''Lastiggevallen'' via pb, aan wie melden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

''Lastiggevallen'' via pb, aan wie melden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 19:35

De vraag lijkt mij redelijk duidelijk, een gebruiker op bokt is het blijkbaar niet eens met mijn visie op bepaalde punten en moet nu blijkbaar onder de indruk zijn van pb's met een soortement van bedreigingen erin.
Nu ga ik hier verder niet op in maar heb geen zin in dit soort geintjes, bij wie/waar kan ik dit melden, een willekeurige mod of juist mid?

CM_

Re: ''Lastiggevallen'' via pb, aan wie melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:38

geen idee, ik zou een van de mods kiezen waar ik veel vertrouwen in heb
apple, ellende , verder weet ik ze niet uit mijn hoofd

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:05

Ken naar iedere mod/mid, dacht ik. Ze zijn vast wel bereid om jou daarmee te helpen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:43

Daar kunnen de mods toch niets aan doen, want pb's zijn volgens hen niet na te checken. Meestal is het advies om gewoon te negeren, maar even melden aan een mod kan natuurlijk geen kwaad.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:47

je kunt bij vrienden en foeis die gebruiker als foei instellen.
krijg je in ieder geval al geen pb's meer binnen.

ik zou er wel melding van maken bij een moderator zodat ze ervan op de hoogte zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:49

wat evelyne79 zegt klopt....
je kunt die PB's op een "blokkeerstand" zetten...
dan heb je er iig geen last meer van..
je kunt natuurlijk alstijd een mod PBen, maar die kunnen niets doen aan PB, want dat is "persoonlijke correspondentie"...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:58

Dat kan inderdaad naar willekeurig welke mod. Maar wat dwaallicht als zegt: in principe zullen we niet snel iemand aanspreken op de pb's die hij/zij verstuurd omdat wij geen mogelijkheid hebben om deze te controleren. Wel maken we er een notitie van, en soms kan het ons helpen om dingen die wel openbaar op het forum gebeuren, beter te begrijpen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:33

Je maakt mij niet wijs dat je niet weet dat je dit via pb aan een willekeurige mod kan doorgeven?
Lastig hoor, succes ermee. ennuh, voor de menselijke nieuwschierige aard kan het behoorlijk lastig zijn, maar mss gewoon meteen inde prullebak gooien?
Succes

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:27

Als ik het van te voren zeker wist, had ik dat dan toch meteen gedaan en geen vraag gesteld en meteen een pb gestuurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:31

O dit herken ik....Diegen volgte mij zelfs in andere topics.
Zie dat diegene nu een ban heb gekregen, kan je nagaan ik heb het niet
eens gemeld bij de modjes.....
Negeer knop werkt toruwens perfect, je kan de berichten ook niet
meer op het forum lezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 16:37

Evelyne79 schreef:
krijg je in ieder geval al geen pb's meer binnen..
Klopt niet. Je krijgt ze nog gewoon binnen, maar met een extra melding dat je de afzender als 'foei' hebt ingesteld. Ook berichten van deze gebruiken kunnen nog gewoon gelezen worden als je er op klikt.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:17

DubbelDun schreef:
Evelyne79 schreef:
krijg je in ieder geval al geen pb's meer binnen..
Klopt niet. Je krijgt ze nog gewoon binnen, maar met een extra melding dat je de afzender als 'foei' hebt ingesteld. Ook berichten van deze gebruiken kunnen nog gewoon gelezen worden als je er op klikt.

hmm, zo staat het niet bij de "gebruiksaanwijzing"
daar staat: ik citeer : "Vijanden zijn gebruikers die je standaard zal negeren. Berichten van deze gebruikers zullen niet volledig weergegeven worden en privé berichten zijn niet toegelaten. Let op, moderators en beheerders kunnen niet genegeerd worden."

dan zou ik toch zeggen dat pb's niet doorkomen.
maar ik heb niemand als Foei ingesteld dus ik ben afgegaan op de info die er bij staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:14

Berichten worden idd niet volledig weergegeven; je ziet allen één regel met de naam van de opsteller, niet de tekst.
PB's komen wel gewoon aan en je ziet ze in je 'in'-box, maar het is aan jezelf of je ze opent of niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 02:02

Ik heb het ook gehad en het is inderdaad uitermate irritant Sron.
Ik heb er een tijdje op terug gereageerd maar toen ik in de gaten kreeg dat ik tegen een blok beton aan het praten was ben ik er direct mee gestopt,... toen kwamen er nog wat kattigheden achteraan waarop ik niet heb gereageerd en toen was het ook na een dag afgelopen...... gelukkig.
Ik zou zelf persoonlijk eerst naar een mid stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:55

Ellende schreef:
Dat kan inderdaad naar willekeurig welke mod. Maar wat dwaallicht als zegt: in principe zullen we niet snel iemand aanspreken op de pb's die hij/zij verstuurd omdat wij geen mogelijkheid hebben om deze te controleren. Wel maken we er een notitie van, en soms kan het ons helpen om dingen die wel openbaar op het forum gebeuren, beter te begrijpen.

Volgens mij kunnen jullie wel controleren, bij kopje verstuurd van de betreffende stalker kunnen jullie lezen dat het precies de pb is die ontvanger naar jullie pben.Een beheerder met supervisor rechten kan alles op zijn programma en als blijkt dat iemand lastig wordt gevallen via pb, vind ik het niet fair als zo iemand achter de schermen door kan gaan en in het openbaar lekker liefjes kan doen. Juist zo wordt de sfeer op bokt verziekt. Heb ook wel eens zulke pb's gehad van iemand die altijd lekker op het randje weet te zitten op het openbare net, maar het bevorderd niet de sfeer en dan is het best moeilijk om die bokker te negeren als je dan weer eens wat tegen komt.

