Foutje in Amazones

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raaf

Foutje in Amazones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 13:13

De door de amazones aanbeden maangodin wordt gelijkgesteld met de griekse Artemis, niet Demeter. Demeter was de godin van de landbouw.
Ook zijn de bronnen niet helemaal objectief, maar dat is ook lastig bij een onderwerp waar zelfs de experts elkaar nog steeds over afmaken Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Foutje in Amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:02

heb je een bron van jouw informatie? Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:39

Er staat sowieso een enorme berg aan missers in dat artikel (niet vervelend bedoeld aan de schrijvers want niet iedereen heeft toegang tot de wetenschappelijke discussie aangaande de amazonen en beroept zich dan maar op wat lukraak op internet op te vissen is).
Dat Artemis gelijk is gesteld als de godin van de mythologische amazonen, is een gegeven feit en algemene kennis. Dat is vergelijkbaar met "WOI was van 1914 tot 1918" daar hoef je geen bron bij te geven, dat is immers algemeen aangenomen en staat niet ter discussie. Anders kun je ook in een artikel voetnoten blijven plaatsen tot je door de voetnoten het artikel niet eens meer kunt lezen.

Als er toch bronnen voor het Artemis gegeven gewenst zijn kan ik wel met een stuk of 5.000 stukken komen ter ondersteuning. Vork (Oei liever niet!) Zal alleen verder niet zo nuttig zijn. Ik ben van plan me in de toekomst maar eens te wagen aan de bewerk knop maar voorlopig ben ik nog druk in de weer met andere artikelen. Heb helaas geen duizend hoofden en handen. Huilen

Demeter was inderdaad de godin van de landbouw, vruchtbaarheid e.d.
De wetenschappelijke discussie over Amazonen en 'echte' ruitervolken (zoals de Scythen die ook in het artikel genoemd worden) is sowieso erg ingewikkeld, maar is onmisbaar wil je het goed doen. Ik zou zeggen: wordt vervolgd?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:00

Prima JoSav, ik zal iig in het artikel Demeter door Artemis vervangen.