Fout in wiki artikel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Fout in wiki artikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:24

Tot mijn verbazing las ik een lugubere fout in het Overlijden wiki artikel

Citaat:
Slachten
Een andere mogelijkheid is het slachten van je paard. Mits dit goed gebeurd is dit de snelste methode, op het moment dat geschoten word is het paard hersendood en zal het niks meer voelen. Afhankelijk van de slagerij zal het paard ofwel meteen geslacht worden of eerst nog een dag mogen bijkomen in een stal, om vervolgens de volgende dag geslacht te worden.

Het paard word naar binnen geleid en tussen een ijzeren rechthoekig hekwerk gezet. Hier word het paard eventueel vastgezet waarna het paard meteen geschoten word. Dit schieten gebeurd met een schietmasker; dat is een ijzeren pin die met zeer hoge snelheid afgeschoten word.

Ik vermoed dat de bedoeling was een nieuwe alinea te starten maar per ongeluk de zin aan de vorige heeft geplaats. Overigens is de woordkeuze misschien ook een beetje ongelukkig.

Nerwen

Re: Fout in wiki artikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:35

Misschien is het handig als je er even bij vertelt wàt er dan fout aan is en hoe het er dan wèl moet staan Knipoog. Zo is het me niet helemaal duidelijk Lachen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:54

Dacht dat het dikke en onderstrepen het wel duidelijk maakte.

Het feit dat de 2de zin toespeeld op een hersendood paard gevolgt door "Afhankelijk van de slagerij zal het paard ofwel meteen geslacht worden of eerst nog een dag mogen bijkomen in een stal, om vervolgens de volgende dag geslacht te worden. "

Een beetje luguber en waarschijnlijk ook niet wat er bedoeld wordt.
Ik vermoed dat er het volgende had moeten staan:

Slachten
Een andere mogelijkheid is het slachten van je paard. Mits dit goed gebeurd is dit de snelste methode, op het moment dat geschoten word is het paard hersendood en zal het niks meer voelen.

Afhankelijk van de slagerij zal het paard bij aankomst op de slagerij ofwel meteen geslacht worden of eerst nog een dag mogen bijkomen in een stal, om vervolgens de volgende dag geslacht te worden.

Het paard word naar binnen geleid en tussen een ijzeren rechthoekig hekwerk gezet. Hier word het paard eventueel vastgezet waarna het paard meteen geschoten word. Dit schieten gebeurd met een schietmasker; dat is een ijzeren pin die met zeer hoge snelheid afgeschoten word.

Op deze manier door het starten van een nieuwe alinea en het toevoegen van de dikgedrukte woorden wordt duidelijk dat of afhandeling bij aankomst meteen gebeurt of in sommige gevallen een dag later. En niet zoals het er nu staat dat een paard eerst geschoten wordt, dan een dag in een stal wordt neergelegd en vervolgens de dag erna pas het uitbenen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:20

O op die manier (tjonge, ik geloof dat ik even in een Blond bui ben ofzo Bloos )... Ja, ik snap de verwarring nu..... Ik zal het even aanpassen in het artikel Lachen

Edit: en aangepast!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:27

No problemo kan gebeuren he Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:09

ik zal in het vet gedrukte zowiezo slagerij veranderen in Slachterij? Bij de slagerij haal je stukjes vlees

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:57

Dat is idd wel verstandig, en ook wat duidelijker. Ik heb slagerij in slachterij veranderd Lachen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:03

Wat een onzin, wat een gemier, wat een gepiep, alsof het paard op de trailer wordt geslacht, tuurlijk is dat bij aankomst bij de slachterij.
Pffffffffff!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:09

BGGBWM schreef:
Wat een onzin, wat een gemier, wat een gepiep, alsof het paard op de trailer wordt geslacht, tuurlijk is dat bij aankomst bij de slachterij.
Pffffffffff!

Wat een onzin post, wat een gemoer, gepiep Scheve mond

Een wiki moet altijd goed duidelijk zijn vind ik, er zitten hier ook jongere kinderen die nog wel eens fout kunnen gaan denken oid.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:22

En zowiezo, ookal weet je het nog zo goed, je gaat toch ook niet in een encyclopedie schrijven dat aardbijen paars zijn? De informatie in een encyclopedie (online of niet) moet gewoon juist zijn. En het is alleen maar fijn als iemand van bokt het even meld als er iets verkeerd staat.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:28

Als je toch bezig bent...

Citaat:
Een andere mogelijkheid is het slachten van je paard. Mits dit goed gebeurt is dit de snelste methode. Op het moment dat geschoten wordt is het paard hersendood en zal het niks meer voelen.

Afhankelijk van de slagerij zal het paard ofwel meteen geslacht worden of eerst nog een dag mogen bijkomen in een stal, om vervolgens de volgende dag geslacht te worden.

Het paard wordt naar binnen geleid en tussen een ijzeren rechthoekig hekwerk gezet. Hier wordt het paard eventueel vastgezet waarna het paard meteen geschoten wordt. Dit schieten gebeurt met een schietmasker; dat is een ijzeren pin die met zeer hoge snelheid afgeschoten wordt.

Ach gut

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:34

Misschien komt het doordat het al laat is dat ik het niet zie Haha! , maar wat is er fout?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:38

d-tjes en t-tjes Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:49

Grammatica fouten. Maar goed; laten we het gezellig houden. Knipoog TS: goed opgemerkt. Ja

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:40

Dat die grammaticafouten nooit zijn opgemerkt door degene die het stuk geschreven heeft en daarna op Wikizaken heeft gezet (m.a.w., dat andere gebruikers dat toen nooit gezien hebben)...

Anyway, die zal ik zo nog wel even verbeteren.

@ BGGBWM: voor jou, de schrijver van het artikel en mij was het misschien duidelijk, maar dat hoeft niet te gelden voor anderen. Het doel van een encyclopedie is juist om zo duidelijk mogelijk te zijn, zodat er geen misverstanden kunnen zijn.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:10

Als het goed is zijn de fouten er nu uitgehaald Lachen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:18

Marlies1 schreef:
Misschien komt het doordat het al laat is dat ik het niet zie Haha! , maar wat is er fout?
Oow, je had de fouten al verbeterd... Ik dacht al: de d's en t's in jouw (= Eve_lien) quote zijn toch goed?! Ik zat blijkbaar toch al te slapen gister... Bloos

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 00:14

ach d`s en t`s, die maken een tekst niet luguber.. bovendien is bokt er zo van vergeven dat ik het niet eens meer merk