hoe commentaar geven op artikelen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

hoe commentaar geven op artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:11

Ik ben wat in de WIki aan het struinen en kom soms toch pertinente onwaarheden tegen. (bijv. in het hoofdstuk over Bitten staat bij materiaal dat Aurigan snel oxideert en zoet gaat smaken en dat een ander woord Sweet Iron is).
Aangezien ik geen WIKI-schrijver ben, weet ik niet hoe ik dat moet aangeven. Ik kan nl ook geen link maken naar het bedoelde artikel.
Of kan ik heel eenvoudig een gebruikersnaam krijgen?

Shadow0

Re: hoe commentaar geven op artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:43

In eerste instantie kun je het commentaar hierop gewoon kwijt op het WikiZaken-forum. Geef even aan om welk artikel het gaat en wat je veranderd wilt zien, en het is ook heel handig om een bron te geven waarmee je jouw info onderbouwt.

Een link zou je gewoon kunnen maken door de url uit de adresbalk te kopieren en te plakken, maar als dat niet lukt is de titel ook ok.

Alvast bedankt voor je bijdrage, want alleen zo krijgen we de juiste informatie in de wiki Ja

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 23:47

Ok maar kan ik dan gewoon commentaar leveren of moet ik voorstellen voor nieuwe teksten doen?

En ik kopieer eigenlijk zelden info maar (ahum) put vaak uit 25 jaar ervaring (niet arro bedoeld hoor, 't is niet anders)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:37

Mag beide, je hoeft ook niet speciaal het topic van dat artikel op te zoeken om commentaar te leveren. Daar mag je gewoon een nieuw topic voor openen. Knipoog

Waar je je informatie vandaan haalt is in principe niet belangrijk, het enige wat telt is dat de info ook zodanig klopt. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je alle raskenmerken, jaartallen e.d. uit je hoofd kent, dus check altijd even op informatiesites, in de bibliotheek of bij andere bokkers of je informatie wel uit de juiste gegevens bestaat. Knipoog Ookal weet je het nog zo zeker, gewoon doen. Op deze manier kunnen we fouten in de Wiki voorkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:45

betreft het sweet iron verhaal heeft TS wel gelijk, SI heeft niets met aurigan te maken. SI is ook zwart/donker grijs en niet koper kleurig