niet na komen van afspraken.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon72

niet na komen van afspraken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:29

Ik kon het nergens terug vinden, vandaar dat ik er maar een topic voor opend.

Maar ik erger me rot, aan mensen die hun afspraak niet nakomen.
Heb nu een paar keer wat besteld,
bij mensen hier op bokt bij eenmaal andermaal.
En ik maak netjes gelijk het geld over,
zodra de persoon zijn gegevens door geeft,
echt binnen 5 minuten maak ik het dan over.
En vervolgens kan ik 2 weken wachten op me spullen, of langer.

Ik baal hier ondertussen zo van, waarom duurt het zo lang voor dat mensen de spullen bij het postkantoor brengen?
Ik vind als je er geen tijd voor heb, dan moet je het niet te koop aanbieden.

En als ik dan via de pb vraagt, waar me spullen blijven dan krijg je nog een grote mond ook, en moet ik maar geduld hebben, maar kom op zeg....

Het gaat gelukkig niet om grote bedragen, maar toch.
Is het niet een idee, waar je kan je zien, hoe de koper of verkoper handeld?

Net zoiets als bijv Ebay heeft....
Want het lijk mij sterk dat ik de enige ben, die hier last van heeft.

Ps niet bij elke koop heb ik zolang moeten wachten hoor, gelukkig gaat het meestal wel heel snel.

Gr van Yvon.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 08-07-07 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zonder dat het vetgemaakt is, is het ook prima te lezen

Tellie

Re: niet na komen van afspraken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:53

Bokt is natuurlijk geen proffesionele verkoopsite en kan er dus ook weinig aan doen als er iets fout gaat. Het is je eigen verantwoording. Het is natuurlijk wel slordig van de verkoper om het 2 weken later pas op te sturen, maar sommige mensen krijg hun producten niet eens. Wees blij dat je in ieder geval nog iets krijgt thuisgestuurd.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:57

Ik heb een paar lichtblauwe bandages verkocht en de verkoper heeft ze helaas ook nog niet binnen. Is heel vervelend, vooral omdat ik het via de normale brievenbuspost heb verstuurd en ik het dus niet kan traceren. Maar als de koper aan mij vraagt waarom het zo lang duurt, reageer ik wel vriendelijk (naar mijn idee). Sommige mensen hebben nu eenmaal ook hun werk, daarom spreek ik altijd af hoelang ik erover mag doen met het verzenden, ik probeer me hier dan aan te houden maar er kan altijd iets voorkomen waardoor je écht geen tijd hebt.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:02

Ik ben het helemaal met je eens! Fatsoen is iets wat zeldzaam geworden is, ik vind het dan ook raar, dat je "blij" moet zijn dat je tenminste nog iets ontvangt???? Sorrie maar dat is toch te belachelijk voor woorden! Boos! Blij dat er nog mensen zijn die netjes betalen en hun woord nakomen! Ach gut Jij maakt toch ook de tijd om je betaling te doen, dan is het niet meer dan normaal dat de verkoper, die er zelf om gevraagd heeft tijd te moeten maken, dat dan ook doet! Zeg er anders bij dat het ongeveer zo en zo lang kan duren...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:05

Nou dan heb ik waarschijnlijk TELKENS geluk!
Ik heb tot nu toe alles echt binnen 3 a 4 dagen binnen gekregen wat ik bij een bokker kocht!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:13

Met opsturen heb ik nooit echt grote problemen gehad, meer met ophalen. Ik ga liever spullen ophalen, en heb ook liever dat ze afgehaald worden, zodat je zeker weet dat wat je koopt ook goed is. Maar zelfs dan blijkt afspraken maken nog te ingewikkeld voor sommige mensen Lips are sealed

Tja, er kan altijd iets tussen komen waardoor je iets langer op je spullen moet wachten. Ik vind het meestal geen probleem, soms is het lastig omdat je niet weet wanneer je het pakketje kunt verwachten, maar ik kan zo niks bedenken wat ik per se morgen in huis zou moeten hebben. Ja dat ik niet kan wachten om met een nieuw dekje te rijden Clown Tong uitsteken

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 00:16

Tellie schreef:
Bokt is natuurlijk geen proffesionele verkoopsite en kan er dus ook weinig aan doen als er iets fout gaat. Het is je eigen verantwoording. Het is natuurlijk wel slordig van de verkoper om het 2 weken later pas op te sturen, maar sommige mensen krijg hun producten niet eens. Wees blij dat je in ieder geval nog iets krijgt thuisgestuurd.

