Wanneer ga je offtopic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Wanneer ga je offtopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:35

Ik vind het moeilijk om ontopic te blijven, kennelijk, want ik krijg hier commentaar op. Wat is precies de defenitie van offtopic gaan, wat past precies binnen een topic en wat niet meer.

- in een topic over coby van baalen, mag je dan Anky aanhalen?
- als iemand vraagt in een topic over een overleden dressuurpaard (oorzaak hoefbevangenheid), vraagt waardoor hoefbevangenheid veroorzaakt wordt en je geeft uitleg?
- als iemand vraag of een paard een deken opmoet als hij 1 uur per dag uit z'n stal komt en je merkt op dat je 1 uur toch wel erg weinig vindt? Waarom zou je dat niet mogen zeggen. We willen toch allemaal het beste voor ons paard? En misschien weten sommige mensen gewoon (nog) niet dat 23/7 op stal staan niet zo gezond is voor een paard.
- als iemand vraagt wat de openingstijden van het strand zijn, mag je dan als suggestie geven dat de duinen bij Schoorl ook erg leuk zijn?

Mars

Re: Wanneer ga je offtopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:56

Je gaat offtopic in het geval dat je iets post over een totaal ander onderwerp
dan waar het in de beginpost over ging. In de voorbeelden die je geeft
vind ík dat er geen geval van ernstig offtopic gaan bij staat

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:01

Als jij dat offtopic vind gaan ga ik ook wel érg vaak offtopic. Nagelbijten / Gniffelen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:05

Soms reageren mensen dat iets offtopic is maar dat is wel iets wat je mede wilt delen om het verhaal duidelijker te maken.
Begrijp je wat ik bedoel? Clown

En soms als de mensen het niet meer aankunnen wordt er ook wel eens gereageerd met, het is offtopic. Knipoog

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:07

De meeste reacties waar een TS niet op zit te wachten worden vaak afgedaan als offtopic Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:10

Als je je mening op een dusdanig irritante manier verkondigd op bokt kun je op commentaar van je medebokkers wachten. We zitten niet allemaal op een soort Natural verhaal te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:10

Als het gaat om Anky die valt omdat het paard fris is dat je meteen over buiten paarden gaat beginnen Tong uitsteken
Die post viel gisteren nogal op en daar kreeg je ook veel response op Lachen

Dus bij alles en elk onderwep over een natural manier van paarden houden begint...dat is redelijk vaak offtopic Haha!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:14

Offtopic: ik heb geloof ik de aanleiding van dit topic gemist (of is dit nu juist wel ontopic??) Bloos

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:18

Hahaatje, het staat ind e beginpost. Goed lezen.
TS zegt dat ze vaak commentaar dat ze offtopic gaat in de topics waarin ze reageert. Nu vraagt ze zich af wanneer je nou per defenitie ontopic bent en offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:18

De dingen die jij aanhaalt vind ik niet offtopic gaan. Kijk als iemand nou over het paard van de TS begint alsin; ''Hey hoe gaat het eigenlijk met je paard ?'', in een topic op MW oid, kijk dát gaat offtopic. Maar de meeste keren dat je reactie offtopic genoemd word is het idd als de TS er geen boodschap aan heeft Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:19

Hahaatje schreef:
Offtopic: ik heb geloof ik de aanleiding van dit topic gemist (of is dit nu juist wel ontopic??) Bloos

diverse en niet alleen waar ik zelf inzat.

Net kwam ik weer een mod opmerking tegen dat de discussie over huisvesting en het afwisselen van het dressuurwerk met buitenritten niet aangehaald mag worden in de discussie over hete paarden.... Terwijl wel degelijk een oorzakelijk verband is daartussen.

Ja nog ff en we kunnen helemaal nergens meer over praten op bokt No Cheer

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:25

Hangt er vanaf wat het doel was van de discussie.
En ik ben van mening dat huisvesting en afwisseling in het werk niet per definitie met een heet paard te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:55

(onderstaande is alleen naar mijn mening)

Je derde voorbeeld (over de deken) is in ieder geval zeer offtopic. Je vierde geval is ook offtopic, maar op zich niet per se erg als je daarbij ook de openingstijden van het strand zou noemen bijvoorbeeld en het er gewoon als opmerking bij zou zetten. Je eerste voorbeeld valt over te discussieren, wordt vaak wel als offtopic gerekend.

Je tweede geval lijkt mij logischerwijs geen offtopic als de TS zelf in zijn of haar post vraagt hoe hoefbevangenheid ontstaat. Echter verandert dit als iemand aankomt met een verhaaltje dat uitdraait op 'dekens en ijzers zijn slecht, een paard hoort niet op stal' (waarvan ik niet zeg dat het zo is gegaan, maar waarvan ik me wel zou kunnen voorstellen dat het zo is geegaan Haha! ).

En ik ga heeuul erg mee in wat RK hier zegt Haha! :
Citaat:
Dus bij alles en elk onderwep over een natural manier van paarden houden begint...dat is redelijk vaak offtopic Haha!