Voorstellen + vragen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stop

Voorstellen + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:24

Beste medebokkers,

Ik heb dit account op bokt aangemaakt om campagne te voeren tegen een bepaalde stal in nederland. Ik wil alleen weten wat wel en precies niet mag worden gedaan om dit te doen. Het gaat om een vorm van ernstige verwaarlozing van de paarden. Zou dus iemand mij kunnen vertellen hoe en wat ivm privacyschending etc. Mag je zomaar een topic openen met de stalnaam erin, adres etc + foto's?

Wie zou mij hiermee kunnen helpen, het is erg belangrijk dat deze verwaarlozing stopt anders halen deze paarden het einde van de zomer niet meer

mvg Stop (de verwaarlozing!)
Laatst bijgewerkt door stop op 17-07-07 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

chicolover

Re: Voorstellen + vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:28

Welkom Lachen
Adressen, telefoonnummers, etc. mogen niet openbaar gegeven worden. Wel in een pb (personal message). Foto's en stalnaam mogen wel Ja Volgens mij kan je voor veel vragen bij de FAQ terecht Knipoog

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:30

Ik weet ook niet wat wel en niet mag..ik zou zeker een mod.vragen om hulp..succes ermee.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:31

Wat dacht je van dierenbescherming bellen ? Lachen

Je mag geloof ik wel foto's plaatsen, heb ik iig in andere topic's voorbij zien komen Tong uitsteken

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:32

viv77 schreef:
Ik weet ook niet wat wel en niet mag..ik zou zeker een mod.vragen om hulp..succes ermee.

Bedankt, ik open liever een topic en praat met een moderator over dit dan dat ik zelf ermee begin. Naar welke moderator kan ik het best stappen met deze vragen?

@ Sisco4life: Dierenbescherming is al langsgeweest, met de AID en de politie maar ik wil het landelijker maken dan dat. Ik wil het naar meer mensen communiceren dat dit soort verwaarlozing nogsteeds voorkomt.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:35

OK, dan snap ik het ( een beetje Tong uitsteken )

Maar wat zegt en doet de dierenbescherming ?

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:37

Sisco4life schreef:
OK, dan snap ik het ( een beetje Tong uitsteken )

Maar wat zegt en doet de dierenbescherming ?

Tot nu toe nog niet veel. Ik kon er zelf niet bij zijn omdat ik niet echt in de buurt woon maar ik heb zo mijn contacten in die buurt. Ik wil nog niets zeggen voordat er al teveel uitkomt zonder dat het wel is toegestaan op bokt.nl

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:40

Heb dit helaas ook al eens meegemaakt met een man die het nodig vond om een paard met een gebroken been (op 7 plaatsen gebroken) door te laten lopen (heeft ong. 6 weken met dat kapotte been in de wei gestaan, hij kon niet meer lopen en daardoor ook niet meer eten of drinken. Hij zag er echt vreslijk mager en zielig uit) op de manege waar ik destijds nog lid van was. De dierenbescherming deed er niets aan. Was al 2 keer geinformeerd door andere leden van de manege. Heb toen de dierenbescherming gebeld en gezegd dat ze er wat aan moesten doen. Anders zou ik met opnames (die ik trouwens niet had, maar gewoon om te dreigen) op zou sturen naar "Hart van Nederland". Dit heeft heel goed geholpen. De volgende dag is de dierenbescherming er toch maar naar toe gegaan en hebben toen samen met de AID besloten dat het paardje meteen een spuitje moest krijgen. Is ook gebeurd.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:41

mishandeling van dieren kunnen ze niet genoeg aandacht geven vind ik..dus ga gerust je gang..anders wordt je vanzelf terug gefloten zeg maar..een topic met wat foto's moet toch mogen..zonder naam en waar ze staan ofzo.

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:43

viv77 schreef:
mishandeling van dieren kunnen ze niet genoeg aandacht geven vind ik..dus ga gerust je gang..anders wordt je vanzelf terug gefloten zeg maar..een topic met wat foto's moet toch mogen..zonder naam en waar ze staan ofzo.

Als ze zonder naam worden neergezet en waar zal ik denk ik niet zoveel aan bokt.nl hebben vanwege het feit dat er juist! daar iets aan de verwaarlozing moet worden gedaan.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:44

Was ik nog vergeten te zeggen, waarom een topic openen. In actie komen en die dieren redden lijkt me Slapen

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:45

Zammie schreef:
Heb dit helaas ook al eens meegemaakt met een man die het nodig vond om een paard met een gebroken been (op 7 plaatsen gebroken) door te laten lopen (heeft ong. 6 weken met dat kapotte been in de wei gestaan, hij kon niet meer lopen en daardoor ook niet meer eten of drinken. Hij zag er echt vreslijk mager en zielig uit) op de manege waar ik destijds nog lid van was. De dierenbescherming deed er niets aan. Was al 2 keer geinformeerd door andere leden van de manege. Heb toen de dierenbescherming gebeld en gezegd dat ze er wat aan moesten doen. Anders zou ik met opnames (die ik trouwens niet had, maar gewoon om te dreigen) op zou sturen naar "Hart van Nederland". Dit heeft heel goed geholpen. De volgende dag is de dierenbescherming er toch maar naar toe gegaan en hebben toen samen met de AID besloten dat het paardje meteen een spuitje moest krijgen. Is ook gebeurd.

