Banketstaaf en banketstaaflig

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Banketstaaf en banketstaaflig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:58

Ik meen me te herinneren dat 'vroeger' de censuur van bokt iets anders werkte dan tegenwoordig. Nu wordt ieder woord waar een 'fout' woord in voorkomt, volledig vervangen door de censuur, dus bijvoorbeeld lu_llaby wordt banketstaaf, lu_llig wordt banketstaaf, etc. Vroeger werd dan toch alleen 'het' woord vervangen en de rest van het woord niet, of ben ik zo gek? Dus niet 'Dat is banketstaaf' maar 'Dat is banketstaaflig'. En niet "Wat een banketstaaf zeg!" maar "Wat een banketstaafhannes zeg!"

Ik vond dit veel makkelijker, omdat je ook wist wanneer iemand het over iets lu_lligs had en wanneer iemand iets heel anders bedoelde, of WIE er in een bepaald bericht eigenlijk afgekraakt werd (wat een banketstaafvent / wat een banketstaafverhaal, etc... nu staat er gewoon "wat een banketstaaf" en ben ik soms echt de draad kwijt Clown ).

Loop ik nou dingen te zeggen die nooit zo geweest zijn Clown Is dit bewust veranderd of niet?

FrontC

Re: Banketstaaf en banketstaaflig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:01

Ben het wel met je eens Clown
Voorkomt een hoop misverstanden...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:02

Volgens mij is dit idd anders geweest. Ik vind het zelf wel wat onhandig. Zo kunnen dingen verkeerd worden opgevat door sommige mensen. En kunnen er weer discussies ontstaan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:10

Ik ben nog maar een nieuweling, dus ik heb 't nooit anders meegemaakt.
Al is jouw suggestie zeker een goede, Nikki. Het is in zo'n geval wel duidelijker dat diegene dat niet zo heeft bedoeld.
Of je moet gewoon het woord lüllig op deze manier schrijven. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:14

Je kan de censuur ook uitzetten Lachen
Bij het upc, en dan instellingen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:15

Oh kijk eens aan. banketstaaf dat ik daar nu pas achter kom. Clown
* Direct even checken of 'ie werkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:16

Ik vind het ook veel onhandiger zo Ja Ben eigenlijk benieuwd waarom dit veranderd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:17

Hahah ja Juul maar dat lijkt me niet de bedoeling, die censuur is er niet voor niets Haha!

Nielsd, dat weet ik ook wel, maar niet iedereen hoeft de censuur perse uit, die is er niet voor niets ook nog eens. En als een 9- of 8jarige oid 'm nog aan heeft staan (wat mij geen drama lijkt Haha! ) is het wel handig als die ongeveeeer weet waar alles overgaat. Want nu kan je met 'poedersuiker' het weer bedoelen, je paard, de maatschappij, bokt, vanalles Haha! Poedersuikerweer, poedersuikerpaard, poedersuikermaatschappij is toch wel wat duidelijker. Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:19

Dat klopt ja, was mij eigenlijk niet opgevallen, maar dat oude was wel handiger dan Tong uitsteken

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:22

nielsd schreef:
Je kan de censuur ook uitzetten Lachen
Bij het upc, en dan instellingen.

en waar staat dat Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:23

Gebruikerspaneel --> Foruminstellingen --> Wijzig weergave opties --> Censuur inschakelen --> Die op 'nee' zetten ipv 'ja'

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:24

Gebruikerspaneel -> Forum instellingen -> Wijzig weergave opties

Dan zie je 't wel staan. Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:35

Moet je eens koetsen op zijn Duits intikken. Haha!
Kütchen zonder puntjes dan he..

