Gidran_Arabier, Shagya_Arabier en Karabaier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Gidran_Arabier, Shagya_Arabier en Karabaier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:13

Van deze 3 rassen heb ik een beschrijving geplaatst.

Redrumfox

Re: Gidran_Arabier, Shagya_Arabier en Karabaier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:15

Je mag ieder artikel uitwerken, als een artikel nog niet bestaat moet je wel even overleggen of het moet komen. Knipoog

Even voor het gemak de links naar de artikelen:
http://www.bokt.nl/wiki/Gidran_arabier
http://www.bokt.nl/wiki/Shagya_arabier
http://www.bokt.nl/wiki/Karabaier

Gidran Arabier
Ik zie dat je [[Arabieren]] gelinkt hebt, De wiki kent het artikel ''arabieren'' onder de naam ''arabier'' in dat geval moet je het op deze manier linken: [[Arabier|Arabieren]]. Dan komt er wel Arabieren te staan, maar dan linkt hij door naar het artikel ''Arabier''. Hetzelfde geldt voor [[Shagya-Arabische]] Dat moet je doorlinken naar het artikel ''Shagya Arabier'' op dezelfde manier als hierboven genoemd.

Je moet trouwens ook nog de link naar het stamboek invoeren, voor het geval je het vergeten bent. (als die er is tenminste, gezien de kleine populatie)

Citaat:
De Gidran is bijna altijd voskleurig en meet gemiddeld 1m65. Het is een paard met duidelijk Arabische rastypische kenmerken maar heeft desondanks een zwaardere bouw. Duidelijke verwijzingen naar zijn Arabsiche (typo! Knipoog ) voorouders zijn het elegante en fijne hoofd en de hoog aangezette staart. De paarden zijn soepel en atletisch.

In mijn ogen kan je van de dikgedrukte zin beter ''Het is een paard met Arabische raskenmerken, maar heeft desondanks een zwaardere bouw.'' maken. Anders loopt de zin niet zo lekker.

+ je hebt een typo in de onderste referentie, geen grote maar het staat wel wat slordig.

Karabaier
Je hebt in het stuk ''Geschiedenis'' [[Perzen]] gelinkt, dat kent de wiki niet. Knipoog Ook hier moet je [[Arabieren]] doorlinken naar [[Arabier]]. Lachen
Hetzelfde geldt voor [[Engels Volbloeds]] in ''Gebruik''. Dat moet doorgelinkt worden naar ''Engels Volbloed''

Ook in dit artikel heb je een kleine typo in je referentie.

Shagya Arabier
Je hebt [[EASP]] doorgelinkt; stamboeken staan niet in de wiki vermeld. Ook hier moet je Arabieren doorlinken naar ''Arabier''.

Citaat:
Om als zuivere Shagya-Arabaier geregistreerd te kunnen worden, moeten van de 16 voorouders in de 4e generaties minstens 9 voorouders zuiver Arabische bloed voeren. Daarnaast moet de afstamming van de Shagya aan zowel moederskant als aan vaderskant terug te voeren zijn op de stamboeken van de erkende staatstoeterijen in Babolna, Radautz, Topolcianky, Mangalia, Kubijuk, Kolarovgard, Janow, Padlaski, Borike en Karadjordjevo (waar ligt dit allemaal?) en naar de de Arabische voorouders. Daarbij moeten de paarden gefokt zijn volgens de Babolna fokkerij-richtlijnen (wat zijn de babolna fokkerij-richtlijnen?)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Knipoog Het zijn kleine dingen, maar wel belangrijk in een artikel. Verder vind ik het nette artikelen met goede informatie. Ja
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 16-07-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:15

Ik heb trouwens nog een vraagje voor de Mods, in deze artikels wordt soms verwezen naar een ander onderwerp zoals bv staatsstoeterij. Is het dan de bedoeling dat ik dit verder ook uitwerk of wordt dit later opgepikt via een lijst met nog niet verwerkte links oid?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:29

Heb even kort naar de Shagya arabier gekeken. Ik zie een aantal keren 'Arabieren' in link staan.
Ten eerste: Dit hoeft alleen de eerste keer dat het woord in je tekst voorkomt.
Ten tweede: Als het je bedoeling is te verwijzen naar het artikel over de Arabier, kun je dit zo doen: [[Arabier|Arabieren]]. Na het streepje komt dan het woord dat in je zin te zien zal zijn. Omdat het artikel al bestaat zal het woord blauw kleuren in plaats van rood, zoals nu het geval is.
Groet, Marlies

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 15:38

Dank je wel voor de tips, zal de teksten morgen aanpassen, ben nu bijna afgewerkt Knipoog

Wat betreft stamboeken, daar moet ik nog eens goed naar zoeken maar ik wilde alvast de tekst plaatsen om te voorkomen dat er dubbel werk gedaan wordt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:52

ik heb de linkjes al aangepast... Lachen