Ik snap dat Bokt geen proffesionele verkoop site is, en dat hun er niks aan kunnen doen, maar misschien is het wel een idee, om een soort lijst op te stellen met verkoop gegevens.
En het pakketje heb ik nog niet ontvangen, het is nu inmiddels 2 weken geleden, maar vanavond vertelde ze me dat ik het dinsdag in huis moet hebben, dus ik wacht nog maar af.
En je laatste zin snap ik niet helemaal, het is toch logisch dat ik het thuis gestuurd krijg, ik heb er voor betaald.

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 00:21

xtostarlight schreef:
Tja, er kan altijd iets tussen komen waardoor je iets langer op je spullen moet wachten. Ik vind het meestal geen probleem, soms is het lastig omdat je niet weet wanneer je het pakketje kunt verwachten, maar ik kan zo niks bedenken wat ik per se morgen in huis zou moeten hebben. Ja dat ik niet kan wachten om met een nieuw dekje te rijden Clown Tong uitsteken

Het lijkt mij, dat als ik spullen aanbied, dat ik dan ook wel de tijd heb of kan maken om naar het postkantoor te gaan.
Het lijk mij sterk dat je in 2 weken geen tijd heb gehad om naar het postkantoor te gaan.
De verkopers willen toch ook geen 2 weken op hun geld wachten?

ik kan me voorstellen, want zo ben ik zelf ook, dat als iemand wat bij mij besteld dat ze het liever gisteren als vandaag ontvangen.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:51

Ja 2 weken is wel erg lang, maar ik moet gewoon elke dag (nu vakantie dan) naar school, kan van 9 tot 5 zijn in een drukke periode, en dan komt het toch altijd op de zaterdag dat ik pas naar het postkantoor kan. Dan zit je als het verkeerd uit komt toch ook aan een week. Nou probeer ik dat wel te voorkomen door pas een topic te maken als ik tijd heb, maar toch duurt het vaak een stuk langer dan dat je hoopt, doordat veel mensen bieden en dan ineens afhaken.

Ben het wel met je eens dat 2 weken overdreven lang is, zaterdags zijn de meeste mensen gewoon vrij, en evt kan je vriend/vriendin/ouders ook een pakketje afzetten op het postkantoor. (ja dat doe ik ook regelmatig als ik geen tijd heb Bloos )

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:56

Yvon72 als iemand zegt dat je het dinsdag binnen moet hebben liegt diegene, echt waar. Als je je pakketje via tnt in de ochtend verstuurd heb je het in rustige dagen diezelfde dag binnen en anders die dag erna. Wilt dus zeggen dat zij maandag óf dinsdag pas gaat versturen, en dan is het nu dus nog niet op de post. Is het brievenbuspost is het zeker dezelfde dag binnen, en TNT bezorgt trouwens ook pakketjes meerendeels gewoon dezelfde dag aan huis.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:30

Yvon72 schreef:
Ik snap dat Bokt geen proffesionele verkoop site is, en dat hun er niks aan kunnen doen, maar misschien is het wel een idee, om een soort lijst op te stellen met verkoop gegevens.
En het pakketje heb ik nog niet ontvangen, het is nu inmiddels 2 weken geleden, maar vanavond vertelde ze me dat ik het dinsdag in huis moet hebben, dus ik wacht nog maar af.
En je laatste zin snap ik niet helemaal, het is toch logisch dat ik het thuis gestuurd krijg, ik heb er voor betaald.

Met de laaste zin bedoel ik dat sommige mensen niet eens iets krijgen thuisgestuurd. Het is natuurlijk gigantisch onbeschoft van de verkoper, maar je kan er nou eenmaal niet veel aan doen. Je kan de verkoper een ban geven oid, maar daar houdt het volgens mij niet mee op.

