ik wil het toch graag weten

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ik wil het toch graag weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:09

ik had hier gister al een topic over geopend maar die werd ala minute weer dicht gegooid.. maar ik wil toch graag een antwoord op mijn vraag

n.a.v. dit topic die ook dicht werd gegooid
viewtopic.php?f=73&t=839925&hilit=

waarom mag ik mensen niet waarschuwen voor dit soort praktijken? het lijkt mij dat we allemaal tegen dierenleed zijn en naar mijn idee valt dit toch echt onder dierenleed.. ik wil zoveel mogelijk mensen waarschuwen voor deze persoon.. (waarbij ik iemand persoonlijk ken die hiermee problemen heeft gehad.. eerste hand verhaal?? )
een gewaarschuwd mens teld voor 2 toch? en hoezo advertentie bespreken? er staat toch geen advertentie in?
deze waarschuwing staat op elk ander forum waar ik kom en daar word ik juist bedankt voor de waarschuwing.. omdat mensen willen dat zoveel mogelijk andere mensen dit weten..

kan iemand mij hier antwoord op geven?

Cassidy

Re: ik wil het toch graag weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:11

Als jij de persoon die uit eerste hand met haar te maken heeft gehad zover kunt krijgen dat ze hier op bokt plaatst, is het een eerste hand verhaal. Maar jij hebt er zelf geen ervaringen mee...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:13

Cassidy schreef:
Als jij de persoon die uit eerste hand met haar te maken heeft gehad zover kunt krijgen dat ze hier op bokt plaatst, is het een eerste hand verhaal. Maar jij hebt er zelf geen ervaringen mee...

snap ik... maar daar gaat het toch niet om.. ik weet dat het gebeurt.. en daarom plaats ik die waarschuwing..
jullie zouden toch ook graag willen weten welke paardenfokker bonafide is of malafide?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:13

Als er iets van waar is wat wil je er dan aan doen,er is al zoveel dierenleed in de wereld je kan niet overal wat aan doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:14

Ik weet niet of mensen dit willen weten?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:14

marleen_usar schreef:
Als er iets van waar is wat wil je er dan aan doen,er is al zoveel dierenleed in de wereld je kan niet overal wat aan doen.

doe je niks.. gebeurt er ook niks.. Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:15

Je kan niet overal wat aan doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:16

marleen_usar schreef:
Je kan niet overal wat aan doen.

nee.. maar waar ik WEL wat aan kan doen.. doe ik dat ook..
een betere wereld begint bij jezelf..

maar dat is de discussie nu niet.. IK doe er alles aan om dierenleed tegen te gaan.. als jij daar anders over denkt moet je zelf weten.. maar dat is het punt nu niet
Laatst bijgewerkt door Limanade op 03-10-07 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:17

Ga er voor zou ik zeggen doe er wat aan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:18

marleen_usar schreef:
Ga er voor zou ik zeggen doe er wat aan.

nou... bij deze Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:18

LimaGentle schreef:
snap ik... maar daar gaat het toch niet om.. ik weet dat het gebeurt.. en daarom plaats ik die waarschuwing..
jullie zouden toch ook graag willen weten welke paardenfokker bonafide is of malafide?

Iedereen kan verschillende ervaringen hebben met een paardenfokker,handelaar, instructeur of manege...als een persoon viavia de problemen van een ander hoort (wat misschien wel dat uitzondering is) en op een forum kwakt, kan dat heel negatieve gevolgen hebben voor die fokker of handelaar. Een naam is sneller kapot gemaakt dan hersteld, of dat nu terecht is of niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:19

Cassidy schreef:
LimaGentle schreef:

Iedereen kan verschillende ervaringen hebben met een paardenfokker,handelaar, instructeur of manege...als een persoon viavia de problemen van een ander hoort (dier misschien wel dat uitzondering is) en op een forum kwakt, kan dat heel negatieve gevolgen hebben voor die fokker of handelaar. Een naam is sneller kapot gemaakt dan hersteld, of dat nu terecht is of niet.

oke dat snap ik ook.. maar het gaat hier om dieren.. levende wezens.. als het nou om een zadel oid ging oke.. dan snap ik het wel.. maar deze persoon speelt met dierenlevens.. en daar gaat het mij om

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:21

Iderdaad je moet zoiets stil houden voor dat je weet wat er van waar is.Of je moet zelf vervelende ervaringen hebben met deze fokker,van horen zeggen daar heb je niks aan ben ik bang.Er zijn ook genoeg bokkers ergens van beschuldigd en later bleek dat daar niks van waar was.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:22

marleen_usar schreef:
Iderdaad je moet zoiets stil houden voor dat je weet wat er van waar is.Of je moet zelf vervelende ervaringen hebben met deze fokker,van horen zeggen daar heb je niks aan ben ik bang.Er zijn ook genoeg bokkers ergens van beschuldigd en later bleek dat daar niks van waar was.

ik WEET dat dit waar is.. ik heb dit met eigen ogen gezien en meegemaakt..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:24

