Wapenvaardigheid?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Wapenvaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 10:15

Er rijden verschillende Bokt(st)ers tentpegging, bajitsu, jacht, er schieten verschillende met de ruiterboog, er wordt met blanke wapens geoefend, LARP gespeeld bijvoorbeeld.

Zowel het beoefenen als het vinden van informatie is niet laagdrempelig omdat de drempel erg moeilijk te vinden is Haha!

Aangezien het (wapenplatform) millennia lang, tot héél recent, de belangrijkste rol van het paard is geweest heeft veel van de huidige ruiterij daar een grondslag en ook is er veel ruitervaardigheid te vinden en ontwikkelen.

Wáár kunnen beoefenaars en geïnteresseerden dit kwijt c.q. vinden zonder dat het onder de lawine van pennytopics verdwijnt?

hc

Ann

Re: Wapenvaardigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:08

Geen idee waar dit onder kan vallen, eigenlijk.
Misschien een apart subforum onder Informatief > Disciplines? Vraag me alleen af of er genoeg animo voor gaat zijn. Of jij moet een heel subforum willen vullen? Haha! Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 14:18

Ann schreef:
Vraag me alleen af of er genoeg animo voor gaat zijn.

Wat is genoeg? en is dat een kriterium? Vandaar dat ik al opgooide dat het een beetje opzij van de topiclawine het beste op de plek is.

Zoals Henk Vink senior in zijn onnavolgbare advertentiecampagnes schreef: ´eenden vliegen in kuddes, arenden vliegen alleen´ Haha!

Een punt is dat juist de arenden het minst makkelijk aan info kunnen komen. Ik bedoel als de grijze eenden al tíg keer naar de door de kuddes platgetreden bekende wegen moet vragen... Knipoog

De wapenwetgeving bijvoorbeeld is verre van helder. Zelf heb ik met een andere invulling daarvan te maken omdat ik aan een andere uiteinde van de EG woon dus ga dat niet ophelderen.
Ik speel ook niet in georganiseerd verband. Ik vermaak me kostelijk met experimentele archeologie op dit gebied Pling

hc

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:24

Huertecilla schreef:
...Wat is genoeg? en is dat een kriterium? Vandaar dat ik al opgooide dat het een beetje opzij van de topiclawine het beste op de plek is...
Het is me nog niet helemaal duidelijk of je daadwerkelijk een subforum wilt, maar dan krijg je inderdaad te maken met het vinden van medestanders:

Citaat:
Hoe kan ik een eigen subforum aanvragen?
Als je vind dat er geen duidelijke eigen plek is om een tak van sport, een paardenras of een ander paard-gerelateerd onderwerp te bespreken, kun je bij de moderators een aanvraag doen voor een eigen subforum.

Een aanvraag van een subforum moet aan de volgende criteria voldoen:

Het onderwerp van het forum moet paard-gerelateerd zijn.
Je moet minimaal 30 medestanders hebben als je je verzoek indient.
Je moet een motivatie / charter voor het subforum schrijven (zoals een welkom op... topic) .
Je moet een lijstje van voorbeeldtopics die op het forum zouden passen geven.
Maak een duidelijke post op Forumzaken die voldoet aan de bovenstaande criteria en geeft daarbij een motivatie waarom jij / jullie denken dat zo'n subforum goed zal lopen en een toevoeging aan Bokt is.

Na een maand wordt er gekeken wat de gebruikers zelf van het forum vinden, of het lekker loopt en of er bepaalde zaken en/of regels moeten aangepast of toegevoegd moeten worden. Na 3 maanden wordt de definitieve beslissing genomen of het forum een blijvende is.

Misschien is bovenstaande helemaal niet nodig, en kan een mod aangegeven waaronder dergelijke topics het beste horen in de huidige opzet? Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:21

HC: wil je er echt topics over openen? Als het je gaat om informatieverspreiden is de Wiki denk ik de beste plaats

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:31

Het is misschien uberhaupt wel leuk om iets in de wiki te schrijven HC...
Ik, en weet zeker velen met mij, weet hier eigenlijk niet of nauwelijks
iets vanaf. Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:34

Info is zeker welkom, maar waar het het beste kan staan?