Zo'n verkooplijst, wat bedoel je daar precies mee? Dat je van iedere bokken kan zien wat hij/zij heeft verkocht op bokt? Ik denk dat, dat geen doen is. Er wordt hier zoveel gehandeld..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:50

Ik verkoop en koop heel erg veel via bokt. En inderdaad duurt het versturen bij mij de laatste tijd soms wat langer ivm privedingen, gelukkig heeft iedereen daar geen problemen mee, zolang je het maar erbij verteld.

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 12:59

Citaat:
Zo'n verkooplijst, wat bedoel je daar precies mee? Dat je van iedere bokken kan zien wat hij/zij heeft verkocht op bokt? Ik denk dat, dat geen doen is. Er wordt hier zoveel gehandeld..

denk meer aan een bijv zwarte lijst.
Waar de mensen op staan, waar wat 'probleempjes ' mee zijn geweest, met afspraken niet nakomen na de koop.
Dus dat kan met bieden en dan puntje bij paaltje niks meer van je laten horen, of dat kan door bijv mijn geval, dat ze gewoon het niet op de bus doen.

Ymke, ik zou er totaal geen problemen mee hebben, als de verkoper het mij zou melden, maar ik heb er wel problemen mee, dat ze nu steeds zegt, ja ik doe het gelijk op de bus, vervolgens gaat haar moeder het doen, vervolgens is het al lang op de bus, dan gaat ze het echt doen, en vervolgens moet ik niet zeuren en moet ik maar geduld hebben.
Kijk daar heb ik dus wel problemen mee.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:29

over een zwarte lijst word al heel lang gepraat maar het uitvoerenblijkt heel lastig te zijn

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:31

die zwarte lijst ben ik ook een voorstander van, net als bij kapaza is dat geloof ik, daar staat bij de verkoper hoe deze gewaardeerd wordt.

ik heb ook vaak niet meteen tijd iets op te sturen, ik heb vreemde werktijden, een heel huishouden om bij te houden en gewoon een druk leven, ik leg de spullen klaar, maar soms gaat er een week overheen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:24

Yvon72 schreef:
Citaat:

denk meer aan een bijv zwarte lijst.
Waar de mensen op staan, waar wat 'probleempjes ' mee zijn geweest, met afspraken niet nakomen na de koop.
Dus dat kan met bieden en dan puntje bij paaltje niks meer van je laten horen, of dat kan door bijv mijn geval, dat ze gewoon het niet op de bus doen.

Ymke, ik zou er totaal geen problemen mee hebben, als de verkoper het mij zou melden, maar ik heb er wel problemen mee, dat ze nu steeds zegt, ja ik doe het gelijk op de bus, vervolgens gaat haar moeder het doen, vervolgens is het al lang op de bus, dan gaat ze het echt doen, en vervolgens moet ik niet zeuren en moet ik maar geduld hebben.
Kijk daar heb ik dus wel problemen mee.

Dat snap ik idd, dat zou ook ik hebben. Ik heb laatst zoiets gehad. Bloos Zou pakje versturen, werd ik ziek. Vriend is pas om 18.00 klaar, dus postkantoor dicht. Uiteindelijk was ik weer beter, dus pakje klaar gelegd in de auto, op wedstrijd geweest, dekens etc in de auto gegooit. En heel het pakje nooit meer gezien Bloos! . Toen had ik dus ook 3 "smoesjes" , wat voelde ik me dom zeg Bloos

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:11

Ik heb al heel veel verkocht en gekocht via Bokt. Is altijd goed gegaan! Meestal gaat het vrij snel, soms moet ik er idd een PBtje achteraan sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:22

Zwarte lijst is niet toegestaan op Bokt, en zal ook niet gebeuren.

Als iemand de spullen niet opstuurt kun je altijd een EA-mod een pbtje inschakelen Lachen

Wel staat het op de planning om EA te veranderen qua opzet en heel ander systeem. Zodat je bijv. gericht kan zoeken, alleen bij serieuze interesse reageren, en waarschijnlijk ook kan aangeven of je tevreden bent over iemand of niet. (Denk aan het Ebay systeem).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:30

maya dat staat zeker op het 10 jaren plan? Dat wordt al zo lang geroepen, ik geloof er niet meer zo in.

