Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:40

Ben ik nu gek of is het niveau op forum gedeelte Leven zonder Paarden erg laag.

Kom nu weer een topic tegen waar iemand vraagt of er een postzegel moet naar iets naar een postbus. Vorige keer over Openbaar Vervoer terwijl je met bellen in een seconde antwoord hebt.
Zo kom ik dagelijks nog meer topics tegen waarvan ik denk WE HEBBEN TOCH EEN TELEFOON. Met bellen heb je sneller en een duidelijker antwoord.

Is het de bedoeling van Leven zonder Paarden dat het overspoeld wordt met topics waarbij er een antwoord geeft al voldoende is?. Hoeveel toegevoegde waarde heeft dat forum dan nog?.

Revanches

Re: Niveau op Leven zonder paarden erg laag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:01

Vroeger was ik nog wel eens fanatiek op het toendestijds forum: [AM]Algemeen.
Maar nu bij [LZP] kom ik nog maar gering.
Ik vind idd ook het niveau erg laag. En sommige topics zijn idd een beetje onnodig. Knipoog
Want als je even internet doorzoekt,je moeder vraagt,of een informatienummer belt heb je ook je antwoord.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:03

Ach zo geld het met alle topics op bokt, mensen gaan eerst vragen stellen omdat ze zelf niet snappen hoe de zoekfunctie (op bokt en op internet) werkt.
Vind het ook irritant, mensen worden veel te gemakkelijk tegenwoordig

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 15:11

daarom wil ik dit aankaarten zodat er een soort opruiming wordt gehouden van dit soort zaken. En dan meer ruimte voor wel nuttige en vooral leuke topics.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:31

Kan me er niet aan ergeren moet ik zeggen.
Ik erger me meer aan dit soort topics, het is de laatste tijd
één en al geklaag. Je kunt zo'n topic toch gewoon negeren?
En als het antwoord op een bepaalde vraag echt zo eenvoudig te
vinden is zullen de mods de ts hier toch wel op wijzen lijkt mij?
Laat dat soort topics gewoon links liggen, het is maar internet Lachen
Verder vraag ik me af wat dan een richtlijn voor een nuttig/leuk
topic is.
Dat is toch voor iedereen anders?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:35

Prisca schreef:
Is het de bedoeling van Leven zonder Paarden dat het overspoeld wordt met topics waarbij er een antwoord geeft al voldoende is?. Hoeveel toegevoegde waarde heeft dat forum dan nog?.

Grappig dat je het zo opbrengt... zat er vanmiddag nog over na te denken (en ook of ik daar een topic over zou openen, om te vragen of nog meer mensen zich eraan storen...)

het ergste vind ik dan nog als het inderdaad een topic is waar een hele simpele vraag gesteld wordt, dat er dan nog 2 pagina's vol komen met allemaal hetzelfde antwoordt! Koe het moet toch niet gekker worden!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:38

Je kunt zelf ook een topic openen met een hoger niveau Knipoog.
Wel ben ik het er mee eens dat je voor sommige dingen even moeite moet doen, maar dat je dan meteen antwoord hebt. Daar hoef je imo geen topic over te openen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:46

Ach soms is het wel eens makkelijk, iets vragen op bokt. Sommige mensen weten niet dat je ergens naar toe kunt bellen en komen er door mensen zoals jou wel achter, als die tenminste zo vriendelijk zijn om te antwoorden en zo iemand die heel netjes een vraag stelt, op weg helpen. Tja, ik heb het idee dat het tegenwoordig alleen maar gaat om wat andere mensen van je denken. Omdat jij het een laag niveau vind om iets te vragen waar het antwoord al duidelijk van is, wilt nog altijd niet zeggen dat de TS het antwoord ook weet. Helaas wordt dat niet ingezien en komt er nu een zoveelste topic over hetzelfde onderwerp. Sommige mensen lijken wel te denken dat ze bokt in hun zakje hebben zitten en dat alleen mensen met schijnbare hogere niveau's qua topic's mogen bepalen wat er wel en niet op bokt komt. Gelukkig hebben wij daar boktregels voor, en mogen de modjes dit uitvogelen en niet wij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:49

LE heel goed verwoord ,
helemaal mee eens Ja

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 19:03

Ik ben een van de bokkers die bokt heeft zien groeien van 4 of minder kleine forums naar dit en zoals meerdere ook zeggen het wordt er niet altijd beter op. Het is meer een puber forum geworden dan dat ik nog veel volwassen oudere mensen tegenkom. Je ziet ook steeds meer van de oudere garde terug trekken in de wat langere topics. Ik ben ook veel minder gaan plaatsen als eerst.