Kan helaas op stal niet met ruiterboog oefenen (al mag ik eerst wel zorgen dat ik thuis op 10m die rol isolatiewatten raak)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 15:55

Ellende schreef:
Als het je gaat om informatieverspreiden is de Wiki denk ik de beste plaats

Nee, dat is NIET de bedoeling, dán zet ik het wel op mijn eígen site Pling

Aan wat concrete onderwerpjes wordt, kompleet met helmcamera, gewerkt Go jij! Go jij!

´Het´ is een breder onderwerp dan wat ik doe en kent bovendien veel specifieke klemmen en voetangels in de praktijk van alle dag welke voor mij niet of nauwelijk gelden.
Lijkt míj dat het ergens onder´activiteiten´ hoort, desnoods als stick o.i.d. in een andere afdeling.

Maar goed, ik heb het in de lucht gegooid, Tamary mag er nu op schieten, want ik ga proberen uit te vogelen waarom het vuursteenslot van mijn zelfbouwzadelgeweer geen vonken gooit Frusty

hc

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:13

Jammer dat je het niet in de Wiki wilt plaatsen, het is reuze interessante materie, je bent een goede schrijver en dan bereikt het veel mensen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:28

Ann schreef:
Jammer dat je het niet in de Wiki wilt plaatsen, het is reuze interessante materie, je bent een goede schrijver en dan bereikt het veel mensen.

Leek mij ook al ja Ja
Je kunt goed en boeiend schrijven en zo'n artikel zou een mooie
aanvulling zijn Lachen Heb je site ook met plezier en intresse gelezen al
vind ik je in je reacties soms wat kort door de bocht Knipoog
Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt hoor Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:41

Wel HC, je kan altijd proberen om animo te vinden voor een nieuw subforum om dan de aanvraag verder in orde te maken.

Als er voldoende 'volk' voor te vinden is en moest het subforum er dan misschien komen, zal ik ook zeker van de partij zijn, want ik vind het enorm interessante disciplines. En misschien zijn er dan wel mensen die Wiki-artikelen willen schrijven.

Een tijd geleden had ik een topic over bajutsu. Ik had dat ook een beetje op de gok geplaatst, op RT-D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:58

Iemand heeft hier al gequote hoe het aanvragen van een subforum werkt, dus wat wil je nou verder eigenlijk?
Als je een sticky wilt PB je toch een moderator met wat je precies in die sticky wilt hebben en of dat mogelijk is + waarom je dat graag zou willen?

Probeer eens duidelijk aan te geven wat nou je punt is / wat je graag zou willen zien of krijgen hier op bokt, want (mede door je je hoogstaande, overdreven lastig gemaakt woordgebruik om interessant over te komen) je bent IMO niet erg duidelijk- en als mensen dan suggesties doen (zoals Ellende hier al deed) reageer je erg arrogant en kort door de bocht..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:34

Nog een keer:

´Wáár kunnen beoefenaars en geïnteresseerden dit (de uitwisseling over hún specifieke paardenactiviteit) kwijt c.q. vinden zonder dat het onder de lawine van pennytopics verdwijnt?´

Hier steken beoefenaars Tieneke en Tamary al gelijk hun licht op en ook geïnteresseerden (200 lezers al!). Lijkt míj een topic voor een fórum en niet voor pb of ???

Dat er hiervoor op Bokt minder deelnemers zullen zijn dan aan het tigste ´Anky en LDR´-topic is helder. De vraag is of er aan het Anky-topic daarom ook meer behoéfte is Schijnheilig

Ik heb niet de behoefte Wikki te vullen en evenmin om achter steun voor een subtopic aan te gaan hobbelen. ´Past´ het verder nergens, dan is dat wat mij betreft een prima antwoord.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-10-07 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:37

nou als je niet wilt meeschrijven aan de wiki en je te goed voelt
om een subtopic aan te vragen vrees ik toch dat je tussen
de ´pennytopics´, zoals je zelf zo respectvol omschrijft, zal
moeten plaatsen, net als het gewone boktvolk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:42

Ik zou het wel interessant vinden, maar ik vraag me ook af wat je nu wilt HC als het niet in de Wiki kan of in een subforum.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:49

Mas schreef:
nou als je niet wilt meeschrijven aan de wiki en je te goed voelt
om een subtopic aan te vragen vrees ik toch dat je tussen
de ´pennytopics´, zoals je zelf zo respectvol omschrijft, zal
moeten plaatsen, net als het gewone boktvolk...

