Paarden van anderen te koop aanbieden, maar niet bij [EA-CO]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Paarden van anderen te koop aanbieden, maar niet bij [EA-CO]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 15:49

In dit topic wordt al één en ander uitgelegd over de regels inzake het verkopen van paarden op Bokt:
viewtopic.php?f=25&t=780114&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Sinds ik met een vriendin serieus 'op jacht' ben naar een leuk sportpaard valt me telkens op dat op het forum advertenties met te koop staande paarden verkeerd worden geplaatst. Alleen al in de afgelopen week werden drie PB`tjes naar aanleiding van vragen over advertenties van paarden die te koop staan onder [EA-TK-PP] beantwoord met een antwoord als: "Geen idee, dat zou je aan de eigenaar moeten vragen", terwijl toch nagenoeg iedere adverteerder weet dat een paard van derden te koop dient te worden aangeboden bij [EA-CO].

Natuurlijk kun je een TEM plaatsen wanneer je tegen zoiets aanloopt, maar het valt me gewoon op dat dit erg vaak gebeurt. Dikwijls is dit toch een beetje teleurstellend. Zo zou er een paard te koop staan in stad x en omdat we laatst toch in die buurt bij een paard hebben gekeken en ook het paard op Bokt ons aansprak, wilden we een bezoek aan beide paarden graag combineren. Dat had gemakkelijk gekund, ware het niet dat het paard heel ergens anders bleek te staan en de adverterende bokster in kwestie na twee PB`tjes, waarin ze geen informatie over het paard heeft verschaft, 'gewoon' niet meer reageerde. In een andere advertentie stond informatie waarvan de verkopers (die ook op marktplaats adverteerden) helemaal niet op de hoogte waren. Ze waren slecht te spreken over de 'stiekeme' advertentie op Bokt en de data in die advertentie.

Nu kunnen de Mod`s natuurlijk weinig doen om zulke praktijken te voorkomen (het is zeker niet als commentaar op het forum bedoeld), maar vervelend is het natuurlijk wel dat sommige mensen 'spookadvertenties' lijken te plaatsen (alleen om te pronken met het fijne rijpaard van een ander Verward ).

Zesiram

Re: Paarden van anderen te koop aanbieden, maar niet bij [EA-CO]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:51

Tja, het is idd erg vervelend. Veel mensen willen ze niet op Co zetten, omdat die minder bekeken zou worden. Je doet er denk ik weinig aan, behalve door actief te Temmen. Wel vervelend als het zo tegenvalt. En dat geval, dat de verkopers niet op de hoogte zijn, is natuurlijk helemaal schandalig Boos!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:57

Lijkt me ook heel vervelend! Toch maar Temmen dan denk ik...moddies weten het aan een gewone advertentie ook niet zoals je al zei.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:53

goh, sta ik eigenlijk van te kijken....
Ik zie het probleem er niet van om ze op CO te zetteb, zet regelmatig paarden van anderen tk, maar altijd op com.