Zijn mods meer dan users?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Zijn mods meer dan users?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:30

Zie de uitgebreidde verslagen in de BBB, en nu de 10 vragen aan (in dit geval) Kris.

Wat is het nut hiervan? Ik ben zelf mod van bokt geweest, moet er niet aan denken dat ik stukjes voor de BBB moest schrijven of vragen van users moest gaan beantwoorden (niet op die manier, ik beantwoord wel de vragen die betrekking op mijn werk hebben, dus dingen verplaatsen etc)
Mods lijken nu op een podest geplaatst te worden, en ik vraag me serieus af of dit wijs is

racheltjj

Re: Zijn mods meer dan users?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:34

Ik vind het opzich wel leuk dat je hun wat kan vragen, je gaat ze niet zomaar een PB sturen met bijv; wat zijn je hobbies?
In het andere topic stond iets van ; ja dan voelen sommige bokkers zich achtergesteld als het niet aan hun gevraagd word, maar als je het aan alle bokkers een keer moet vragen is het op ten duur toch niet meer leuk om te lezen ( als user zijnde ) ?
En mod's doen natuurlijk wel veel aan bokt !
Ik vind het wel leuk!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:36

racheltje: waarom zou je een mod een pb sturen met wat zijn je hobbies? Doe je bij een willekeurige user toch ook niet?
Mods doen veel aan bokt, waar, daar hebben ze voor gekozen,.
Ik doe ook veel voor mijn baas, maar ik krijg ook geen persoonlijke vragen van mijn klanten Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:37

stef schreef:
racheltje: waarom zou je een mod een pb sturen met wat zijn je hobbies? Doe je bij een willekeurige user toch ook niet?
Ik doe ook veel voor mijn baas, maar ik krijg ook geen persoonlijke vragen van mijn klanten Knipoog

Imo heb je daar een profiel voor Knipoog

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:39

stef schreef:

Nee daarom juist, je zal ze niet zo even een pb'tje sturen met een vraag ( hobbies was maar een voorbeeld, dat kan natuurlijk ook in je profiel )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:40

stef schreef:
Mods lijken nu op een podest geplaatst te worden, en ik vraag me serieus af of dit wijs is

Wat betekent podest? Bloos Ken het woord niet Bloos

In ieder geval, die vragen aan een mod, of voorheen, de week van Mod x. Was juist om wat meer contact tussen de users en de mods te leggen Lachen Om te laten zien dat mensen ook maar gewone users zijn met en eigen leven. Omdat er ook veel mods zijn, die veel users nog niet kennen omdat Bokt zo gigantisch gegroeid is. Gewoon om elkaar allemaal een beetje meer te kennen. Klein voorbeeldje, mod Odetteke is recent bevallen van haar baby. Alle moeders in het kletstopic zullen dat wel weten, maar de rest van de users totaal niet. Door dat soort persoonlijke dingen te vertellen, weten meer mensen dat weer Lachen

En er is nooit sprake van moeten. Als een mod / mid geen 10 vragen wilt beantwoorden, of in het verleden, een weekje van beschrijven, dan deden ze dat gewoon niet. Mensen konden zichzelf aanbieden, dus echt uit vrije wil Lachen

/edit, klein woordje aangepast Clown

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:42

Op persoonlijk vlak zijn mods niet meer dan users, zo heb ik ze ook nooit gezien.
Op modvlak om het zo maar even te noemen, zijn ze wel meer dan users. Zij besluiten tenslotte wie er al dan niet een OW krijgt, welke topics op slot gaan enzovoort.

Ik denk dat '10 vragen aan' e.d. meer bedoelt zijn om te laten zien dat mods ook gewoon mensen zijn. Het laat meer een persoonlijk kantje zien van de mod, die over het algemeen toch meer gezien wordt als "dat mens wat mij altijd een OW geeft en altijd de leuke topics op slot gooit".

Ik vind de '10 vragen aan' wel leuk bedacht, al had ik waarschijnlijk voor een mengvorm gekozen. Mods/mids/enz. èn gebruikers. Waarom weet ik niet precies, meer gevoelsmatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:45

Ik zie dat ook niet als negatief, maar idd de mods onder de gebruikers mengen omdat sommige gebruikers er te hoog tegen aan kijken Lachen

Al zou misschien een versie met mids en willekeurige gebruikers ook wel leuk zijn Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:53

Maya schreef:
Wat betekent podest? Bloos Ken het woord niet Bloos

een podium, zoek ook een ander woord, maar kan er niet opkomen Knipoog
Gewoon om elkaar allemaal een beetje meer te kennen. Klein voorbeeldje, mod Odetteke is recent bevallen van haar baby. Alle moeders in het kletstopic zullen dat wel weten, maar de rest van de users totaal niet. Door dat soort persoonlijke dingen te vertellen, weten meer mensen dat weer Lachen
harstikke fijn voor odetteke, maar wat moet ik daarmee? Wat voegt het voor mij toe dat ik weet dat odetteke bevallen is? Er zullen ongetwijfeld meer bokkers bevallen, daar weet ik het ook niet van (en het boeit me ook niet)
Bokkers waar ik contact mee heb boeien me, ongeacht of ze user of mod zijn. Ik krijg er een beetje het gevoel bij of het BNners zijn, waar ik trouwens ook al niks mee heb Knipoog

