Typisch Bokt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Typisch Bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 21:57

Ik kom het wel érg vaak tegen, de uitspraak: 'Typisch Bokt...'

Kan iemand me uitleggen wat 'Typisch Bokt' is? En wat daar de voor- en nadelen van zijn?

Cyntje

Re: Typisch Bokt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:58

Dat als er 1 schaap over de dam is dat er meer komen,...

oftewel als 1 iemand een 'fout' ( penny ) topic plaatst, dat dan heel bokt daarover valt Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:19

Of als één iemand een punt van kritiek heeft iedereen het overneemt,
maar steeds een graadje erger zodat je aan het eind van het topic
een énorm opgeblazen probleem ziet (en een slotje)
Maar ook dat als iemand trots foto s laat zien die niet ´voldoen´ aan
de bokt-norm kan daar énorme heisa over gemaakt worden...

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:26

Ik vind "typisch" bokt dat men reacties plaatst die er niet toe doen en niet onderbouwd zijn.
Als je een topic niet interessant vindt, dan hoef je toch ook geen reactie te plaatsen?
En als je dat dan toch doet, geef dan uitleg waarom je dat vindt.

Soms denk ik wel eens dat mensen zulke reacties plaatsen om een ruzie uit te lokken. En dan is ook jammer dat veel topics door zulke reacties stuk lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:24

Ik ben het er niet helemaal mee eens Bloos
Soms plaats je (bijv. in een HAW topic) een constructieve opmerking met opbouwend commentaar om de TS te helpen op een vriendelijke manier.
Soms vind de TS dan niet dat hij of zij iets verkeerd doet en dan ben je opeens een "topicverpester" en vliegt "typisch Bokt" je gelijk om de oren Verward
Alleen omdat een TS dan niet een reactie krijgt die hij of zij had willen horen, ook al bedoel je het nog zo goed Haha!

Tja, je weet nou eenmaal dat wanneer je een reactie plaatst, dat je antwoord krijgt. Die antwoorden passen misschien niet altijd in je straatje, maar om dan gelijk "typisch Bokt" te roepen vind ik dan weer een beetje apart. Plaats dan ook geen topic Lachen

Met uitzondering van de echte ruziezoekers natuurlijk Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:18

Typisch bokt voor mij is dat je irl je auto gaat uitschelden voor prutsmuts, dat oliebol een stopwoordje wordt en je het liefst kartonnen plaatjes met de boktsmileys wil bijhebben om je emoties uit te drukken Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:20

poes schreef:
Typisch bokt voor mij is dat je irl je auto gaat uitschelden voor prutsmuts, dat oliebol een stopwoordje wordt en je het liefst kartonnen plaatjes met de boktsmileys wil bijhebben om je emoties uit te drukken Clown

Dat noem ik eerder bokt-verslaafd,... maar gelukkig is het bij mij nog niet zo erg Nagelbijten / Gniffelen

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:24

Je zegt zelf al "een constructieve opmerking met opbouwend commentaar", en dan hoeft het voor mij niet eens "opbouwend" commentaar te zijn hoor, een goed onderbouwd commentaar is al goed.
Maar bv gewoon botweg roepen "dit ziet er niet uit" vind ik niet onderbouwd of nuttig voor een topic.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:24

Haha bij mij ook niet meer zi ondertussen, maar ik na jaren bokken begint het zijn sporen na te laten Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:50

joy76 schreef:
Kan iemand me uitleggen wat 'Typisch Bokt' is? En wat daar de voor- en nadelen van zijn?

Mooie vraagstelling *LOL*

Als ik zo'n opmerking tegenkom, dan vind ik het vaak meer zeggen over de plaatser van het bericht 'typisch bokt' dan over de rest van de reacties.
Het wordt vaak gebruikt als er verder geen goede argumenten bestaan om een discussie levendig te houden, of als iemand gewoon niks wil doen met commentaar (en ja, met dat commentaar wil het ook nog weleens misgaan, maar da's een ander verhaal Knipoog).
'Typisch bokt' is dan de dooddoener die al heel snel gevonden wordt.

Over de voor- en nadelen Haha!
Wat mij betreft alleen maar nadelen, want ik heb nog nooit een discussie gezien die beter werd van zo'n opmerking, integendeel zelfs Knipoog

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:55

Volgens mij is er geen typisch bokt, zoveel mensen als hier dagelijks berichten plaatsen.
Typisch bokt is een uitvlucht, om niet te hoeven zeggen: Goh, je hebt gelijk en ik niet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:56

