Heeft western andere regels dan de rest van bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Heeft western andere regels dan de rest van bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:25

Als ik op active onderwerpen klik krijg ik berichten te zijn van heel bokt, net als iedereen.
En dan lees ik wel eens een vraag waarbij ik denk, goh, die staat verkeerd en tem dat.
Meestal is dat dat binnen korte tijd verplaatst.
Ook als ik bijv zie dat er al een lopend topic over is, tem ik dat en meestal volgt er snel een slotje.

Nu tem ik dus net als bij de rest van bokt, ook wel eens bij western.
Echter lijkt het wel of daar andere regels zijn.
ER word niets verplaatst, ook al gaat het over de bodem van een bak, wat geen sliding bak is.
Gaat het over halsters in de wei of dat veilig is, lijkt me niet anders dan alle andere rassen paarden.
Of als het gaat over dressuur vs western

Als je er dan een opmerking over maakt krijg je vage smoezen waarin je zelfs de ergenis bemerkt van de mods.

Je krijgt als mod als er een tem staat een groot uitroepteken in beeld.
Daar kun je onmogelijk over heen kijken.
Je hebt als mod allemaal je eigen stukje wat je mod, dus dat moet je dan zien als je online bent.
Ondertussen heb ik begrepen dat er achter de schermen wat veranderd is, sinds wij als gewone gebruiker onze tems ook kunnen zien.
Eerst zag je als mod alle tems, ook van de forums waar je niet modde. Dan moest je in een soms lange lijst je eigen tems eruit pikken.
Ik heb begrepen dat je nu meteen je eigen tems ziet.
Onmogelijk dus om het smoesje, ik heb het niet gezien te gebruiken.
En of iemand online is geweest kan iedereen wel zien Haha!

Ik heb dit al aangekaart via tem, maar krijg geen antwoord erover. Ook niet een kort antwoord, we hebben het in de groep gegooid..dus dan maar zo.

Waarom hoeft western niet te voldoen aan de regels die algemeen gelden op bokt?
Waarom mag een mod op die manier zijn eigen regeltjes maken en tems gewoon volkomen negeren (en nee geen smoes dat het niet zo is, dat is onmogelijk)

En dit is niet bedoeld om te zeiken, maar duidelijkheid te krijgen op mijn vraag

Nerwen

Re: Heeft western andere regels dan de rest van bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:42

runningkawa schreef:
Ik heb dit al aangekaart via tem, maar krijg geen antwoord erover. Ook niet een kort antwoord, we hebben het in de groep gegooid..dus dan maar zo.

Dat valt me vaker op. Zo had ik laatst geTeMd op een topic wat over slachten/in laten slapen ging. Bij mijn weten horen dat soort topics op IM. Zo staat het ook in de charter van IM en die is, toen dat forum aangevraagd is, gewoon goedgekeurd. Ik heb dat toen aangekaart via TeM en het topic, wat eerst in OMG stond, is verplaatst naar IM. Daarnaast zou er over overlegd worden wat er gedaan moest worden met dit soort topics.
Nu schetst mijn verbazing dat ik her en der op Bokt verspreidt zeer veel topics tegen kom over slachten en/of in laten slapen. Die staan allemaal niet op IM, maar veelal op PP of OMG. Zijn een hoop mods niet op de hoogte van de forumcharters? Het lijkt mij dat dat wel degelijk moet, gezien het feit dat een groot deel van je taken bestaat uit verkeerd geplaatste topics verplaatsen...

Overigens TeM ik er niet meer op, waarom zou ik me er nog druk over maken, maar het verbaast me wel en ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar het waarom. Ook op jouw vraag Lachen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:03

"De rest van Bokt" is een nogal ruim begrip RK. Western heeft eigen regels, net zoals 'Shetlanders' eigen regels heeft, Bokkers van Toen eigen regels heeft en ITP en JITP eigen regels hebben. Ik zal vragen of de mod van WN nog een antwoord wil geven in dit topic.

En ja het klopt: op dit moment zien moderators standaard alleen de TipEenMod meldingen van de fora waar zij moderator op zijn. Maar zoals je zelf misschien wel weet: mods zijn mensen. Het is niet verplicht voor moderators om 24 uur per dag online te zijn zodat een tem beantwoord kan worden op het moment dat ie gesteld wordt. Western is op dit moment onderbemand met maar één mod, we zijn bezig daar verandering in te brengen.

Over de slachten/inslapen vraag van Nerwen: dat is in de groep gegooid, er loopt op dit moment een topic achter de schermen waarin de vraag gesteld is waar het het beste past, daar zijn we nog niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:10

Tuurlijk hoeven ze niet 24/7 online te zijn.
Maar als ze gewoon kunnen bokken (wat nu het geval is en bij vorige tems dus ook), kunnen ze op zijn minst ff melden dat het in de groep gegooit word. Lachen

Overigens heb ik bij de meldingen van tems ook andere mods gehad die antwoord gaven.

Ook op het shetlander forum mag je geen dubbelpost plaatsen.
Ook in het shetlander forum gaat een vraag of een halster gevaarlijk is in de wei naar VSW
Dat is dus ook wat ik bedoel met dezelfde regels handhaven op heel bokt.

