Slotje voor overleg

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slotje voor overleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:57

Wat me nu steeds vaker op lijkt te vallen he... Hoe vaak zie je niet tegenwoordig dat er een topic op slot gaat "voor overleg". Maar hoe vaak zie je ook dat een topic vervolgens weer open gaat, of dat er een toelichting wordt geplaatst door één van de mods?

Vind ik echt wel een beetje jammer. Van sommige topics vraag je je echt af waarover overlegd moet worden, waar je dan dus nooit meer wat van hoort (of je zou de mod moeten PM'en ofzo). En als topics een aantal weken, maanden op slot zitten, lijkt het me toch dat het overleg wel een keer af is gelopen? Is het dan niet eens tijd om in het topic te plaatsen waaróm het topic gesloten is en niet meer open gaat?

Faelivrin

Re: Slotje voor overleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:33

Kun je in zo'n geval niet een PB naar de desbetreffende mod sturen zodat je kunt vragen wat er aan de hand is? Ik snap best dat de mods het relatief snel 'vergeten'. Ik wil niet weten hoeveel werk het is, op bokt moderator spelen. Clown Wel jammer dat ze het snel vergeten, maar das nou eenmaal niet anders. Aan ons de 'taak' om ze hier en daar een beetje te helpen! OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:00

Topics die gesloten worden voor overleg worden meestal gesloten door een mod die niet op dat tabblad mod. Als een topic uit de hand dreigt te lopen bv en de mod van dat tabblad is niet online, dan wordt er door een andere mod een tijdelijk slotje geplaatst. We kunnen het dan even bekijken en de mod die bij dat tabblad hoort kan haar mening erover geven. Normaal zouden ze ook redelijk snel weer open horen te gaan of er zou een slotpost moeten komen; is dat niet dan kun je het beste even de mod in kwestie pb'en.

Mijn ervaring is overigens dat er toch vrij regelmatig topics terug open gaan of dat er een afsluitende post geplaatst wordt. Het hangt gewoon echt van het topic af Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:05

Hmmmm nah, ik zie echt bijna nooit afsluitende posts... Net even wat gegoogeld op "slotje voor overleg" op Bokt, maar af en toe een heropend topic, heel soms een slotpost, maar meestal geen van beide.

Maar de reden waarom iets "voor overleg" wordt gesloten, is me nu wel duidelijk geworden. Wist niet dat dat zo zat, dacht dat dat meer "twijfelachtige" gevallen waren waar meerdere mods zich dan even over uit moesten laten ofzo... Denk al, dat hoeft toch geen weken te duren. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:09

Een topic dat voor overleg gesloten wordt wordt vaak heropent met een edit in die post. Snap je 'm nog? Clown De mod in kwestie plaatst een bericht dat het topic op slot gaat voor overleg en die post wordt nogal eens ge-edit als het topic heropend wordt. Dan zie je dus enkel een modopmerking en niet dat er een slotje is geweest Lachen

Het zijn twijfelachtige gevallen in die zin dat andere mods in een uitzonderingsgeval (dus wanneer een topic uit de hand dreigt te lopen) in kunnen grijpen als de tabblad-mod niet online is. Er wordt dan idd naar het topic gekeken, of er dingen gesplit moeten worden, etc etc. En er wordt zowiezo even gewacht tot een mod van dat tabblad zich gemeld heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:12

Ah ok! Ik kwam meer dit soort dingen tegen inderdaad bij heropende topics:
viewtopic.php?f=136&t=778335&start=50

Maar als je dan dat "slotje voor overleg" als mod inderdaad ook weg zou halen... Ok, goed om te weten. Had echt het idee dat er tegenwoordig niets meer heropend werd na overleg (of definitief gesloten, slotposts zouden dan m.i. nog steeds vaker mogen worden geplaatst, helemaal omdat vaak de reden echt niet duidelijk is).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:13

Faelivrin schreef:
Kun je in zo'n geval niet een PB naar de desbetreffende mod sturen zodat je kunt vragen wat er aan de hand is? Ik snap best dat de mods het relatief snel 'vergeten'. Ik wil niet weten hoeveel werk het is, op bokt moderator spelen. Clown Wel jammer dat ze het snel vergeten, maar das nou eenmaal niet anders. Aan ons de 'taak' om ze hier en daar een beetje te helpen! OK dan!

Inderdaad! Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:14

We zijn juist aan het proberen om (voor zover mogelijk) zo min mogelijk te sluiten en zoveel mogelijk discussies na overleg te heropenen Knipoog En daar zit ook dat stukje van die slotposts in, die worden nu wat meer geplaatst.

Maar nogmaals, als je wilt weten waarom een topic na een tijdje nog op slot is (en dus niet heropend wordt), gewoon even de mod in kwestie pb'en Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:15

Jeps, zal ik doen. Lachen