nieuwe bokker; hoe maak ik het goed? na domme actie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nothappy_1

nieuwe bokker; hoe maak ik het goed? na domme actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:22

Om een lang verhaal kort te maken: Ik wilde gewoon een topic openen, in bijvoorbeeld mensenwelzijn of een leven zonder paarden, maar dat lukte niet.

Ik ben midden dertig, en ik voel me nu een klein kind.

Gisteren ben ik doorgezakt (mijn vriend was er niet bij), niet slim. Maar ik kan het niet meer terugdraaien. Mijn vriend heeft vandaag zijn laatste vakantiedag, en hij dacht dat we wat samen gingen doen.
Ik zit hier nu duf te zijn, en te ontkateren, en hij is al alleen weg.
Ik vroeg nog of hij tussen de middag nog naar huis zou komen, maar daar hoef ik denk ik niet op te rekenen. Hij vindt bijvoorbeeld dat ik te weinig doe in huis, en soms is dat ook wel zo. Vervolgens houdt hij een aantal dagen zijn mond dicht, zodat ik kan raden wat er aan de hand is. Tot vanochtend, toen gooide hij alles eruit. Lekker getimed, dacht ik nog

Ik wil graag mezelf veranderen, en meer aan hem denken. Maar het lukt me gewoon niet, ik ben te egoistisch.

Het is echt niet bewust dat ik zo doe en ben. Dat heb ik hem wel verteld. Maar hoe pak ik dit nu aan, hoe vertel ik hem dat ik echt wil veranderen?

Als dit verkeerd gepost is, dan hoop ik dat mijn bericht in het goede onderdeel van bokt wordt geplaatst.

Ik zit hier echt mee. Ik kan niet alles tot in detail hier neer zetten, want dan ben ik over een uur nog aan het typen.
(ik voelde me al niet echt fit, en nu al helemaal niet meer, ik zit in een flinke dip)

Hoe kan vandaag al een stap in de goede richting maken?
Laatst bijgewerkt door nothappy_1 op 25-09-07 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Re: nieuwe bokker; hoe maak ik het goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:28

klinkt zoals bij mijn vent als ik iets gedaan heb dat hem niet zind Knipoog

Het beste is hem gewoon even met rust te laten... Mannen lossen zoiets in zichzelf op. Ik was net zoals jij nu bent...

Ik heb m'n eigen ego opzij geschoven en gewoon duidelijke afspraken gemaakt over het huishouden. Zo kook ik de ene week om de andere en hij ook. We ruimen op beurten op en doen samen de afwas, zo voorts zo verder.

En verder zou het goed zijn als je samen afspraken maakte over het weggaan met/zonder elkaar.

veel succes...

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:37

Ik zou goede en juiste afspraken maken.
Maar wat ik me wel afvraag: waarom ga je stappen (en veel drinken) als je weet dat je vriend de volgende dag met je iets wilt gaan doen?
Waarom hou je het dan niet op iets minder alcohol?

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:38

ik denk dat het inderdaad neer komt, op duidelijke communicatie en afspraken.
Iig bedankt voor je reactie en je luistert oor.

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:40

ejpook schreef:
Ik zou goede en juiste afspraken maken.
Maar wat ik me wel afvraag: waarom ga je stappen (en veel drinken) als je weet dat je vriend de volgende dag met je iets wilt gaan doen?
Waarom hou je het dan niet op iets minder alcohol?

We hadden gisteren niets afgesproken over vandaag. Maar dat is nog geen reden, waarom ik zou kunnen gaan bezatten (en wat ik dus ook gedaan heb). Ik denk dat ik een serieus probleem heb, als ik alleen ben.
Ik heb nu dan ook enorme spijt, maar ik zal de consequenties moeten aanvaarden.
Laatst bijgewerkt door nothappy_1 op 25-09-07 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:40

Ik zal trouwens even voor je temmen, dan kan een moderator het topic verplaatsen zodat het goed staat Knipoog

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:41

Farouche schreef:
Ik zal trouwens even voor je temmen, dan kan een moderator het topic verplaatsen zodat het goed staat Knipoog

Thanx

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:48

Dat je niet in Leven zonder paarden of bij Mensenwelzijn kan posten klopt wel. Voordat je daar terecht kan moet je eerst 25 nuttige posts (op het tabblad informatief) posten. Die heb je dus nog niet.

Sowieso is het een goed idee om duidelijkere afspraken te maken en te communiceren met je vriend. Op zich is een avondje doorzakken niet erg, maar dat moet je wel op een geschikte avond plannen en dat was gister dus niet. Misschien moet je voor jezelf grenzen stellen, wat kan wel en wat niet? En houdt je daar ook aan, afspraken zijn afspraken bv. Als je je daar niet aan kunt houden, dan moet je ze niet maken en/ of de gevolgen accepteren.

