Artikel artrose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Artikel artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 09:59

Een vraag aan de mods: is het mogelijk om de verwijzing van spat naar het artikel artrose eraf te halen zodat spat een eigen artikel krijgt en niet meer onder artrose valt?

In het artikel medisch|beengebrek|spat wil ik graag dieper ingaan op de oorzaken, behandeling, etc en verwijzen naar bolspat maar ik vind het artikel artrose niet de juiste plaats om dit toe te voegen.

De tekst over spat in het artikel kan wat mij betreft eruit, alleen een vermelding dat spat een vorm van artose is volstaat denk ik in het artose-artikel met een verwijzing naar het spat-artikel?
Wat denken jullie ervan?

**edit**

Lielle

Re: Artikel artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:09

Ibonn, ik weet dat Pytje ook bezig is met een artikel over spat, mss kun je even eea met haar afstemmen. Ze heeft er nl een werkstuk over geschreven en ik heb haar gevraagd of ze wilde meewerken aan de wiki.

Wb je andere vraag, ik zal eens kijken wat ik kan doen.

/add
opgelost.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:15

Overigens kun je dat altijd doen door de volgende stappen:
1) klik op link "spat"
2) dan kom je in het artikel"artrose" met daaronder de opmerking "doorverwezen vanaf spat"
3) klik op die link "spat"
4) dan kom je in de doorverwijzingspagina
5) bewerken

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:21

Okee, dan wacht ik wel even af, er is nog genoeg anders te doen Haha!

Dank je wel voor de uitleg!

Wie houdt zich eigenijk bezig met de indeling, ik bepaal eigenlijk altijd zelf waar ik een nieuw artikel neer wil zetten? Wat me opvalt onder Medisch is dat lang niet alle info medisch van aard is, een groot deel zou eigenlijk onder Anatomie horen.

Ikzelf zou voor zijn om een nieuwe categorie Anatomie toe te voegen, daaronder horen dan de beschrijvingen van lichaamsdelen zonder medische indicatie zoals peesschede, pees, spijsvertering, huid, etc. Verwijzgingen naar aandoeningen van deze lichaamsdelen zouden onder medisch horen.

Dit lost ook het probleem Hoef op wat ook niet echt onder Medisch valt maar ook niet onder Medisch|Benen. Hoefproblemen vallen dan wel onder Medisch.
Wat denken jullie hierover?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:28

Ik zal shadow hierheen lokken, die is hierover aan het denken. Overigens is dit zeker niet iets dat de wikimods bepalen, het is een gezamenlijk project van het hele wikiteam.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:35

Mee akkoord, is in ieder geval iets waar effe over gebrainstormd moet worden en ik probeer effe mee te denken.
Laat tzt maar wat weten, ik blijf gewoon artikels toevoegen en laat de indeling verder aan het team over Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:45

Meedenken en brainstormen is altijd welkom.
Je hebt inderdaad wel gelijk dat een aantal zaken niet medisch van aard zijn... achter de schermen hebben we dan ook al het plan gemaakt om binnen medisch 5 categorieen te maken.
- Lichaam (wat dus jouw categorie Anatomie is, maar dan als subcat van medisch, niet als hoofdcategorie)
- Aandoening (alle ziektes en gebreken)
- Onderzoek (dus keuringen, scans etc - ook hiervan zou je voor een deel wel kunnen zeggen dat het niet strict medisch is)
- Behandeling
- Voortplanting (voor alles wat met dracht en geboorte te maken heeft, daar zit dus wel overlap in met andere categorieen maar is toch wel een behoorlijk deel op zichzelf)

Hoe kijk jij tegen deze indeling aan, lijkt het je wat? Opmerkingen, kritiek, andere tips/suggesties?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 09:32

De indeling lijkt me idd een stuk overzichtlijker en ik snap dat jullie het aantal categorieen beperkt willen houden voor het overzicht.

Ikzelf zou ervoor kiezen om een categorie lichaam/anatomie of iets dergelijks aan te maken waaronder dan medisch, aandoening, onderzoek, behandeling en voortplanting als subcategorieen. Ik zou dus Medisch en Lichaam verwisselen omdat mij dat logischer lijkt, je zoekt naar een medisch verhaal over een lichaamsdeel.
Maar ja, dit is mijn mening en ik ben het helemaal eens met de andere subcategorieen die jullie op willen zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:57

Een categorie 'lichaam' of 'anatomie' (als we een mass-hernoemtooltje krijgen dan zou ik de naam wel willen aanpassen maar ik vind het niet nodig om het met de hand te doen) op zichzelf kan ik me wel voorstellen, maar de subcategorie 'medisch' zie ik nog niet helemaal voor me... Want 'medisch' is toch al het verhaal van aandoeningen, behandeling etc? Kun je nog iets meer voorbeelden geven?