Imaverol

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Imaverol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 22:13

Ik kwam een artikeltje tegen over Imaverol. Dit is een merknaam, is dat wel de bedoeling dat geneesmiddelen onder hun merknaam in Wiki worden opgenomen? Klinkt bijna als reklame.

Marlies1

Re: Imaverol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:38

Hmm, ja, daar zit wel wat in, vind ik.
Het zou denk ik beter zijn om het middel, in dit geval antischimmelmiddel, nauwkeuriger te omschrijven (en niet zo zeer in te gaan op één merk). Daar is nu maar een heel kort artikeltje over, waarin wordt doorverwezen naar Imaverol.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:08

Wat we misschien ook zouden kunnen doen is (net als de grote wiki) is van de merknaam een verwijzing naar de werkzame stof in Imaverol maken en het artikel onder die naam noemen. (voorbeeldje: http://en.wikipedia.org/wiki/Valium )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:35

Ik denk dat dat er van afhangt hoe de merknaam gebruikt wordt. Vaseline is bijvoorbeeld ook een merknaam, net als aspirine (in hoeverre dat bij paarden gebruikt wordt zou ik verder niet weten overigens.) Als het een dusdanig gangbare term is dat het middel vooral met de merknaam wordt aangeduid, kan het wat mij betreft wel in de wiki, al dan niet als redirect.

(En er zijn er nog wel meer: betadine, liniment, traumeel, allemaal merknamen.)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:52

Ik zie Imaverol net zoals vaserline en betadine bijv. niet zozeer als een merk maar meer als een op zichzelf staand product.
Imaverol is vaak ook ''het'' product wat gebruikt wordt bij schimmels, zou zo ook geen andere kunnen opnoemen.

Het ligt er gewoon aan in welke context het geschreven is, echt reclame maken en dus het product aanprijzen hoort i.m.o. niet in de Wiki, maar als het geschreven is puur ter informatie/ondersteuning zie ik het probleem niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:46

Luxaflex is ook zoiets. Ik denk dat met Imaverol gewoon iedereen weet wat er bedoelt wordt.

Ik zou dan bijv formuleren: je kan het paard behandelen met een anti schimmel middel, zoals bijvoorbeeld Imaverol