Eerst 25 berichten in informatiefgedeelte..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Eerst 25 berichten in informatiefgedeelte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 00:33

Ik zie de laatste tijd(nouja, misschien let ik er gewoon meer op), dat mensen die hier net nieuw zijn en dus nog 25 informatieve berichten moeten plaatsen, berichten plaatsen die eigenlijk nergens op slaan.. Clown
Meestal zijn die berichten dan ook van de jongere leden, maar daar gaat het niet om.

Daarom vroeg ik me af waarom ze het nou precies hebben dat je eerst 25 informatieve berichten moet plaatsen, want vooral voor mensen die weinig van paarden weten en hier komen om er juist meer over te weten te willen komen lijkt lijkt het me erg onhandig Nagelbijten / Gniffelen
En ook voor de mensen die een belangrijke vraag hebben, maar daarop van iemand een onzinantwoord krijgen wat dus misschien helemaal niet klopt, lijkt me ook niet echt goed.

Wie heeft er hier nog meer ''last'' van, en weet misschien iemand een andere oplossing oid.?

Oja nog iets: mag je voor antwoorden die echt helemaal niet kloppen en misleidend zijn, temmen? Bloos

Sorry als het hier verkeerd staat, dacht dat het wel hier hoorde.

Cassidy

Re: Eerst 25 berichten in informatiefgedeelte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 00:38

Als je de indruk hebt dat iemand aan het "sprokkelen" is, kun je gerust op de TEM knop drukken (dat is dat rode uitroepteken in ieder bericht rechts onder). De moderatoren zullen dan naar dat bericht kijken. Als het oneliners zijn of niets toevoegen aan het topic zullen ze wel verwijdert worden. Antwoorden die niet kloppen en misleidend zijn: tja, wie beoordeelt dat? Wat is het verschil tussen de mening van iemand of een bewust misleidend antwoord? Misschien weet die persoon niet beter?

Die 25 zinvolle berichten zijn er eerder om te voorkomen dat iemand zich op bokt aanmeldt om alleen maar in de huiskamer te gaan chatten. Bokt is en blijft een paardensite, en alle niet-gerelateerde fora zijn er later bijgekomen om de bokkers ter wille te zijn, omdat er voor velen toch meer is dan alleen de paarden.

Het moet alleen niet ontaarden in een "niet-paarden-forum" met een beetje paard erbij. Daar is bokt niet voor opgericht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:47

Toch zie je het veel. Eerst overal een kort antwoord geven op vragen als gebruik je sporen of een zweep. Welke laarzen heb je enz.

Om na 25 "nuttige" berichten binnen een half uur of uur naar een huiskamer topic te schieten en daar alleen nog maar komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is maar hoe te voorkomen geen idee.

Iemand die meer wil weten van paarden heeft geen probleem die komt toch alleen maar op het informatieve gedeelte.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:37

Bokt is voor iedereen gratis, maar de hardware en de hosting van de site kosten geld, en dat moet ergens vandaan komen. Als bokt nu een algemeen forum wordt, met een beetje paard erbij, kost dat alleen maar meer geld. Er moeten grotere servers komen, meer bandbreedte, noem eens wat. Er zijn legio "algemene" fora te vinden, zoals http://www.fok.nl , en als de jeugd (want dat zijn degenen die zo snel mogelijk de huiskamer inwillen) wil chatten kunnen ze ook ergens anders terecht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:20

ik tem regelmatig als ik zie dat iemand aan het sprokkelen is
zinloze, niet te gebruiken berichtjes
nietonderbouwde opmerkingen en meningen
of onliners

wat de mods ermee doen weet ik eigenlijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:52

Ik kwam laatst iemand in een HK topic tegen. Die gewoon nog maar 13 hk posts had.. Dat kan ook niet kloppen lijkt mij dan.

Zinloze berichtjes zijn zeker irritant..
Bokt lijkt me niet de bedoeling om alleen niet paardenberichten of hk posts te plaatsen..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:55

Als het echt overduidelijk sprokkelen is dan worden de berichten gewoon weggehaald en krijgt de sprokkelaar(ster) een pb Lachen

Dus als het echt antwoorden zijn die nergens op slaan, gewoon even temmen Lachen

Ier, hoe bedoel je? 13 posts in de HK of 13 posts in totaal? Als het iemand is geweest die voor 1 september 2006 geregistreerd is kan dat idd kloppen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:23

13 posts in totaal.
Maar deze bokker was inderdaad voor september 2006 geregistreerd.. Ja

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:56

Raar want ik ben sinds 1 feb 2006 geregistreerd en ik wordt wel steeds geweigerd terwijl ik ook al meer dan 25 berichten heb, er was iemand op het topic waar ik op wilde die er maar 17 had.

