Supplementen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:16

Kwam op een doorverwijspagina uit, en die pagina kwam uit op een nog niet bestaande pagina dus heb geprobeert een korte bescrhijving te geven van een "supplement"

Supplement

Volgens het woordenboek:
Supplement (o) Aanvulsel

Supplementen zijn toevoegingen die je gebruikt bij de verzorging van je paard.
Supplementen zijn niet alleen toevoegingen aan het voer maar kunnen ook producten zijn die je gebruikt naast de dagelijkse verzorging van je paard. Denk bijvoorbeeld aan hoefolie of gel's.
Supplementen kunnen ziektes en/of problemen voorkomen, paarden helpen genezen, prestaties verbeteren of paarden juist kalmer maken.

Er zijn ongelofelijk veel "losse" supplementen verkrijgbaar, hieronder een aantal links met supplementen en eventueel hun werking die vrij verkrijgbaar zijn.

Vitamine supplementen
Supplementen voor gewrichten
Gel's voor verschillende toepassingen
Verzorgende producten voor zowel inwendig en uitwendig gebruik
Producten van VSM
Producten van Humaan
Supplementen voor maag en darm
Supplementen voor spieren
Supplementen voor hoeven
Klei supplementen
Diversen

Het kan ook voorkomen dat je op aanraden of recept van de dierenarts, hoefsmid of een andere behandelaar een supplement gebruikt ter bevordering van de genezing. Supplementen kunnen vaak een extra geven naast de reguliere behandeling.
Denk bijvoorbeeld aan het slikken van een antibioticakuur voor een griep, maar daarnaast ook vitaminepillen slikken om je weerstand te bevorderen.

Verder gebruiken veel mensen dagelijks supplementen in het voer om het voer evenwichtiger te maken.

Lolleke

Re: Supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 20:59

Niemand toevoegingen?
Want dan bewerk ik de pagina.

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:33

Is dit wel de bedoeling zo, met al die 'reclame'links?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 09:02

maline schreef:
Is dit wel de bedoeling zo, met al die 'reclame'links?

geen idee, maar aangezien het al bijna 2 weken geleden is en het artikel er ook al meer dan een week op staat zal het wel mogen, anders had er maar iemand moeten reageren.
Zat mensen die het nu tegen zijn gekomen lijkt me...

(al vraag ik het me ook nog steeds af hoor..maar ben niet bepaald thuis in de supplementen om zo maar even een mooie objectieve samenvatting te kunnen geven zonder links)