Blijkt dat klager pb's manipuleert om iemand in een kwaad daglicht te stellen, lijkt mij een ip ban terecht. Maar om iemand niet te beschermen tegen deze laffe dingen en wel in het openbaar zulke strakke regels hanteren is, lijkt mij, 2 verschillende werelden. Juist die mazen in het net maken het dat er een onderwereld gaat ontstaan.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:22

Zou een printscreen dan niet gewoon een oplossing zijn? Dan heb je bewijs dat je PB'tjes ontvangt en meestal staat de naam van de verstuurder er ook bij Knipoog
Dan stuur je dat naar een mod/mid.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:47

Idd wat degene boven mij ook al zegt.
Printsreen en dan in een pbtje zetten Lachen Naar
een mod.
Ze moeten jou toch wel kunnen helpen?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:18

Dit is echt een vervelende zaak. Ik heb zelf ook geruime tijd last gehad van een stalker op bokt.
Dit werd van kwaad tot erger. Het is begonnen met iemand die mij meende te kennen en graag contact met mij wilde. Ik had werkelijk geen idee wie deze persoon was, dus heb haar een pbtje terug gestuurd, dat ik het erg leuk vond met haar te pben en babbelen op bokt, maar dat ik het verder wilde laten voor wat het was.
Dit schoot bij haar in het verkeerde keelgat. Helemaal ziedend heb ik verschillende Pbs van haar mogen ontvangen, en overal waar ik reageerde kwam zij zich er tot vervelends toe mee bemoeien (lees tot het topic gesloten werd).
Toen ik van haar een Pb heb ontvangen waarin ik met de dood bedreigd werd, ben ik naar de politie gegaan en heb ik aangifte gedaan van bedreiging.
Het is wel moeilijk om erachter te komen wie het Pbtje verstuurd heeft. Voor hetzelfde geld zit er een dwaas achter de computer die zich als iemand anders voor doet.
De politie heeft het uitgezocht en zij heeft een vriendelijke, doch dringende brief van de politie gekregen te stoppen met datgene waar zij mij lastig meeviel. En het werkt absoluut, zo'n mooi procesverbaal Haha!.

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:22

maar by een printscreen kan je het ook nog veranderen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:25

Ik heb het bericht uitgeprint en op het politiekantoor de inlognaam+wachtwoord e.d. afgegeven.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:25

Barbara_m schreef:
Dit is echt een vervelende zaak. Ik heb zelf ook geruime tijd last gehad van een stalker op bokt.
Dit werd van kwaad tot erger. Het is begonnen met iemand die mij meende te kennen en graag contact met mij wilde. Ik had werkelijk geen idee wie deze persoon was, dus heb haar een pbtje terug gestuurd, dat ik het erg leuk vond met haar te pben en babbelen op bokt, maar dat ik het verder wilde laten voor wat het was.
Dit schoot bij haar in het verkeerde keelgat. Helemaal ziedend heb ik verschillende Pbs van haar mogen ontvangen, en overal waar ik reageerde kwam zij zich er tot vervelends toe mee bemoeien (lees tot het topic gesloten werd).
Toen ik van haar een Pb heb ontvangen waarin ik met de dood bedreigd werd, ben ik naar de politie gegaan en heb ik aangifte gedaan van bedreiging.
Het is wel moeilijk om erachter te komen wie het Pbtje verstuurd heeft. Voor hetzelfde geld zit er een dwaas achter de computer die zich als iemand anders voor doet.
De politie heeft het uitgezocht en zij heeft een vriendelijke, doch dringende brief van de politie gekregen te stoppen met datgene waar zij mij lastig meeviel. En het werkt absoluut, zo'n mooi procesverbaal Haha!.

Zo goede actie van je zeg!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:54

Ja he Haha!. Sinds dien weet het gevalletje wel beter en laat ze me met rust. Niet meer dan normaal, lijkt me Knipoog.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:08

Gewoon instellen tot foei.
Goed gedaan Barbara_m!
Moet de TS ook doen, eerst gewoon 1 keer reageren op de gebruiker, als je me nog 1 keer bedreigt stap ik naar de politie.
Meestal stoppen ze dan ook gewoon.
Word ze dan weer bedreigd, naar de politie gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:39

De foeiknop heeft weinig zin. De pb's komen dan nog gewoon binnen. (Als Bart een keer tijd heeft gaat hij dat veranderen).

viewtopic.php?f=25&t=734253&hilit=

Maar met een pb naar de politie gaan kan dus alleen als je met de dood bedreigd wordt en niet als je als h oer of k twijf uitgemaakt wordt.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:34

slimmerik schreef:
De foeiknop heeft weinig zin. De pb's komen dan nog gewoon binnen. (Als Bart een keer tijd heeft gaat hij dat veranderen).

viewtopic.php?f=25&t=734253&hilit=

Maar met een pb naar de politie gaan kan dus alleen als je met de dood bedreigd wordt en niet als je als h oer of k twijf uitgemaakt wordt.

Geen idee eigenlijk. Ik ben niet meer lastig gevallen door dit kind... Maar geld zoiets niet als vrijheid van meningsuiting Clown . Ik vind jou ...blahblahblah...