Ik heb niets te plaatsen op Leven zonder Paarden. En als ik een vraag heb is daarop al gezocht en had ik geen goed antwoord gevonden. Verder heb ik schijnbaar genoeg mensen om mij heen waar ik dit soort simpele vragen kan stellen en ook een correct antwoord krijg. Pubers bellen met hun mobiele foon heel wat af en dan plaatsen ze liever een topic op bokt dan ff te bellen naar pa of ma voor een antwoord?. Is er dan helemaal niemand meer thuis voor dit soort antwoorden?. De meeste hebben toch tegenwoordig msn met 50 leden erop daar moet toch wel IEMAND bij zitten die weet of er een postzegel op een envelop naar een postbus moet.

Enige wat ik wil aankaarten of hier niet een oplossing voor is (is dit forum voor?) zodat andere leuke interessante topics die wat toevoegen aan het totale forum al snel naar een 2de pagina verdwijnen en dus niet meer gelezen worden. Dus ook een topic van jou Mas en LE. Weet wat ik raar vind LE ze weten wel plaatjes en alles te vinden op internet en troep te downloaden naar de pc maar een simpel antwoord niet?. Waar ligt het probleem dan?. Please doe dan wat meer moeite om je antwoord te vinden.

Tuurlijk kan je het topics negeren maar wat ik merk is dat dit soort simpele vragen wel ERG veel voorkomen dus niet 2 of 3 op een pagina maar zelfs veel meer. Zeg niet dat er een verbod op moet komen maar eerder een verplaatsing als het antwoord gegeven is. Dit om het forum weer leuk te maken met interessante topics.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:16

Mas schreef:
Kan me er niet aan ergeren moet ik zeggen.
Ik erger me meer aan dit soort topics, het is de laatste tijd
één en al geklaag. Je kunt zo'n topic toch gewoon negeren?
En als het antwoord op een bepaalde vraag echt zo eenvoudig te
vinden is zullen de mods de ts hier toch wel op wijzen lijkt mij?
Laat dat soort topics gewoon links liggen, het is maar internet Lachen
Verder vraag ik me af wat dan een richtlijn voor een nuttig/leuk
topic is.
Dat is toch voor iedereen anders?

Nou ik wou net zeggen, ik erger mij meer aan DIT soort klaag topics!!
Je zegt zelf bokt is erg groot geworden.
Je moet dus ook meer uitbreiden en meerdere niveau's (zoals jij het noemd) hebben om aan ieders vraag te kunnen doen.

Het heet niet voor niks het leven zonder paarden.
JIJ bent niet verplicht om daar een topic te gaan lezen.
Jij wilt waarschijnlijk meer serieuzere dingen tegenkomen, PRIMA, jouw ding!!
Ik ben meer van de lichtere dingen.. mijn ding dus.

Laat iedereen lekker in hun waarde.
Als iemand een voor jou nutteloze vraag steld reageer je toch gewoon niet!

Ga je liever druk maken om dingen die er wel toe doen!
Als iedereen die van een mug een olifant maakt zich eens zou storten op de wereld armoede (de dingen die dus al olifanten zijn) zou de wereld er misschien al een stuk anders uitzien!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:01

Ik denk dat het een beetje gemakzucht is
Haha!.
Zonder Bokt hadden ze het denk ik ook wel kunnen vinden.
En ook ik erger me aan die topics, en ook over deze klaag topics (heb er de de laatste tijd wel heel wat voorbij zien komen).
Maar ja, iedereen z'n perfecte Bokt ziet er weer anders uit! Ja

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:09

LadyElmira schreef:
Ach soms is het wel eens makkelijk, iets vragen op bokt. Sommige mensen weten niet dat je ergens naar toe kunt bellen en komen er door mensen zoals jou wel achter, als die tenminste zo vriendelijk zijn om te antwoorden en zo iemand die heel netjes een vraag stelt, op weg helpen. Tja, ik heb het idee dat het tegenwoordig alleen maar gaat om wat andere mensen van je denken. Omdat jij het een laag niveau vind om iets te vragen waar het antwoord al duidelijk van is, wilt nog altijd niet zeggen dat de TS het antwoord ook weet. Helaas wordt dat niet ingezien en komt er nu een zoveelste topic over hetzelfde onderwerp. Sommige mensen lijken wel te denken dat ze bokt in hun zakje hebben zitten en dat alleen mensen met schijnbare hogere niveau's qua topic's mogen bepalen wat er wel en niet op bokt komt. Gelukkig hebben wij daar boktregels voor, en mogen de modjes dit uitvogelen en niet wij.

