Verschil HAW, JITP en ITP?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verschil HAW, JITP en ITP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:55

Ik dacht altijd dat het de leeftijdsgrens was, en dat op (J)ITP geen werkfoto's horen maar standfoto's, buitenritfoto's etc.

Echter wordt een topic met een filmpje (van niet-zulke-goede kwaliteit, maar je ziet genoeg om rijtechnische tips en beoordelingen te kunnen geven) verplaatst van HAW naar JITP, met als reden:

Citaat:
Ik vind het hier beter op zijn plaats, omdat het filmpje niet echt duidelijk is en er voor de rest maar één foto bij staat.
Vind het even een twijfelgevalletje, zet 't nu even op JITP.

En wanneer ik TeM met de vraag of dat wel klopt krijg ik terug

Citaat:
Vanwege de kwaliteit van het filmpje blijft het,na overleg, op JITP

Maar als ik in de regels van JITP kijk, klopt dit totaal niet. Kan iemand mij uitleggen wat dan de verschillen tussen HAW, ITP en JITP zijn en waarom filmpjes van slechte kwaliteit (ondanks dat rijkunsten WEL te zien zijn) op JITP thuishoren? Verward

Roosch

Re: Verschil HAW, JITP en ITP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:33

Zoals gezegd, er is hier overleg over gepleegd en we is besloten dat het toch op JITP blijft. Ik denk dat dat wel genoeg zegt, misschien dat er nog even iemand anders een uitleg kan geven.

HAW is voor duidelijk rijtechnisch commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:36

Dat zegt dus niet genoeg, anders maak ik dit topic niet he Verward

En hier kon toch duidelijk rijtechnisch commentaar gegeven worden naar mijn mening. Kijk verder op JITP en dan vind ik dat je aan de hand van de intro/welkomstekst daar toch niet kan zeggen dat 't op ITP / JITP thuishoort?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:50

Ik vind eigenlijk dat rijfoto's/rijflimpjes bij HAW hoort en de rest op ITP en JITP
Commentaar vragend of niet
Maar... als er een filmpje staat bij haw waarop amper te zien is hoe diegene rijdt mag die van mij best naar ITP
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 08-06-07 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:51

Zo, dat overleg was met mij geweest. Ik heb eerst op diverse soorten computers het filmpje bekeken (nadat er op getemd was Knipoog ), maar op al die computers was het filmpje van slechte kwaliteit. Af en toe zag je even een pony in beeld als ie erg dichtbij was, en verder was het een schim waar niets rijtechnisch over te zeggen was. Het was een twijfelgeval, maar omdat er ook op getemd was en meerdere de kwaliteit dus te slecht vonden om er over te oordelen hebben we uiteindelijk besloten het toch te verplaatsen. Helaas houd je hierin altijd een grijs gebied, en daarin zat dit topic dus. Voor jou en wellicht anderen was het filmpje duidelijk, voor mij en anderen weer niet.

Tja, wat betreft de charter van ITP en in JITP wordt hiernaar verwezen:

Citaat:
De meer serieuzere topics kun je op HAW plaatsen

Op grond van deze regel past het topic daar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:53

Citaat:
- JITP is bedoelt voor standfoto’s, portretfoto’s, foto’s van het losgooien, foto’s van buitenritten etc

Daar doelde ik dus meer op, weer. Knipoog

In het begin is het vooral een onduidelijk filmpje, maar op een gegeven moment komt ze dichterbij en maakt ze 1 of meerdere voltes bij de cameravrouw/man en dan heb je toch duidelijk zicht IMO.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:53

Ga met Suus mee, maar de moddies hier schijnen het wel vaker niet helemaal te weten.
Ik ruik een Owee. Maar dt is niet het eerste geval.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:56

HAW is vooral voor rijtechnisch commentaar. Op een filmpje van dusdanig slechte kwaliteit kan met geen mogelijkheid rijtechnisch commentaar gegeven worden. Wellicht is dit ook een van de redenen voor het verplaatsen van het topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:57

Natuurlijk, maar ik vond dat je ad hand van de kwaliteit (vanaf halverwege) toch duidelijk wel rijtechnisch commentaar kon leveren. Behoorlijk, zelfs.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 23:04

Zoals je hier nu hoort, het is een grijs gebied. Voor jou en anderen duidelijk genoeg, voor mij en anderen te onduidelijk. De ene keer zal iets in een grijs gebied wel "in je straatje passen", de andere keer niet. Helaas kunnen we niet altijd naar ieders plezier handelen, hoe graag we het ook willen.