Wanneer is een topic te oud?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Wanneer is een topic te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:12

Wanneer is een topic zo oud dat je daar niet meer in mag reageren?

Heb geprobeerd het antwoord te vinden in de Regels en in de Help, maar kon niks vinden.

Ann

Re: Wanneer is een topic te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:14

Wordt dat niet aangegeven als je in een ouder topic wilt posten? Iets van Let op! in hele grote, rode letters?
Of bedoel je het anders? Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:18

Volgens mij 3 weken.

Maar soms reageer ik nog wel, als het relevant genoeg is Ja

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:19

Ik kreeg dat ook een keer te zien ja.. volgens mij stond er toen 2 weken bij.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:21

Ja, dat bedoel ik. Heb het even getest bij een oud topic en kreeg dan dit:

Citaat:
Let op!! Er is al meer dan twee weken niet gereageerd op het topic waar jij nu een reactie wil plaatsen. Over het algemeen wordt het niet op prijs gesteld als je deze 'oude' topics weer omhoog haalt. Het staat je natuurlijk vrij om te reageren op een oud topic, maar denk aub goed na of je reactie echt iets nieuws toevoegt. Een reactie als 'Ooh, wat leuk' zal hoogstwaarschijnlijk verwijderd worden.

Helemaal terecht, oude topics hoeven van mij ook niet omhoog gehaald te worden. Knipoog

Maar laatst werd er een topic op slot gegooid door een modje waarin het laatste bericht 10 dagen oud was. TS plaatste een update en hup, slotje. Toen ik Temde waarom dat slotje was omdat het topic in mijn ogen nog niet zo oud was en ik ook vond dat deze reactie van topicstarter zeker iets nieuws toevoegde kreeg ik dit als reactie van het modje: Omdat het een oud topic is (langer dan een week geen reactie), dus een gegrond slotje

Vandaar dus dat ik het even niet meer snapte. Daarbij mag je dus een ouder topic omhoog 'schoppen' als de reactie iets toevoegt, ook dit was dus het geval in mijn ogen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:34

Even een antwoord van een mod, maar zal het achter de schermen nog even ter discussie stellen: de regel is 2 weken (dan krijg je ook inderdaad die grote rode waarschuwing) met als 'onderregel': daarna plaatsen mag wel, als het maar relevant is. Nou is relevant natuurlijk een breed begrip, maar een update bijvoorbeeld na 4 weken hoe het met een ziek paard gaat wordt tóch liever in een nieuw topic gezien. Vooral omdat het helaas gebruikelijk is dat mensen alleen de openingspost lezen (zeker bij langere topics) en dan vaak niet meer ter zake reageren. 10 dagen is in principe te snel, maar als de laatste post bijvoorbeeld tot gevolg heeft dat de discussie een heel andere draai neemt, kan 'opnieuw beginnen' in een nieuw topic vaak beter werken.

Wat duidelijk niet zo relevant is, is de 50e reactie: ooh, heb je dit of dat al geprobeerd, of ik zou dit of dat doen zal ook niet veel toevoegen. Wat we dan ook wel eens doen is zo'n laatste niet echt veel toevoegende reactie van 13 in het dozijn gewoon weghalen, dan kan het topic verder wel openblijven.

Of we de ene of de andere methode hanteren hangt van de omstandigheden af.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 13:53

Dank je voor je uitgebreide antwoord Ibbel! OK dan!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:30

Dat hoort toch in de bokt regels te staan, dat een topic na 2 weken al oud is

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:02

Bij links blijven sommige topic toch 4 weken omdat er gauw nieuwe, dezelfde topics worden gestart?! Zo iets heb ik een tijdje geleden te horen gekregen ..