De verwijzing naar een Duitsesite wordt hiemee heel raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:37

Hhahaha dat kan ik me voorstellen ja Haha!
Er is ook een topic in de SpeelKamer, iets van "Welk liedje luister jij nu?". Daar poste ik ooit "Drunken l*ullabies" of "Death whispered a l*ullaby*.. Ofwel: Drunken banketstaaf of Death whispered a banketstaaf.. *LOL*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:37

Dat wist ik ook niet eens...Clown
Weer wat geleerd. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:16

Tja, met titels is het natuurlijk wat anders, maar in plaats van het censuurwoord kun je natuurlijk ook een wel toegestaan woord gebruiken Pling
Wat rot/naar/vervelend/.. voor je in plaats van wat l.llig om maar iets te noemen. Mensen zijn zo creatief met taal, dat moet toch lukken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:20

Dat is niet helemaal waar het om gaat, Berdien. Haha!

Want als iedereen 'braaf' typte: "wat een rotweer zeg" en "wat naaar dat je pony op dit moment op sterven ligt" en "Achussie, wat zielig dat je pony en veulen zojuist overleden zijn voor jouw ogen" en "Goh wat een vervelende man dat hij drie paarden heeft verkracht, 2 vermoord en 5 compleet toegetakeld" dan was de censuur niet nodig geweest, he Pling Daarbij zal ik nog maar achterwege laten dat het soms heel snel getypt is als er bepaalde emoties bij komen kijken, zoals je misschien snapt Knipoog

Mijn "probleem" is niet dat IK niet iets anders kan typen, ik typ al vaak zat standaard banketstaaf of poedersuikerweer ipv het 'echte' woord hoor Knipoog Het "probleem" is dat de boktcensuur tegenwoordig anders is dan vroeger, en dat ik vind dat daardoor sommige dingen verkeerd kunnen overkomen of onduidelijker worden. Dat leek me nu wel duidelijk na al m'n voorbeelden??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:11

Ik snap het wel, daar niet van. Maar goed, je kunt je ook verwoorden zonder meteen naar de lichaamsdelen oid te grijpen Knipoog
Boktcensuur is mij niet opgevallen, maar ik gebruik dan ook -bijna- geen censuur woorden.
En hoe dan ook, als je 'problemen' hebt met de censuur, dan zul je toch ongecensureerde woorden moeten gebruiken. En de voorbeelden die je aanhaalt vind ik wat denigrerend, je kunt dat ook heus wel anders verwoorden zonder naar de gecensureerde woorden te grijpen. Maar misschien dat gemakszucht boven even nadenken voor een goed woord gaat? Gewoon in het algemeen gesteld, en niet op iemand persoonlijk gericht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:30

IK gebruik uit mijzelf scheldwoorden als banketstaaf en poedersuiker op bokt (en dan dus niet de 'echte' woorden, maar letterlijk dit), dus ik snap niet waarom je dat tegen mij blijft zeggen?

Er zitten nou eenmaal veel mensen op bokt, en er IS een boktcensuur, en het lijkt MIJ fijner als die teruggaat naar de oude manier om misverstanden te voorkomen. Maar stel jij dan maar voor om de boktcensuur af te schaffen en iedereen die een stout woord zegt een OW te geven, he Ja Wat jij wilt Ja

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:26

Ik heb de censuur uitstaan Clown Want ik werd gek van de banketstaven en de kilos poedersuiker die ik af en toe voorbij zag komen.

Nu zie ik wat iemand écht zegt.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:29

Vreugah was dat idd zo. Zou handig zijn als het terug kon komen. Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:46

Ik denk ook dat het beter is als het terug komt!!

Jaa ik vind het idd handiger

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:51

ik wist nog niet eens is dat je die censuur uit kon zetten Clown nu zie ik geen poedersuiker mee voorbij komen Cool *LOL*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:14

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd, dit topic gaat over boktcensuur en niet over hoeveel berichtjes je nou wel of niet hebt. Graag ontopic blijven.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:00

Ja, zou idd handiger zijn!
Vind het idd ook heel vervelend dat als je k.tweer intypt dat je dan alleen poedersuiker krijgt.