
Natuurlijk zal het wel eens voorkomen/voorgekomen zijn dat er iemand het niet helemaal eens is met het beleid, maar ik kan jullie eerlijk zeggen, dat 99% van de mods die stoppen, hier werkelijk privé redenen voor hebben. (geen/weinig tijd, niet meer -zo- gemotiveerd etc.)
Dit geld ook voor mij; ik ben iets van 4 jr mid geweest en ik heb het laatste jaar gewoon minder tijd gekregen en was niet meer zo gemotiveerd om problemen van anderen op te lossen.
Tja, dan moet je op een gegeven moment de knoop doorhakken en zo fair zijn om op te stappen als mid/mod Lachen . Niks geheims aan dus Haha! .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:47

IK baseer dit niet, las het toevallig in een ander topic dat iemand het raar vond en zich afvroeg of er iets niet jovel was.
Ik ga ook geen namen noemen Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:49

Maar zelfs al was er iets niet jofel, wat is dan de meerwaarde om dat te weten? Verward

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:50

ja dát heb ik niet ana diegene gevraagd Knipoog
en dat zou IK ook niet weten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:52

Dan vind ik het persoonlijk raar dat die persoon dan zelf geen topic heeft geopend, en dat je het je wel afvraagt, maar niet voor jezelf. Diegene zal prima in staat zijn om zelf een topic te openen Lachen

Maar goed, kan me voorstellen dat je na 4 jaar het stokje door wilt geven. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan idd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:53

Nou sorry, maar je komt nu een beetje over alsof ik geen topic mag openen?
Ik mag de vraag toch ok stellen n.a.v dingen en berichten ?
heb ik alle recht op neem ik aan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:56

Tuurlijk, maar je geeft zelf aan dat dit topic is nav iemand anders die zich dit afvroeg. Daarom komt het een beetje raar over Lachen en dan moet je het ook kunnen onderbouwen.

Maargoed, nu gaat het offtopic Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-10-07 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:56

Ik denk dat veel Bokkers er niet bij stil staan hoeveel tijd er in dit vrijwilligerswerk kruipt.
Dus soms geen tijd meer (al dan niet door veranderde priveomstandigheden), soms geen zin meer, soms verandert er iets dermate in je priveomstandigheden dat je hoofd er gewoon niet naar staat om ook nog Boktproblemen op je schouders te nemen.. Zijn hele legitieme redenen maar de meeste teamleden gooien niet graag hun hele prive-affaires op het WWW. En hoe groter het team wordt hoe vaker je zult zien dat er iemand stopt want we zijn met veel meer *LOL*

En over de oudgedienden: als je jarenlang voor dezelfde baas werkt, zal er misschien ook een tijd komen dat je toe bent aan iets anders. En aangezien dit allemaal vrijwilligerswerk is en niet voor de centen is het toch belangrijk dat je het graag doet, toch?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:57

Super uitgelegd Urielle OK dan! !

Jolliegirl schreef:
IK baseer dit niet, las het toevallig in een ander topic dat iemand het raar vond en zich afvroeg of er iets niet jofel was.

Ik sprak in mijn berichtje niet jou persoonlijk aan, maar ik gebruikte het woordje "men" Clown .

Maar goed, jij bent degene dit dit topic geopend heeft, dus ben jij in dit geval ook degene die "men" er op aangespreekt Knipoog .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 23:01

Cayenne : oke, ik snap 't.
Was neit de bedoeling wegens die persoon, ik vraga het me ook gewoon af, en dat niet alleen, ik vind het superjammer!

Sterre : Ik snap jou ook Knipoog

Ik ga nu slapen, lees de reacties morgen wel weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:40

Ik denk dat de meesten het wel leuk vinden om mod te worden maar geen idee hebben wat het inhoudt. Je moet altijd online zijn, maar zelf lekker bokken is er dan niet bij en dan moet je ook nog bemiddelen e.d. en dan moet je nog kaas hebben van hoe je iets doet, hoe je de sfeer er leuk bij houdt. Maar ach leuk kontakt met een mod heb je toch niet snel. De vroegere mods daar zitten er een paar die bokken wel mee en die hebben wel zinnige antwoorden ook als je ze mailt en die blijven wel zitten denk ik zo.