Ik kan me voorstellen dat het voor ts vervelend is dat ze af en toe lang op d'r spullen moet wachten. Maar andersom is het net zo. Hoe vaak ik af en toe op m'n geld moet wachten! En na diverse pb'tjes heen en weer beloven het te storten, maar uiteindelijk ervanaf zien.

Net als crossmonster heb ik ook gekke werktijden, tel daarbij op dat het minimaal een half uur tot een uur wachten is op het postkantoor vanwege de drukte. Parkeren is een ramp! Op de fiets met grote pakketten niet te doen. Op zaterdag maar tot half 1 open. Als ik dan aan meerdere mensen iets verkoop wacht ik liever tot ik van deze meerdere mensen het geld heb om het dan in 1x bij het postkantoor te dumpen. Soms charter ik mijn vader wel eens. Wel streef ik er naar om mensen niet langer dan 5 tot 7 weekdagen te laten wachten en ik probeer ook altijd een mailtje te sturen over de dag dat ik verstuur (welke ik meestal haal) en als mensen mij een mailtje sturen dan geef ik zeker geen grote mond, maar leg ik gewoon uit dat het wat langer duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:36

Sammie, ik begrijp van Ellende zelfs dit jaar nog als ik haar posts hier lees : viewtopic.php?p=27761156#p27761156 Ik zal toegeven dat het al heel erg lang op de planning staat, en dat had ik zelf ook graag anders gezien. Maar zo'n systeem moet nog volledig gebouwd worden, en daar moet Bart ook maar net de tijd voor hebben.

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 19:30

Nou maya, dat zou echt geweldig zijn zeg, bij Ebay werkt het harstikke goed, en ik snap dat dat heel veel tijd in beslag neemt, om dat te bouwen......dus we hebben geduld.

Ps ik heb vandaag het pakketje binnen gehad, en dat na ruim 2 weken....valt best mee toch Knipoog

Carrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:36

Je bent niet de enigste.
Ik erger me eraan als ik wat bestel/koop bij een bokker
dat ik het geld overmaak en terug krijgt.Ja er is meer geboden ik stort je geld terug.
Ja hallo dit is niet de afspraak,puntje bij paaltje moet ik me geld nog steeds terug krijgen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:27

Hmm dat vind ik niet netjes als je alles al rond hebt, maar aan de andere kant. Je krijgt het tenminste wél terug Clown Dat schijnt tegenwoordig ook een wonder te wezen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:38

LadyElmira schreef:
Yvon72 als iemand zegt dat je het dinsdag binnen moet hebben liegt diegene, echt waar. Als je je pakketje via tnt in de ochtend verstuurd heb je het in rustige dagen diezelfde dag binnen en anders die dag erna. Wilt dus zeggen dat zij maandag óf dinsdag pas gaat versturen, en dan is het nu dus nog niet op de post. Is het brievenbuspost is het zeker dezelfde dag binnen, en TNT bezorgt trouwens ook pakketjes meerendeels gewoon dezelfde dag aan huis.

Er wordt bij ons geen post bezorgd op maandag, maar vorige week kreeg ik voor het eerst ooit een pakketje op de maandag bezorgd. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat als je op zaterdag een pakket aanbood aan de post, het pas dinsdag werd bezorgd omdat dat maandag gewoon niet gebeurde.
Kan dus een misverstand zijn, LadyElmira, vind het wat beladen om de afzender voor leugenaar uit te maken. Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:30

Nogal ja, Post komt altijd een dag later binnen. Bij TPG is dit altijd het geval geweest , dit is voor het eerst dat ik hoor dat pakketten via de TNT dezelfde dag evt. bezorgt kunnen worden (waarvan ik vermoed dat dat vaker een dag later is dan dezelfde dag) , maar als ik dus naar iemand mail het komt morgen, want ik breng het vandaag bij de post dan ben ik volgend jou gelijk een grote leugenaar Rolleyes .. Bedankt..

edit: typefout
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-07-07 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt