Hasufel/Brego?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Hasufel/Brego?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:31

http://www.bokt.nl/wiki/Hasufel
Er worden in dit artikel twee namen genoemd als zijnde het paard van Aragorn in LotR: Hasufel en Brego.
Ik heb geen idee welke de juiste is, maar zoals het er nu staat lijkt het mij niet helemaal logisch?

bromfiets

Re: Hasufel/Brego?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:37

het moet idd hasufel zijn....
brego is het paard dat legolas meekrijgt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:56

Dan pas ik het aan naar Hasufel.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:27

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 14:35

En heeft Vigo dan paard Kenny én Ureaus gekocht? Zo staat het er nu volgens mij namelijk. Kan natuurlijk wel, maar het kan ook een vergissing zijn.
Ik heb overigens in het artikel over Brego nog ergens de naam Hasufel weer vervangen door Brego. Het is toch Brego die naast m knielt zodat hij erop kan klimmen als hij aangespoeld is?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:07

Thanks voor het fixen van de naam Veerledc Lachen Gelukkig ben ik niet de enige die met de namen aan het jongleren was: een aantal van de bronnen die ik voor het artikel gebruikt heb gooien ze ook door elkaar Lachen

Maar hij heeft iderdaad én Kenny, én Ureaus gekocht, en later ook nog het paard uit Hidalgo Lachen En Florian (het paard dat Asfaloth) speelt kocht hij voor de stuntvrouw die de actiescenes van Arwen deed Lachen

Voordeel van een hollywoodacteur zijn, als je een leuk paard ziet kan je hem ook gelijk mee naar huis nemen Haha!

Edit: nog een interview gevonden waarin ie het zelf ook nog zegt:
Citaat:
At the end of the shoot, Mortensen bought TJ, one of the horses that he rose in Hidalgo and he now keeps him outside of Los Angeles. “I ride him as much as possible. I rode him yesterday and again this afternoon. I must be a sucker for horses, I don’t know why that is, because I also bought the two horses – Kenny and Uraeus – that I used in The Lord of the Rings as well.”

http://www.viggophile.net/fr2004.html

Misschien een goed artikel voor iemand die wat over Hidalgo wil schrijven ook? Lachen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:12

Het is me weer duidelijk Haha!.
Het is me ook nu pas duidelijk waarom er Arod Bromfiets staat....(ik was al het hele artikel over Arod nagelopen en dacht dat het een nieuw boktcensuurwoord was) Bloos .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:05

als ze achter merry en pippin aanzitten en voor het eerst de Rohirrim tegen komen krijgen ze Hasufel en Arod.
Later in Edoras laat Aragorn Brego vrij, die hem later redt.
in de film dus)