Dat je vriend even tijd voor zichzelf neemt is niet raar, dat deed jij gisteravond ook. Vandaag ben je zo te horen slecht in je hum en heb je geen moeite gedaan om fit en wel tijd voor hem vrij te maken. Dan kun je ook niet verwachten dat hij dat tussen de middag wel voor jouw doet.

Geef het wat tijd en ga het uitpraten. Als je echt wil werken aan je eigen voorkomen dan lukt dat echt wel. Maar dat moet je ook echt willen.

nothappy_1

Re: nieuwe bokker; hoe maak ik het goed? na domme actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 10:58

Ik moet nog een boel leren.
Terwijl ik op mijn werk, supersociaal en klantgericht ben.

Misschien moet ik een standaard woord in mijn hoofd prenten: 'praten/overleggen'.

Vaak vind ik het niet de moeite om thuis iets te zeggen, ik ben me er nu bewust van dat ik uit m'n schulp moeten komen (thuis).

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:06

Ik kan me helemaal vinden in jou, Ik doe zelf weinig in het huishouden en mijn vriend dus ook. Hij vind vaak ook dat ik dan soms wat Egoistich ben en dat is ook zo.. vaak heb ik het nieteens door! Ik probeer ook te praten en gewoon ook dingen voor hem te doen.. dagje naar een museum wat hij leuk vind en ik niet... dat soort dingen dat je laat zien dat je wel respect hebt voor hem en ook we aan hem denkt door leuke dingen te doen.. Verder in het huishouden ben ik zelf ook nog aan het uitvogelen hoe en wat.. ik zit fulltime op school en werk veel savonds.. en 2dagen rij ik paard.. dus ook heel weinig tijd.. Moeilijk he? Leven???

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:08

Communiceer je dan zo weinig met je vriend, leven jullie niet langs elkaar heen dan?

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:10

@ Bienotje: Vaak is het communiceeren over de juiste dingen Knipoog
Dus over belangrijke dingen ipv. onzin verhaaltjes.. het is makkelijker om er om heen te draaien..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:12

veras je vriend met een schoon huis als ie weer terug komt
zorg dat je lekker gekookt heb, tafel mooi gedekt
bed netjes verschoond, was gedaan
even aanpoten, maar als je je schouders eronder zet moet het lukken

toon op die manier dat je hem niet kwijt wilt en dat je je best doet om te veranderen

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 11:15

Bienotje schreef:
Communiceer je dan zo weinig met je vriend, leven jullie niet langs elkaar heen dan?

Als hij in zijn 'mond dicht' fase zit, wordt er weinig gesproken. Dan zijn we dus allebei eigenwijs.
Normaal gesproken communiceren we wel, maar bij mij komt vaak zo wat in me op wat ik wil doen (impulsief) en dan ga ik mijn eigen weg vaak Bloos .
Dan achteraf vertel ik wat ik gedaan heb (naar de winkel geweest, kletsen met stalgenoten, wat weleens uitloopt.

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 11:16

Angelstears schreef:
veras je vriend met een schoon huis als ie weer terug komt
zorg dat je lekker gekookt heb, tafel mooi gedekt
bed netjes verschoond, was gedaan
even aanpoten, maar als je je schouders eronder zet moet het lukken

toon op die manier dat je hem niet kwijt wilt en dat je je best doet om te veranderen

Ik ga me zelf zo de douche inslepen, en inderdaad daarna in het huis aan de slag.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:19

Slim id!! Werk bij mij altijd heeeeel goed!! Muziekje aan! En heel veeeel su6!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:21

Precies!

In plaats van dat je hier zit te bokken, ga aan de slag! Ik durf te wedden dat je vriend straks veel fijner thuis komt en dat jij je voldaan voelt over wat je allemaal hebt gedaan.

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 11:22

Chubby schreef:
Precies!

In plaats van dat je hier zit te bokken, ga aan de slag! Ik durf te wedden dat je vriend straks veel fijner thuis komt en dat jij je voldaan voelt over wat je allemaal hebt gedaan.

Oke, ga ik doen. Later vandaag zal ik nog verslag uitbrengen.

Iig bedankt voor al jullie reacties tot nu toe.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:57

Het is niet de bedoeling om een topic op WWW te openen omdat je nog niet voldoende berichten hebt om te kunnen posten op MW of LZP.

Daarom hier een slotje. Lachen