Wat moeten foto's bevatten...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat moeten foto's bevatten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:49

... om er reactie op te krijgen?

(geen idee waar ik dit topic het best kan plaatsen overigens).

Het is mij opgevallen dat ik bijna nooit reacties krijg als ik foto's plaats.
Hoe komt dit?

Wat moet je doen om wel reacties te krijgen?
Moet je bekend zijn?
Moet je een spectaculaire titel hebben?
Of moet er echt wat spectaculairs (lees: fout, zodat iedereen erover kan "zeuren") te zien zijn?
Of wat zit daarachter volgens jullie?

De topics worden wel bekeken, maar reacties komen er niet (of misschien 1 of 2).
Nu laat ik ze niet zien om 100 reacties te krijgen, maar 1 of 2 of zelfs geen is toch een beetje weinig Nagelbijten / Gniffelen
Zijn mijn foto's dan zo erg? Verdrietig

Dus vandaar de vraag: waar ligt het volgens jullie aan of je veel reacties of niet krijgt op een foto-topic?

_Lara_

Re: Wat moeten foto's bevatten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:50

Ik ben ook benieuwd, soms het idee dat je hier moet rijden als "anky" om alleen maar aanwijzingen of tips te krijgen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:53

Een naam hebben doet het hier ook goed hoor *LOL*

Maar moet dit niet bij ForumZaken?

Of zet het in je onderschrift Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 22-05-07 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:56

Hahaha, ja, een naam hebben is haast een pré Haha!. Als je bekende of beruchte bokker bent, krijg je sowieso meer reacties. Ook hekpt het als je regelmatig in een druk bezocht HK-topic post, en daar ook je linkjes naar je foto-topics plaatst, krijg je ook al meer reacties.
Verder doen spectaculaire titels het ook vaak wel goed (moeten ze alleen wel waar zijn!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:07

Cyntje schreef:
Een naam hebben doet het hier ook goed hoor *LOL*

Maar moet dit niet bij ForumZaken?

Of zet het in je onderschrift Tong uitsteken

Dacht ik eerst ook, maar omdat daar staat van "ideeën en problemen" en dit eigenlijk geen 1 van die zaken is...
Het is soms moeilijk om te weten waar iets thuishoort Clown

Onderschrift heb ik vorige keer al gedaan maar ook dat heeft geen effect.. Clown

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:11

Geef eens een link van 1 van je topics met foto's, ben wel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:21

Deze heb ik gisteren gestart: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=776219&hilit=

Is nu 1 reactie op Haha!
(als je die van mij meetelt 2 Haha! Clown)

Ik wil nu ook niet smeken achter reacties ofzo, maar ik vind het gewoon jammer dat je zoveel reacties bij anderen ziet en als ik dan eens wat foto's plaats reageert er (bijna) niemand, terwijl het voor mij toch moeite kost om de foto's te verkleinen, copyright op te zetten en een tekst te plaatsen enzo Nagelbijten / Gniffelen

Dus daarmee Lachen

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:40

Ik heb ook maar even wat achtergelaten Knipoog Het is wel een beetje flauw dat er zoveel mensen kijken, maar niks achterlaten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:44

Dat idee heb ik ook wel vaak. Jammer maarja veel kun je er niet aan doen denk ik. bekendheid opbouwen Knipoog en eventueel een link plaatsen in een HKtopic waar je vaak komt zoals al eerder vermeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:53

Buwa_ schreef:
Ik heb ook maar even wat achtergelaten Knipoog Het is wel een beetje flauw dat er zoveel mensen kijken, maar niks achterlaten.

Haha, bedankt Haha!

Ik heb nu nog een topic aangemaakt met actiefoto's van mezelf (misschien helpt dat wel Tong uitsteken) en dan zien we wel Lachen
Heb ze ook maar in mijn onderschrift gezet...

Maar misschien moet ik inderdaad eens meer in de huiskamer gaan rondhangen Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:29

PP-->FZ

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:16

wat me wel opvalt (niet in het geval van TS) is dat er toch nog steeds foto's verschijnen die zo donker zijn dat je alleen een blesje kan onderscheiden van de achtergrond. Of zo wazig dat je zou zweren dat er een paard met 6 benen loopt. Of 4 practisch dezelfde foto's.
We hebben niet allemaal een spiegelreflex, en dat hoeft ook niet, maar ik vind wel dat men kritischer naar zijn eigen foto's mag kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:27

Hmmja, daar kan ik ook best inkomen Ja
Mijn foto's zijn ook niet geweldig (camera kan gewoon niet beter) maar ik zorg er toch altijd voor dat ik er foto's uithaal die duidelijk zijn, dus scherp en waar je een paard op kan zien en duidelijk ziet wat er gebeurd Clown

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:52

Ik zou in het topic waar je net een link van plaatste geen reactie geven omdat ik me mateloos stoor aan het copyright dwars door de foto...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:58

Er staan op een foto anderhalf paard, das niet zo netjes.De achtergrond telt ook mee,nu zijn het zeg maar 2 paarden in een bak en meer niet.Misschien als er ergens een kabouter om de hoek zou kijken, bv een tuinkabouter? En dan zet je als tekst bv, mijn paard en een bak kabouter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:58

Mariska_28 schreef:
Ik zou in het topic waar je net een link van plaatste geen reactie geven omdat ik me mateloos stoor aan het copyright dwars door de foto...