Gaat weer typisch ´bokt´; gelijk beledigd over de uitingsvorm van een martiaan vallen Cool
Waarom spring jij naar conclusies over ´te goed voelen´? Ik heb daar simpelweg geen zin in en dat lijkt me zowel normaal als mijn goed recht Pling
Als er geen plek is, dan prima. Jammer voor de geïnteresseerden. Ik ga ondertussen weer even een laagje lijnolie in de geweerkolf wrijven met watervast 1200. Jammer als iemand dat niet zo ziet, maar dat heeft voor míj meer prioriteit dan Wikki-tekst opstellen of een kar trekken....

hc

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:00

Goed, dit gaat dus helemaal nergens heen/om. Maar, je hebt je portie aandacht weer gehad. Clown Haha!
Ik blijf het jammer vinden dat je zo neerbuigend doet over de Wiki.
Een heleboel mensen steken daar tijd en energie in om anderen te helpen...

Veel plezier met je interessante hobby, ik houd je site wel in de gaten. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:17

Huertecilla schreef:
Waarom spring jij naar conclusies over ´te goed voelen?

Kom óp zeg. Lees je je eigen berichten weleens terug?
Uit de hele toon van je bericht blijkt toch al dat je je veel beter
voelt dan de 'rest' van bokt? Dat je goede en intressante artikelen
kunt schrijven wil niet automatisch zeggen dat je beter bent dan een
ander.
En , ja ik weet dat je nergens zégt dat je beter bent dan een ander, maar
niet alleen het bericht zelf, maar ook de toon ervan kan veel zeggen....
Zo vind ik de term 'pennytopics' zeer neerbuigend overkomen en je scheert
er een heleboel bokkers mee over één kam wat me niet terecht lijkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 22:45

Ann schreef:
Ik blijf het jammer vinden dat je zo neerbuigend doet over de Wiki.

Pardon??? Waar haal je dát nu weer vandaan??!! Ik schrijf dat ik daar geen zin in heb. Lijkt me niets mis mee.
Is dat een plicht omdat ik een makkelijke pen heb? Tsk, moet je zien hoe lezers, inclusief jij over me heen vallen over wat ze zélf door hun eigen associatie verzinnen over wat zij denken wat ik denk, bedoel of bijbedoel.... ´Je krijgt wat je beloont´ weet je nog Pling

Ik had een heldere vraag over waar een interessant onderwerp thuis zou kunnen horen. Moet je lezen wat een P+. Met zoveel negatieve bekrachtiging gaat het gewoon over Doei, doei

Op mijn site moet je éven wachten want komend weekeinde eerst een pittige raid, daarna aan de slag voor een meerdaagse solo door de bergen en tussendoor wíl ik mijn zadelgeweer af hebben. Verder heb ik geen interesse in electronica en is de op zich gebruikersvriendelijke helmcamera voor mij meer uitdaging dan een geweer bouwen Bloos

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:17

Huertecilla schreef:
Nog een keer:

´Wáár kunnen beoefenaars en geïnteresseerden dit (de uitwisseling over hún specifieke paardenactiviteit) kwijt c.q. vinden zonder dat het onder de lawine van pennytopics verdwijnt?´

Dan is je vraag toch al (meerdere malen intussen, zelfs) beantwoord???

Ann schreef:
Het is me nog niet helemaal duidelijk of je daadwerkelijk een subforum wilt, maar dan krijg je inderdaad te maken met het vinden van medestanders:
(uitleg)

Tieneke schreef:
Wel HC, je kan altijd proberen om animo te vinden voor een nieuw subforum om dan de aanvraag verder in orde te maken.

Als er voldoende 'volk' voor te vinden is en moest het subforum er dan misschien komen, zal ik ook zeker van de partij zijn, want ik vind het enorm interessante disciplines.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 01:36

Als iemand over dit onderwerp artikelen voor de wiki wil schrijven, dan kan er een topic op WZ openen. Mocht iemand de behoefte hebben om alsnog een subforum over dit onderwerp te realiseren dan lijkt het mij verstandiger om daar een nieuw topic over te openen.

Dit topic heeft ondertussen weinig meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken en ik zet het dus op slot.