Helemaal mee eens.
Getuigd een beetje van egoisme om er dan ook nog een topic van te maken. Dat je je zoiezo al zó druk kunt maken om een aantal topics die je niet helemaal bevallen Koe

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 20:55

daantjuhhh schreef:
Nou ik wou net zeggen, ik erger mij meer aan DIT soort klaag topics!!
Je zegt zelf bokt is erg groot geworden.
Je moet dus ook meer uitbreiden en meerdere niveau's (zoals jij het noemd) hebben om aan ieders vraag te kunnen doen.

Wil er geen klaag topic van maken maar meer een topic om het onder aandacht te brengen van dingen die eigenlijk makkelijker op een andere manier opgelost kunnen worden.

Vind het gewoon super zonde dat er topics snel van de eerst pagina afgaan door simpele vragen over postzegels en ov vragen.

Vroeg me meer af of er een andere oplossing voor is voornamelijk voor de mods dan.

ik lees ze heel vaak niet omdat de titel al voldoende zegt alleen is het nu eenmaal bewezen dat weinig mensen naar de 2de pagina gaan waar ook nog topics staan die erg waardevol zijn met weinig reacties.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:28

Tja het blijft moeilijk voor de bokkers van toen: het omgaan met het bokt van nu. Bart is jullie op alle mogelijke manieren al tegemoet gekomen ..... een eigen besloten topic etc.

Ik ben iemand die al heel wat jaren mee gaat in in het leven en ook ik moet me erbij neerleggen dat "vroeger" niet meer terugkomt.
Het wordt misschien tijd dat jullie dat ook doen.

Gewoon topics die je niet interesseert niet aanklikken. Wat voor jou een weet is kan voor een ander een enorme vraag zijn en die moet gewoon gesteld kunnen worden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:34

Klik ze merendeel niet eens aan maar de titel zegt vaak al genoeg. Het is niet moeilijk hoor het besloten clubje van toen is niet meer heb ik allang vrede mee. Is nu merendeel pubers met hun problemen. Ze gooien alles maar op bokt ik vind het prima toch sneu dat ze het op deze manier kwijt moeten ipv bij vriendje in de buurt zoals ik het vroeger had.

Ons besloten forum is opgeheven vele van de oudere garde hangt in bepaalde lange lopende topics.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:37

Ik heb er niet zoveel last van. Ik zit het meeste op algemeen. Ik lees alleen topic die me aanspreken. Je bent niet verpicht om te antwoorden in een topic toch. En dit topic heeft ook niet echt een waarde vind ik.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:08

Ik kan mij daar niet echt aan ergeren . Lachen

Ik vind topics zoals :Hoeveel rijbroeken heb je ?
                Welke kleur heeft je rijbroek?
[Dit wil niet zeggen dat ik vind dat ze weg moeten ofzo ,is gewoon mijn mening Lachen ]

Veel erger dan topics met 'on-nodige' vragen. Lachen
Soms lijken het wel 'domme' vragen of vragen waar iedereen een antwoord op weet,
maar niet iedereen denkt zoals jij en niet iedereen heeft vrienden/familie die willen luisteren. Lachen

Als je een topic nutteloos vindt , kijk er dan niet naar
Er zijn heus wel mensen die er wel op willen antwoorden.
Een topic die jij on nodig vindt ,vind een andere mss heel interessant. Knipoog
Laatst bijgewerkt door lepolight op 11-09-07 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:10

het blijft je maar plagen he dat ik een topic heb geopend met de vraag van de postzegel...
ik snap gewoon niet dat je het dan leest..
wat vind je dat van het topic van de spin in de stofzuiger? is in mijn ogen ook redelijk onnozel maar hoor je mij er over klagen???