Zet een advertentie op marktplaats. Verder weet ik niet of je er veel aan kunt doen. Misschien de Dierenbescherming?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:25

Dan moet je naar de juiste mensen gaan die er iets aan kunnen doen, niet afwachten maar actie en we NU.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:26

marleen_usar schreef:
Dan moet je naar de juiste mensen gaan die er iets aan kunnen doen, niet afwachten maar actie en we NU.

geloof me.. de dierenbescherming is al meerdere malen gebeld maar die doen er niks aan..
zolang de dieren maar water, voer en onderdak hebben vinden hun alles best.. Huilen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:32

LimaGentle schreef:
ik had hier gister al een topic over geopend maar die werd ala minute weer dicht gegooid.. maar ik wil toch graag een antwoord op mijn vraag

n.a.v. dit topic die ook dicht werd gegooid
viewtopic.php?f=73&t=839925&hilit=

waarom mag ik mensen niet waarschuwen voor dit soort praktijken? het lijkt mij dat we allemaal tegen dierenleed zijn en naar mijn idee valt dit toch echt onder dierenleed.. ik wil zoveel mogelijk mensen waarschuwen voor deze persoon.. (waarbij ik iemand persoonlijk ken die hiermee problemen heeft gehad.. eerste hand verhaal?? )
een gewaarschuwd mens teld voor 2 toch? en hoezo advertentie bespreken? er staat toch geen advertentie in?
deze waarschuwing staat op elk ander forum waar ik kom en daar word ik juist bedankt voor de waarschuwing.. omdat mensen willen dat zoveel mogelijk andere mensen dit weten..

kan iemand mij hier antwoord op geven?

Ik vindt het ontzettend goed van je dat je dit laat zien inderdaad een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Dieren hoeven niet te lijden onder geen enkele voorwaarde

RED DE DIEREN Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:35

Ik ken dit verhaal ook van iemand uit eerste hand. Geen raar verzinsel dus

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:35

Ik begrijp heel goed je frustratie en geloof me, ikzou hetzelfde hebben gedaan als
ik jou was! Maar het zijn nu eenmaal de regels op bokt dat je alleen verhaal uit de eerste hand
mag plaatsen... Het is nl vaak genoeg gebeurt dat hier nare verhalen over een stal/fokker zijn geplaatst
door mensen die zelf geen ervaring ermee hadden, maar 'van horen zeggen'. Als zo'n verhaal
uiteindelijk niet waar blijkt is wél de goede naam door het slijk gehaald.
Als jij écht heel zeker weet dat het goed mis is daar, zou ik tóch weer de DB erbij halen en erop
staan dat ze gaan kijken...
Ik begrijp hoe gefrustreerd je bent, want ik kan zelf ook niet tegen dierenleed, maar het zijn nu
eenmaal de regels hier op bokt, ookal lijkt het nog zo krom...

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:36

Waarschijnlijk is het topic gesloten omdat het geen verhaal uit de eerste hand is.
Dit is denk ik besloten omdat verhalen nogal eens veranderen naarmate ze meer mensen tegen komen, het is dus een algemene regel die voor iedereen geldt waarvoor geen uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:38

Dit is toch een vrij bekend iemand maar helaas weet nog niet iedereen het.. het is dus zeker dat er geen sprake is van valse beschuldiging. Helaas blijven regels regels schijnbaar, hoe krom soms ook. (maar 1 troost: in een topic werd ooit gezegd dat ze ook nog wel eens tussen de regels door willen kijken oid.. helaas schijnt dat er wel vanaf te hangen waar je post en wie je bent)

Hee maar LG, dan vraag je toch iemand van dat forum om een account op bokt aan te maken en de waarschuwing te posten? Is het WEL een verhaal uit de eerste hand en mag het WEL Knipoog

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:39

fijn dat je je zo inzet voor dierenmishandeling Pling
en idd een betere wereld begint bij jezelf
het zijn idd wel de regels op bokt Knipoog en geloof me.. niet alles is altijd waar of word veel erger beschreven dan dat het is Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:39

Lest schreef:
Waarschijnlijk is het topic gesloten omdat het geen verhaal uit de eerste hand is.
Dit is denk ik besloten omdat verhalen nogal eens veranderen naarmate ze meer mensen tegen komen, het is dus een algemene regel die voor iedereen geldt waarvoor geen uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

maar ja.. wat is eerste hand.. als je zelf zoiets mee hebt gemaakt of iemand persoonlijk goed kent die dit heeft mee gemaakt.. voor mij maakt dat niet uit.. al was het bv mijn oma geweest..
ik WEET dat dit waar is en meederen met mij.. omdat ik er zelf met mijn neus bovenop zit

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:40

Citaat:
Hee maar LG, dan vraag je toch iemand van dat forum om een account op bokt aan te maken en de waarschuwing te posten? Is het WEL een verhaal uit de eerste hand en mag het WEL

denk dat ik dat maar ga doen ... want zo schiet het ook niet op.. Knipoog