Dat bijv WN zijn eigen FA heeft, kan ik best snappen.
Dat is dus ook niet waar het mij om gaat

Maar gewoon de normaal geldende bokt regels
dubbelposts, verkeerde plaats, dat zoort algemene regels, die gewoon genegeerd worden bij een tem (en ja mod was meer dan eens online)
En dan voel ik gewoon dat ik de zwarte piet toegespeeld krijg omdat ik er wat van zeg.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:28

Ik probeer een antwoord te geven op je vraag RK - niet helemaal inhoudelijk, dat laat ik liever aan de forummod over - wat dat met zwarte pieten te maken heeft snap ik niet precies Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:31

Dat ik het gevoel krijg dat men denkt
daar hebben we die zeikerd weer
En rom zal het wel op een aanvaring in het verleden gooien.

Nogmaals ik speur western niet af, maar kom het tegen bij het klikken op active onderwerpen en tem dat, net als andere berichten elders op bokt.
Alleen viel mij hier meerdere malen op dat het gewoon blijft staan of de raarste redenen verzonnen worden dat het open kan blijven

zoals zo komen western bokkers ook op RT-D..ja lheel ogisch..als je dan de dubbelpost op WN laat staan... Verward

Of er als reden gegeven wordt, heb je tem niet gezien, was niet online, terwijl ik deze persoon gewoon de hele dag online heb gezien..dat is gewoon niet netjes
Dat is dus bewust een tem laten staan omdat je er niet achter staat om die te verplaatsen...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:17

runningkawa schreef:
Nu tem ik dus net als bij de rest van bokt, ook wel eens bij western.

Heel goed Lachen

runningkawa schreef:
ER word niets verplaatst, ook al gaat het over de bodem van een bak, wat geen sliding bak is.
Gaat het over halsters in de wei of dat veilig is, lijkt me niet anders dan alle andere rassen paarden.
Of als het gaat over dressuur vs western

3 topics waar niet mee gedaan is wat je wilde

1) Bodem van de bak is _eerst_ blijven staan omdat het niet duidelijk was of het om een slidingbak ging of om een gewone bak.
Het is daarna _alsnog_ verplaatst. Zie dit topic: viewtopic.php?f=13&t=761455

2) Het ging idd dressuur vs western. Dat is bewust open gelaten met een link naar de RT discussie erin. Dit om ook westernmensen naar het RT forum te krijgen Lachen
Topic: viewtopic.php?f=4&t=767596
Dat is geheel in lijn met het idee om WN niet als apart te zien, maar ook ze proberen naar andere fora te krijgen. Dat jij het topic dicht wilt hebben is niet per definitie de waarheid. Ik heb in deze anders besloten.

3) Topic is geTeMd op 23-05-07, het is nu 25-05-07. Dat is twee dagen. Ehmmm, wat is het probleem? Mensen moeten ook nog werken he Haha!
Op zich heb je een punt dat die wat laat is. Sorry dan Knipoog

runningkawa schreef:
Of er als reden gegeven wordt, heb je tem niet gezien, was niet online, terwijl ik deze persoon gewoon de hele dag online heb gezien..dat is gewoon niet netjes

Ik heb je al eens eerder gezegd dat ik bokt open heb in een fixed tabblad in firefox. Dat ik online ben zegt dus niets over mijn online c.q. beschikbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:29

Ga het niet gooien op "niet gedaan zoals jij wilde"
Kijk dat bedoel ik nu met zwarte piet toespelen
Het gaat hier gewoon over normale bokt regels

1)de rijbak
ja dat is verplaatst na 2 tems met een heleboel weerwoord van jou
Waar jij verder als mod niet zelf ff vraagt om wat voor bak het gaat

OP 23-04 getemd
Op 24 -04 al duidelijk dat het geen slidingbak betreft
op 26-04 verplaatst, terwijl jij eerder gewoon online bent geweest

2) op héél bokt worden topics gesloten als er al een topic over is. Zeker hier, wat dus later geopend is.
De smoes dat je zo meer mensen uit WN krijgt is natuurlijk niet waar, deze blijven juist op deze manier op WN zitten. Slotje met verwijzing is gewoon gangbaar op heel bokt, waarom hier dan anders?
Want zo krijg je mensen niet elders en dat weet jij ook.
Dus daar wederom jou regels door willen drammen, aprte WN regels

3) kijk eens waar jij vandaag en gisteren en rond welke tijden gewoon hebt zitten bokken (dan heb ik het over posten, dat je vaker meesleest is dus ook gewoon mogelijk)
Dat heeft dus niks met werken te maken
Dat smoesje heb je eerder op gegooid, maar dat is geen eerlijk antwoord, dat heet dingen verdraaien in je voordeel.

Vandaag om 1 uur
vandaag van half 12 tot kwart voor 12
en van 10 tot kwart over 10 nog.

Gisteren kwart voor 12
en om 6 uur

en jij hebt alleen maar gewerkt?

Dat je het niet met me eens bent, prima, maar ga niet lopen liegen...staat niet als een mod
En aangezien dat niet je eerste keer is, is dat de reden van het openen van dit topic (na eerst een tem, die je gewoon vertikt te beantwoorden)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:45

Hier een slotje voor overleg.

Onderwerp is verder per pb besproken.