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:15

TS: wat zou jij willen dat er met dit soort topics gebeurde dan?
Ik zie een hoop commentaar, maar niet een idee voor een oplossing van jou kant.
Vindt je dat die topics allemaal op slot moeten ?
Lijkt me érg veel druk op het mod-team leggen...
En hoe bepaal je nou of een topic 'nut heeft' zoals jij het zegt?
Voor degene die het topic opent heeft het wel degenlijk nut,
en misschien ook wel voor anderen die met een zelfde vraag zitten.
Maar ookal zou je duidelijke criteria voor een 'nuttig' topic kunnen formuleren,
dan lijkt mij dat ook dit gigantisch veel werk voor de mods meebrengen om alle topics op LZP
te controleren op 'nuttigheid'.
Ik ben benieuwd hoe jij dit ziet en in hoeverre jij zelf een oplossing hiervoor weet?
Is overigens geen aanval op jou hoor.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:20

jij vind dat misschien een laag niveau en ergert je eraan,
maar er zijn zoveel topics dat je ze nooit allemaal boeiend kan vinden
wat wil je eraan doen.
je kan moeilijk een regel laten komen dat topics met een laag niveau niet meer mogen
want hoe wil je bepalen wat een laag niveau is
dat jij iets een laag niveau vind wil niet zeggen dat iedereen dat vind Knipoog
ik zou zeggen lees gewoon wat je interreseert en stoor je niet aan andere topics

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 01:09

Om te beginnen vind ik het jammer dat er gelijk gezegd wordt dat de pubers Bokt verpesten. Op LZP is de TS bijna altijd ouder dan 16 en vaak een heel stuk ouder, omdat de meeste jeugdtopics naar JH verplaatst worden. Dat nog helemaal los van het feit dat ik na een aantal jaren bokken allang afgeleerd heb om naar leeftijd te kijken, De volwassenheid van een reactie en de leeftijd van een bokker hebben vaak weinig met elkaar te maken.

Eén van de meestvoorkomende klachten die wij als mods krijgen is dat we teveel slotjes plaatsen. Tegenwoordig hebben wij dus als beleid om topics zoveel mogelijk open te laten. Maar op het moment dat iemand met een goed idee komt om Bokt te verbeteren dan staan we altijd open om te kijken wat we met dat voorstel kunnen doen.

Wat dit specifieke topic betreft, de één pakt de telefoon om zo snel mogelijk aan een antwoord te komen, een ander opent een topic op Bokt omdat ze weet dat je hier heel snel antwoord krijgt. Op die manier zie ik zo'n topic ook wel als een compliment aan Bokt. En of je dit lui gedrag of efficiënt werken, snel antwoord met een minimum aan inspanning, wilt noemen ligt denk ik ook aan je eigen perceptie.

Feit is wel dat dit soort topics niet veel voorkomen en dat als je de eerste pagina van LZP bekijkt, die gedomineerd wordt door heel andersoortige topics. Zulke topics zullen heel snel van de eerste pagina verdwijnen en op die manier nauwelijks invloed hebben op topics die werkelijk interessant door de bokkers gevonden worden. Op het moment dat veel bokkers een topic interessant vinden, wordt er veel gereageerd en zie je dat topic ook continue naar boven komen. Op het moment dat er weinig interesse is en dus weinig reacties op een topic zijn, zal het snel verdwijnen, daar doet een topic over postzegels op een brief naar een postbusnummer weinig aan af.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 01:20

Vind spijtig dat mensen het niveau bepalen, wat voor jou een simpele vraag is, is voor een andere niet.
Domme vragen bestaan niet heb ik altijd geleerd, denk dat wat mij irriteerd is dat mensen als maar veroordelen zonder naar zichzelf te kijken Lachen

Pay no attention to the faults of others,
things done or left undone by others.
Consider only what by oneself is done or left undone.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 03:00

En minimum aan zelfredzaamheid is toch wel een vereiste als je wilt meedraaien in deze maatschappij. Maar idd, ik zie te vaak mensen in de telefoon klimmen met de klacht dat hun computer het niet doet terwijl ze zelf zijn verzuimd om een minimum aan troubleshooting zelf te gaan doen, en er een technicus voor nodig hebben om uit te vogelen dat ze in het vervolg toch beter de stekker in het stopcontact moeten stoppen om ervoor te kunnen zorgen dat de computer het doet....

Om dan toch ook met een mooie Engelse Quote te komen: If stupidity would hurt, some people would run around screaming...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 06:58

Wat ik ook niet kan begrijpen is dat je het over pubers hebt, maar Alja op bokt van het postzegeltopic is toch een volwassen vrouw? Of heb ik dat nu mis. Ik vind het dan ook jammer dat er gelijk naar leeftijd gekeken wordt want zo zie je maar, ook volwassen mensen weten niet overal een antwoord op.