Zo een berg moddies vind ik toch verwarrend, en om nou te zeggen, gut wat heb je er aan. Misschien daarom wel dat ze stoppen omdat het tegenvalt. Iemand geeft zich op er wordt 2 maal op gestemd en ze zijn moderator,is toch vreemd?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:11

Tja, de mids boven me hebben het eigenlijk allemaal al gezegd: modden/midden doe je niet voor je riante salaris en je volvo XC90 lease voor de deur, maar omdat je het leuk vind. We hebben nu bijna 50 mods en mids, stel dat iedereen 4 jaar 'een kleurtje blijft hebben', dan is het nog zo dat er elke maand wel iemand mee stopt. En ervaring leert dat veel mensen korter mod/mid blijven, dus dat meerdere mensen per maand stoppen is dan eigenlijk gewoon te verwachten.

Verreweg de meeste mensen die stoppen, gaat het om tijd: door bijvoorbeeld een nieuwe baan, een drukke stage, einde van hun studie, nieuwe vriend-die-meer-aandacht-wil et cetera kunnen/willen ze niet meer genoeg tijd in bokt steken. Soms is het andere interesses: niet meer zo 'in to paarden' of niet meer zo veel achter de computer. En soms stoppen mensen ook omdat ze het modden niet leuk vinden, of omdat ze zich niet volledig kunnen vinden in het beleid. Maar dat is echt maar een kleine minderheid van de mensen die stopt - en vaak is dat dan (al dan niet tussen de regels door) gewoon te lezen op forumzaken.

@Russel: zoals jij het beschrijft, herken ik het modereren en de moderators van Bokt er absoluut níet in. En de selectieprocedure al helemaal niet Knipoog Als het merendeel van de moderators het niet eens is met een nieuwe mod, wordt diegene het niet, dus van '2 stemmen' is geen sprake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:18

Zag een lijstje waar stond hoeveel mensen zich hadden opgeven en hoeveel stemmen ze hadden gehad. Ik verwacht dan met 5000 gebruikers een overweldigend stemsucces, dus niet, dat viel mij echt heel erg tegen. Leek wel of er helemaal geen animo voor was en zeker het stembeleid niet.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:42

Ik quote mezelf maar even uit het topic van Sterre op FZ:
Gwen schreef:
Voor wat betreft mids/mods die stoppen: het kost heel veel tijd, modden nóg meer dan midden, en als je dit 'werk' (ja, werk is het toch echt wel) een tijdje gedaan hebt dan komen er op een gegeven moment weer andere dingen voor in de plaats. Soms stopt een mod/mid omdat hij zich niet meer in het beleid kan vinden of zich juist niet meer kan verenigen met de mening van gebruikers (beide kan natuurlijk het geval zijn), soms heeft iemand zich verkeken op de hoeveelheid werk, maar meestal is het omdat iemand thuis zieke gezinsleden heeft gekregen waar hij/zij graag helemaal voor wil kunnen zijn, een nieuwe baan, een nieuwe opleiding, een nieuwe partner Tong uitsteken of een nieuwe wat-dan-ook heeft gekregen waardoor tijdgebrek is ontstaan (het modden en vaak ook het midden kost echt meerdere uren per dag), en soms heeft iemand gewoon weer eens zin in wat anders Lachen .

Russel, vaak zijn mensen onzeker of zij er wel geschikt voor zouden zijn, vaak komt het bij mensen niet eens op om mod te worden tot ze gevraagd worden er eens over na te denken. En er zijn een hele heleboel mensen die beseffen dat modereren veel, heel veel tijd kost die ze niet hebben, of die het gevoel hebben dat je het in de ogen van sommige gebruikers nooit goed doet, of die er gewoon niet zo'n zin in hebben de problemen die mensen onderling maken op te lossen Lachen . Dat er niet veel mensen zijn die stemmen is jammer, maar dat wil toch echt niet zeggen dat er dus een hoop sores achter de schermen is of dat er een luchtje zit aan het modden/midden Lachen .

Zoals jij het beschrijft herken ik het iig echt helemaal niet Lachen .