En trouwens waarom zou je niet in de HK mogen chatten met andere amazones uit een bepaalde groep. Denk je nu echt dat die mensen met 1000 nog wat berichtjes allemaal interessante berichtjes typen, ik lees heel wat hk topics waar het allemaal "haloo" berichtjes zijn en "ik verveel me, wie is er" "nou ik hoor" dat is dan toch ook zonde van de server space??? Ik zou heel graag willen praten met andere 30 plussers over hoe zij paard en werk/gezin combineren en zo dat is heel wat nuttiger dan "nou ik ben wakker hoor" "oh ik was gisteren weer zo zat" Boos! dat soort berichtjes lees ik maar al te vaak.

"EDIT" Ben er eindelijk door, beetje onoverzichtelijk. Eerst wordt er steeds gemeld dat je 25 berichten moet hebben, dus ik braaf proberen hier aan te voldoen en nuttige antwoorden te geven, heb je er 25 is het nog steeds hetzelfde bericht!! Maar toen ik pas verder las naar de regels toen stond daar weer een link in om je aan te melden. Beetje omslachtig, kan dat niet automatisch als je die berichten hebt dat je dan toegang krijgt? Oh en die van 17 is ook van voor september maar krijg je dan alsnog de melding? Want ik ben dat zelf dus ook. Alleen lees ik meer dan dat ik schreef zeker in het begin.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:07

RustyK: Uiteindelijk ben je meestal toch wel uitgepraat in een HK topic als dat alleen je doel is, meetsal is het begin van een HK topic over dat, maar daarna komt er veel meer bij over andere dingen Lachen
Tenminste dat is bij de meesten volgens mij zo Knipoog
E er is ook volgens mij al zo'n topic(voor 30+), dus misschien even zoekfunctie oid. gebruiken? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:04

RustyK, je moet je natuurlijk wel eerst aanmelden Lachen Je krijgt inderdaad niet automatisch toegang. Want niet iedereen wil op de algemene fora posten Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:18

Ik kom ook vaak tegen dat mensen maar minder als 25 posts alleen maar dingen plaatsen als "daar ben ik het ook mee eens" en dat dan 25 keer.... als je soms in de gebruikersberichten kijkt, dan is het echt te gek voor woorden dat dat als nuttige posts gezien worden..

Ik tem ook regelmatig op dit soort berichten, zeker als ik zie dat er van die gebruiker alleen maar van dat soort berichten staan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:27

Die aanmelding verloopt automatisch, de server kan helaas niet zien wát men gepost heeft, alleen dat het op tabblad informatief is. Maar idd, gewoon even temmen, dan wordt het in elk geval door ons bekeken Lachen

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:34

Wat ik wel jammer vind, is als je weinig te vragen hebt of geen zinloze topics wilt maken, je ook op sommige (voor jou wel handige topics) niet kan reageren. Ook kan ik bv niet iets verkopen of aankopen (zonder te pb-en).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:37

Volgens mij kan jij (ejpook) wel al op de algemene fora posten hoor Lachen Via de zoekfunctie vind ik 45 berichten op fora op tabblad informatief. Dus het enige wat jij nog moet doen is je even aanmelden via de link Lachen

En die 25-posts is er als regel dat mensen ook een bijdrage leveren aan waar Bokt in de basis voor is, namelijk een paardenforum Lachen En dit niet gebruiken als alleen advertentiesite of voor de algemene fora Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:40

Nou ja, Bokt is en blijft in de eerste plaats een paardenforum. Als je hier enkel komt met de bedoeling om iets te verkopen of om op algemene topics te reageren, dan vraag ik me af of Bokt het forum is dat je zoekt. Wat Maya al zegt dus Clown

Overigens heb je die 25 berichten zo bij elkaar is mijn ervaring. Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk pas ben gaan posten toen ik het één en ander wilde verkopen, ik las wel al een hele tijd mee en was ook al een tijdje geregistreerd. Maar eigenlijk nooit gereageerd in discussies... Ik had die 25 berichten zo bij elkaar, ik vind het een heel schappelijk aantal... Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:08

25 ?? eerst waren het er toch 50??
nee maar idd je ziet het wel vaak van die onliners en niet onderbouwde meningen.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:38

Ik zit niet te sprokkelen, ben net begonnen met paardrijden en kom gewoon lekker voor allerlij (paarden) dingetjes op dit forum, waarschijnlijk wanneer ik wat serieuzer kan rijden zal ik nog meer aan dit forum gaan hebben. Maar ik vond het wel irritant dat ik 2 post niet kan plaatsen. Ik kan me echter ook wel weer de strekking voorstellen van het forumbeheer, het zou sonde van het forum zijn als het "misbruikt" wordt.

Maarja, wat ik eigenlijk wil weten is of ik ergens kan zien hoeveel "serieuze" berichten ik geplaatst heb of moet ik maar zo nu en dan proberen om de post te plaatsen die ik zou willen plaatsten (en ik zit echt niet op dit forum voor alleen die ene post ofzo!)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:14