Probleem met link van 'Home' naar wiki (umlaut)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Probleem met link van 'Home' naar wiki (umlaut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 12:25

Weet niet of het al iemand is opgevallen, maar via de 'home' kan je naar de laatste wijzigingen in de wiki doorlinken. Probleem is alleen, als er bijvoorbeeld de naam Gerco Schröder staat, linkt hij niet goed door omdat de 'ö' problemen geeft in de link. Is hier iets aan te doen? Bijvoorbeeld Gerco Schroder ipv Gerco Schröder als titel geven?

Marlies1

Re: Probleem met link van 'Home' naar wiki (umlaut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:30

Klopt Ja
Alleen Gerco's naam dan maar verkeerd schrijven lijkt mij niet de oplossing. Knipoog
Zal het even aankaarten bij de techneuten. Knipoog

Shadow0

Re: Probleem met link van 'Home' naar wiki (umlaut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:55

Bedankt voor de melding, dat is inderdaad niet handig. Het veranderen van de naam lijkt mij ook niet echt een goed idee, en het werkt binnen de wiki wel.
Naar de voorpagina moet dus even gekeken worden, ik durf geen tijd te noemen waarop dat kan gebeuren. Hopelijk dat men er de komende weken aan toekomt, maar tot die tijd moeten we het denk ik hier maar mee doen.

Wat wel kan is een redirect maken van Gerco Schroder (zonder umlaut) naar Gerco Schröder (dus met). Dan kunnen mensen het in elk geval wel vinden met het zoekvenstertje, ook als ze daar geen umlaut in kunnen typen. Maar dat lost het probleem op de voorpagina helaas niet op... Even afwachten dus...