Wilde me voorstellen, maar moest even heel goed zoeken wáár. Ik mag namelijk nog niet overal berichten plaatsen, omdat ik nog geen 25 berichten had opgesteld...
De reden dat ik hier wil meekletsen is omdat ik wel weer meer met paarden zou willen doen. Ik ben net 32 geworden en vanaf mijn 13/14e bezig met paarden. Ik heb leren paardrijden bij een boertje die zijn paarden verhuurde, heb verzorgpony's gehad en een korte tijd met mijn verzorgpony bij een manege gereden. Ik ben geen manegemeisje, dus rij gewoon op mijn eigen manier.
Ik had altijd wel aardig wat lef in het rijden, maar de laatste 10 jaar rij ik niet meer regelmatig en ben toch wat minder zeker geworden op het paard... Een kennis van me heeft een paar fjorden staan waar ik zo mee mag rijden, naar het strand enzo. Ideaal! Maar het komt er gewoon steeds niet van.
Ik heb iemand naast me nodig die zeker is, zodat ik mezelf ook zekerder voel en het vertrouwen weer meer terug krijg. Vorig weekend heb ik met een vriendin gereden en zij gaf me de tip van dit forum. Ze woont aan de andere kant van het land, dus kan niet regelmatig met me mee rijden. We hebben gereden door bos, duin en over het strand en het was heerlijk! Het ging prima, maar mijn paard deed het zelf ook wel netjes, moet ik zeggen.
Ik zal het weer een beetje moeten opbouwen, denk. Ik heb een dochter van anderhalf en de volgende zit al een beetje 'in de planning', dat maakt het wel lastiger om het paard rijden wee rop te bouwen en vol te houden.
Is er iemand met tips of iemand in de buurt die me wil helpen?Lotgenoten? Mede-moeders dus?

Ik woon in de kop van NH, in de buurt van Schagen enzo, maar dan wel in de buurt van het strand.
Alvast bedankt, groetjes Yessica.