Oscar weet het beter te verwoorden dan ik Afgod
Ik erger me meestal een beetje aan dat soort opmerkingen.
Een beter bokt begint bij jezelf Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:10

ik vind typisch bokt dat er hele topics de ene kant op kunnen gaan en als er dan 1 zegt van nee ik vind dat het anders zit, dat of het hele topic met die persooon meegaat of dat er op word gereageerd van dat is niet zo of dat kan niet... en dat terwijl het een gewoon forum is waar het meestal over meningen draait (die ook niet altijd geaccepteerd worden Clown )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:12

ik vind het ook weleens vervelend dat je als je dezelfde mening hebt
als een ander gelijk wordt bestempeld als meeloper of kuddedier.
Je kunt toch eenzelfde ,mening hebben als een ander?
Dat heeft dan niets met meelopen te maken...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:33

Typisch bokt is eigenlijk gewoon 'typisch mensen' : bijv. zoeken naar een klein pietluttig dingetje op een foto wat niet helemaal perfect is en dat gigantisch opblazen. Als topicstarter haal je dan natuurlijk al je vrienden erbij en uiteindelijk komt het erop neer dat er van een mug een olifant gemaakt wordt.

GEwoon hetzelfde wat zo veel gebeurd langs de bakrand: lekker iemand afkraken die aan het rijden is. Alleen maar naar de slechte dingen kijken en niet naar de vorderingen die iemand maakt. Of kijken naar hoe men zelf ooit begonnen is.

Gelukkig zijn er nog veel meer mensen/bokkers die dit NIET doen, maarja die groep wordt vaak vergeten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:40

SharirBobby schreef:
GEwoon hetzelfde wat zo veel gebeurd langs de bakrand: lekker iemand afkraken die aan het rijden is. Alleen maar naar de slechte dingen kijken en niet naar de vorderingen die iemand maakt. Of kijken naar hoe men zelf ooit begonnen is.

ik kijk ook graag naar hoe anderen rijden maar houd idd altijd in me achterhoofd van ja hoe zou ik op dat beest gereden hebben op die leeftijd? en meestal denk ik waarschijnlijk een stuk minder! Clown
de beste stuurlui staan aan wal toch? Vork

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:17

Ik kan me er erg aan irriteren.
Wat nou "Typisch Bokt"? Laat zelf dan eens zien hoe het wél moet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:33

Cayenne schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens Bloos
Soms plaats je (bijv. in een HAW topic) een constructieve opmerking met opbouwend commentaar om de TS te helpen op een vriendelijke manier.
Soms vind de TS dan niet dat hij of zij iets verkeerd doet en dan ben je opeens een "topicverpester" en vliegt "typisch Bokt" je gelijk om de oren Verward
Alleen omdat een TS dan niet een reactie krijgt die hij of zij had willen horen, ook al bedoel je het nog zo goed Haha!

Tja, je weet nou eenmaal dat wanneer je een reactie plaatst, dat je antwoord krijgt. Die antwoorden passen misschien niet altijd in je straatje, maar om dan gelijk "typisch Bokt" te roepen vind ik dan weer een beetje apart. Plaats dan ook geen topic Lachen

Met uitzondering van de echte ruziezoekers natuurlijk Lachen

Mee eens. Lachen Oscar verwoordt het ook mooi Ja

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:36

typisch bokt voor mij is dat wat al gezegd is, 1 schaap over de dam volgen er meer

mensen zich snel aanstellen en bij het minste geringste gelijk de zadelmaker dierenarts politie dierenbescherming en de hele mikmak erbij halen als er bijna niets aan de hand is, en ik me dan dus ook echt afvraag of ze dit gewoon typen of ook echt zullen doen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:36

Nelleke1 schreef:
typisch bokt voor mij is dat wat al gezegd is, 1 schaap over de dam volgen er meer

mensen zich snel aanstellen en bij het minste geringste gelijk de zadelmaker dierenarts politie dierenbescherming en de hele mikmak erbij halen als er bijna niets aan de hand is, en ik me dan dus ook echt afvraag of ze dit gewoon typen of ook echt zullen doen.

Laten we hopen dat het slechts typen is. *LOL*

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:52

MissJ schreef:
Nelleke1 schreef:

Laten we hopen dat het slechts typen is. *LOL*

inderdaad

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:19

typisch bokt is voor mij hetzelfde als Cayenne zegt

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:22

Je hoort heel vaak Typisch bokt als er heel lang over 1 dingetje word door gepraat

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:27

Ik vind Typisch bokt echt zo'n vervelend stopwoordje je probeert gewoon wat commentaar te geven (onderbouwd), en dan krijg je ineens half bokt over je heen. '' Ja dit is nou typisch bokt altijd iets te zeuren doe het maar is beter'' En dat vind ik echt zo'n opmerking waarmee je zo'n topic opslot kan krijgen. Je krijgt dan een eindeloze discussie en het onderwerp van het topic is iedereen ineens vergeten, erg jammer is dat altijd...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:11

Dit topic is laatst geweest. Maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk amper meer tegenkom. geef is voorbeeldje??