En er is nooit sprake van moeten. Als een mod / mid geen 10 vragen wilt beantwoorden, of in het verleden, een weekje van beschrijven, dan deden ze dat gewoon niet. Mensen konden zichzelf aanbieden, dus echt uit vrije wil Lachen

/edit, klein woordje aangepast Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:00

Misschien voor jou niet, maar er zijn genoeg users die het wel leuk vinden. Bedoel je voetstuk? Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:08

jaaaa, dank je!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:46

iefke schreef:
Misschien voor jou niet, maar er zijn genoeg users die het wel leuk vinden. Bedoel je voetstuk? Knipoog

Maar ja, ik vind het ook leuk om te lezen dat een voor mij onbekende bokker bevallen is van een gezond kind... maar daar maakt niemand melding van, alleen maar omdat het geen mod is.

Ik snap dus goed wat stef bedoelt hoor Ja

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:27

Wie weet is het wel leuk om er idd de week van mod X, mid x, gebruiker x etc van te maken. *LOL* Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:35

Of voor mijn part een "ik geef het stokje door aan" idee....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:36

Barmat schreef:
Of voor mijn part een "ik geef het stokje door aan" idee....

Ja dat lijkt me idd ook wel wat,.... maar krijg je dan niet groepje voor groepje dat wordt afgegaan?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:38

Sjoert schreef:
Wie weet is het wel leuk om er idd de week van mod X, mid x, gebruiker x etc van te maken. *LOL* Haha!

En dat als je de kroeg ingaat je kunt zeggen zet het maar op rekening van Sjoert of Kris. Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:46

Geen enkele mod/mid is verplicht een bijdrage te leveren aan de BBB, en als het de gebruikers niet interesseert hoeven ze het gelukkig ook niet te lezen Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:47

Yootha schreef:
Sjoert schreef:

En dat als je de kroeg ingaat je kunt zeggen zet het maar op rekening van Sjoert of Kris. Tong uitsteken

*LOL*

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:50

Ik zie bokt als een kindercreche. De mods zijn er om alle zalen met speelgoed netjes te houden en zegmaar juf/meester te spelen waar dat nodig mocht zijn. Vandaar dat ik vind dat mods inderdaad toch wat meer ''macht'' hebben op dit forum.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:02

poes: het gaat niet om wel of niet willen lezen, ik sla de mod stuks in de BBB ook altijd over, omdat het me niet intereseert.
Ik vraag me alleen af of het wijs is (gezien ook eerdere situaties/conflicten) om mods op een voetstuk (tnx Iefke) te zetten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:18

Is een stukje vertellen over je leven een voetstuk? Dat begrijp ik niet. Je mag op bokt toch overal wat over jezelf vertellen? De "10 vragen" en "de week van" zijn er gekomen gewoon omdat het mss eens leuk kan zijn wat info te krijgen over een mod.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:27

Nooit geweten dat je op die manier op een voetstuk komt Haha!
Wij hebben een personeelsblaadje op de zaak waar dat soort dingen ook in staan Ja

Volgens mij is het verzonnen 'voor de leuk'... dat iemand daar 'op een voetstuk plaatsen' van maakt was ik nooit opgekomen.. ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 20:30

cer: Als er in dat blaadje alleen maar leidinggevende staan?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:36

Ik vind het altijd wel leuk, dan weet je ook eens wie er nou achter die gekleurde lettertjes zit. En tja als je dat niet leuk vind, moet je er maar niet naar kijken Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:38

Daar staan alleen medewerkers in, maar dat blaadje wordt verstuurd aan de ex/oud/vrouw-van medewerkers, dus een grotere groep dan de mensen die erin staan Ja

Ik denk ook, maar dat weet ik niet zeker, dat veel meer mensen de mods kennen, dan omgekeerd, omdat je die vaker tegenkomt.

Zelfde als bij ons op kantoor. De mensen van het hoofdkantoor (20 man) kent iedereen, maar de buitendienst (150+ man en groeiend) kent niet iedereen. Dan zou je kunnen zeggen dat je die 20 man wat laat vertellen omdat iedereen daar contact mee heeft, en zo dus wat bekendheid/contact/herkenning/whatever te kweken of je laat t vullen door iedereen (binnen/buiten/ex/oud/etc) maar die kennen elkaar ook niet, dus hebben verder niks met elkaar buiten dat het collega's zijn.
Nu is 150+ niet eens zo heel groot,als je het vergelijkt met bokt waar je een relatief klein team van mods/mids hebt die vrij duidelijk te onderscheiden zijn (qua kleur alleen al, niet qua verhevenheid oid) in tegenstelling tot de noem-het-es-grote-groep gebruikers...

Hm, klinkt heel warrig trouwens dit, realiseer ik me nu. Maar ik geloof echt niet dat het vragendingetje is bedacht omdat men zich beter voelt oid....