Tja, maar daar ga ik dus echt niks aan veranderen.
Dan plaats ik maar geen foto's meer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:01

marleen_usar schreef:
Er staan op een foto anderhalf paard, das niet zo netjes.De achtergrond telt ook mee,nu zijn het zeg maar 2 paarden in een bak en meer niet.Misschien als er ergens een kabouter om de hoek zou kijken, bv een tuinkabouter? En dan zet je als tekst bv, mijn paard en een bak kabouter.

Dus er moet echt 'k weet niet wat gebeuren? Gewoon leuke foto's zijn niet goed genoeg...
Tja, dan kan ik beter geen foto's meer plaatsen want in vrijheid gebeurt nooit wat spectaculairs (en met rijden ook niet) omdat die paarden dus altijd op de weide staan en alles gewend zijn Knipoog

Dat paarden er niet volledig opstaan ofzo kan wel, maar dat heb ik dan pas op mijn pc gezien (aangezien ik op de camera dacht dat ik dus alleen het volledige paard had). Had ze misschien kunnen bewerken maar mij stoorde het niet zo.. Maar blijkbaar stoort het wel Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:17

Volgens mij komt het doordat je berichten die je op HAW en ITP post niet meer meetellen voor je berichtenaantal. Was dat nog wel zo, dan zetten mensen sneller wat neer omdat ze dan weer een berichtje erbij hadden Knipoog (denk ik hoor)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:23

Als ik voor mezelf spreek kom ik dus nooit op ITP. Ik kan me voorstellen dat iemand graag een keer foto´s laat zien van zichzelf, maar eigenlijk bijna wekelijks zie je topics van wéér dezelfde bokkers. Er zijn ook vele doorsnee topics met doorsnee foto´s te vinden, als ik ze al bekijk is dat even vlug en neem ik inderdaad niet de moeite om iets neer te zetten. Sowieso kijk ik persoonlijk ook veel liever naar plaatjes uit een mooie fotoshoot ipv kiekjes met een doorsnee-camera.

Ik denk dat het dus een combinatie is van verschillende factoren..

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:21

Doe je paarden eens een slof om en trek die flink aan en zat dat op bokt. Koop een extreem duur paard. Noem spectaculaire afstammingen in de titel. Gebruik merknamen (van dekjes/ laarzen ed) etc in je titel. Verf je paard zwart.

Enkele tips voor meer aandacht op HAW Knipoog

Even serieus; ik denk dat er gewoonweg te veel wordt gepost op HAW en ITP. Het is veel makkelijker om even te scrollen door al die topics en bij echt interessante dingen te reageren. Denk dat het daar aan ligt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:42

Mariska_28 schreef:

Yup, hier nog één. Dat soort fototopics klik ik altijd gelijk weg. Ik snap het nut van zo'n melding niet: je wilt foto's laten zien, waarom zet je er dan lelijke letters overheen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:46

Hmmm... Ik ben het met Mariska_28 eens...
Zet het er links/rechts onderin klein op. Knipoog
Niet over je hele foto, is heel storend!!!

Verder vind ik eigenlijk... je moet gewoon geluk hebben om veel reacties te krijgen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:53

Ik reageer ook zelden op fototopics.Op HAW hebben ze liever geen commetaar ook al vragen ze erom.En om dan zo maar wat te wauwellen van, O ,wat een mooi paard of harstikke goed ,als ik het niet meen is mijn stijl niet dus zeg ik liever niks.

En bij jou foto's zou ik ook niet weten wat ik moet zeggen.Storend vind ik de letters er doorheen en de foto's zijn al niet van zo'n goeie kwaliteit.
En iets zinloos er bij te plaatsen heeft ook geen zin.

Je zou mischiens eens kunnen proberen om mooie foto's van je paardje te maken?En dan lijkt je paard al mooier en zeggen mensen al snel wat een mooi paard.Op deze foto's komen ze niet op hun voordeligst uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:44

Bienotje schreef:
Sowieso kijk ik persoonlijk ook veel liever naar plaatjes uit een mooie fotoshoot ipv kiekjes met een doorsnee-camera.

Dus als je je geen dure camera kan permitteren dan heeft het eigenlijk geen zin om moeite te doen om foto's erop te zetten want dan kunnen ze nooit leuk genoeg zijn? Fijn is dat Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:46

Piaffe schreef:
Doe je paarden eens een slof om en trek die flink aan en zat dat op bokt. Koop een extreem duur paard. Noem spectaculaire afstammingen in de titel. Gebruik merknamen (van dekjes/ laarzen ed) etc in je titel. Verf je paard zwart.

Enkele tips voor meer aandacht op HAW Knipoog

Zoiets had ik ook wel gedacht ja Clown
Maarja, ik heb maar simpele verzorgpaardjes (wel superbeesten), zijn gekregen of voor weinig gekocht, hebben wel papieren maar geen bekende namen volgens mij en al die merken van dekjes e.d. vinden we maar niks, we houden het liever simpel en duurzaam (en wat heb je eraan om in setje door de bossen te crossen? Clown ). Ook is er inderdaad geen zwarte bij...

Jammer maar helaas Clown