Geweldig succes verhaal, petje af hoor! Alleen heb ik hier niets aan met mijn vraag of het op bokt.nl legaal is om deze foto's te plaatsen.

@ Zammie: En er meteen uit gegooid worden? Liever niet. Ik wil eerst alles weten over wat wel en niet kan en dan onderneem ik pas actie.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:46

stop schreef:
Zammie schreef:

Geweldig succes verhaal, petje af hoor! Alleen heb ik hier niets aan met mijn vraag of het op bokt.nl legaal is om deze foto's te plaatsen.

@ Zammie: En er meteen uit gegooid worden? Liever niet. Ik wil eerst alles weten over wat wel en niet kan en dan onderneem ik pas actie.

Hoe bedoel je eruit gegooid te worden? Je moet actie ondernemen!!!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:47

maar je kunt niet zomaar een weiland inrennen en paarden meenemen ofzo, hoe graag je dat ook zou willen doen..je zou wel een topic kunnen openen en mensen kunnen vragen om stallen beschikbaar te stellen voor opvang, en voor hulp bij instanties in te schakelen..veel mensen kennen ook weer mensen namelijk!

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:49

viv77 schreef:
maar je kunt niet zomaar een weiland inrennen en paarden meenemen ofzo, hoe graag je dat ook zou willen doen..je zou wel een topic kunnen openen en mensen kunnen vragen om stallen beschikbaar te stellen voor opvang, en voor hulp bij instanties in te schakelen..veel mensen kennen ook weer mensen namelijk!

Precies en daarom wil ik bokt.nl mij laten helpen (gebruikers van bokt.nl) om deze verwaarlozing te stoppen op een nette manier ondersteunt door een moderator die mij precies mijn rechten kan vertellen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:53

Gaat het om een grote groep paarden,net als een paar jaar geleden ergens in het land..? moet zeggen dat ik inmiddels wel benieuwd ben..niet op een sensatie manier maar ben altijd erg voor het helpen van beestjes zeg maar.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:55

Prima dat je hier op bokt informatie probeert te winnen, maar om een hetze te beginnen tegen zo'n stal lijkt me geen goed idee. Ik zou eerst de dierenbescherming informeren, als ze op de stal zijn geweest krijg je netjes een brief van ze met daarin in tel. voor verdere informatie. Ik vind dat je actie moet ondernemen en niet die dieren onnodig moet laten lijden.

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:58

viv77 schreef:
Gaat het om een grote groep paarden,net als een paar jaar geleden ergens in het land..? moet zeggen dat ik inmiddels wel benieuwd ben..niet op een sensatie manier maar ben altijd erg voor het helpen van beestjes zeg maar.

Het zijn 9 paarden waaronder een veulen. De omstandigheden zijn vreselijk om te zien. Ik wil dat deze stal onder de aandacht komt zodat misschien ook de pers druk gaat uitoefenen en hoe kan ik dat beter doen dat op de grootste paardenfora van nederland. Het gaat mij erom dat er sneller actie wordt ondernomen.

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:00

Zammie schreef:
Prima dat je hier op bokt informatie probeert te winnen, maar om een hetze te beginnen tegen zo'n stal lijkt me geen goed idee. Ik zou eerst de dierenbescherming informeren, als ze op de stal zijn geweest krijg je netjes een brief van ze met daarin in tel. voor verdere informatie. Ik vind dat je actie moet ondernemen en niet die dieren onnodig moet laten lijden.

Lees het topic door en dan krijg je al de nodige informatie die deze post (helaas) overbodig maakt.
Laatst bijgewerkt door stop op 17-07-07 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:01

stop schreef:
viv77 schreef:

Het zijn 9 paarden waaronder een veulen. De omstandigheden zijn vreselijk om te zien. Ik wil dat deze stal onder de aandacht komt zodat misschien ook de pers druk gaat uitoefenen en hoe kan ik dat beter doen dat op de grootste paardenfora van nederland. Het gaat mij erom dat er sneller actie wordt ondernomen.

Zie mijn vorige berichten en maak er eventueel opnames van en stuur deze op naar bijv. hart van nederland.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:02

Foto's plaatsen mag op bokt, maar adressen en andere persoonlijke gegevens volgens mij niet :/

Zet hier gelijk even een stipje..

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:04

Ik denk niet dat hart van nederland dit zomaar mag uitzenden. Je mag officieel niet zomaar op iemand anders terrein komen zonder daarvoor toestemming te hebben gehad dus opnamens maken gaat niet lukken.

stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:04

Somebitch schreef:
Foto's plaatsen mag op bokt, maar adressen en andere persoonlijke gegevens volgens mij niet :/

Zet hier gelijk even een stipje..

Dat betekend ook geen stalnaam?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:05

Volgens mij inderdaad ook geen stalnaam nee..

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:06

Ik zou gewoon een topic openen onder het mom van: moet je zien end an wat foto's..dan krijg je vanzelf mensen die zich willen inzteen voor je actie en die er misschien in de buurt wonen en met meer mensen kun je sneller druk zetten op de instanties. zou ik bij je foto's ook hulp vragen, moet je af en toe eens zien hier op bokt hoeveel mensen zich erop storten..