N.a.v. Topic: Hengst dood pasgeboren veulen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

N.a.v. Topic: Hengst dood pasgeboren veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 12:46

Vraag me af hoe de boktregels over niet laten zien van geweld enz. moeten worden uitgelegd?

Aangezien in het topic "hengst doodt pasgeboren veulen" een filmpje werd verwijderd dat als schokkend kan worden ervaren, met name voor de minderjarige bokkertjes, en er verwezen werd naar de regels op Links.

Ik dus die regels even doorgenomen, zie ik daar dat onderwerpen als dierenmishandeling, sex door dieren ed niet gewenst zijn.

Als je even door links bladert, kom je de ene na de andere smakeloze link tegen. Staat soms al in de topictitel, "Minimishandeling" bijv.

De meest bizarre filmpjes, waaronder een kindje dat door een cobra wordt gebeten, minis waar volwassen mannen op karren, meisjes die hun vader bellen omdat ze geblowt hebben op school, enz mogen wel?
Waarom? Omdat op al die filmpjes een hoop gelachen wordt?

Ik wil hier toch even neerleggen dat ik dit boktbeleid hypocriet vind.
We mogen dertienjarige meisjes dus niet uit hun mylittlepony fantasie over de paardenwereld halen,maar ze wel confronteren met drugs en ze een totaal verknipt beeld geven van wat leuk is in de omgang met dieren?

Als een filmpje over een puur natuurlijk fenomeen al te schokkend is, modereer Links dan ook gelijk wat strakker. Knipoog

Dat bokt een beleid hanteert dat geweld uitsluit kan ik respecteren, maar niet als dat betekent dat "geweld van dieren" onderling véél zwaarder wordt gewogen dan geweld van mensen tegen dieren of mensen onderling.

Nerwen

Re: N.a.v. Topic: Hengst dood pasgeboren veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:29

Ben het helemaal met je eens!

Ik vind het oke dat zeer schokkende filmpjes voor wat betreft dierenmishandeling e.d. verwijderd worden, maar een filmpje wat gewoon paardengedrag laat zien... Nors opkijken Er komt niet eens een druppel bloed aan te pas (da's bij de dierenmishandelingfilmpjes wel anders)!
Daarnaast denk ik van, waarom zouden jonge kinderen zoiets niet mogen zien? Mogen we ze dan alleen confronteren met leuk en lief "Disney"- dierengedrag?

Overigens vond ik het ook raar dat dat topic eerst van LN naar de Mesthoop is verplaatst en toen weer naar OMG...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:35

Er staat ook ergens een topic met een link naar een filmpje waar een 16 jarig meisje op afschuwelijke wijze wordt vermoord door een groep mannen met stenen.
Haar smeekbeden en laatste momenten zijn erg duidelijk te zien.
Er is door een mod een wijziging in lettertekens toegevoegd op verzoek van de Ts, maar verder absoluut niet ingegrepen.
Ik heb daarop wel getemd.

Dat heeft in mijn ogen absoluut geen functie op een forum als deze, ook niet als het om een maatschappelijk inhoudelijke discussie gaat.

Een relevant topic waarin een kudde natuurlijk gedrag laat zien wordt dan verwijderd wegens te gevoelige kijkertjes.
Terwijl het juist passend zou zijn om op een paardenforum het duidelijk te laten zijn dat paarden meer zijn dan gedomesticeerde barbie frutsels in een koetsje achter het huis.

Een dergelijk topic over het natuurlijke gedrag maakt juist maar weer eens duidelijk dat we met levende wezens werken en nooit uit het oog moeten verliezen dat het dieren zijn met instincten.

Dus tja....waarom een afschuwelijke moord wel luid en duidelijk te zien is, en een opname uit de natuur niet?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:38

jacimatho schreef:
Er staat ook ergens een topic met een link naar een filmpje waar een 16 jarig meisje op afschuwelijke wijze wordt vermoord door een groep mannen met stenen.
Haar smeekbeden en laatste momenten zijn erg duidelijk te zien.
Er is door een mod een wijziging in lettertekens toegevoegd op verzoek van de Ts, maar verder absoluut niet ingegrepen.
Ik heb daarop wel getemd.

Dat heeft in mijn ogen absoluut geen functie op een forum als deze, ook niet als het om een maatschappelijk inhoudelijke discussie gaat.

Een relevant topic waarin een kudde natuurlijk gedrag laat zien wordt dan verwijderd wegens te gevoelige kijkertjes.
Terwijl het juist passend zou zijn om op een paardenforum het duidelijk te laten zijn dat paarden meer zijn dan gedomesticeerde barbie frutsels in een koetsje achter het huis.

Een dergelijk topic over het natuurlijke gedrag maakt juist maar weer eens duidelijk dat we met levende wezens werken en nooit uit het oog moeten verliezen dat het dieren zijn met instincten.

Dus tja....waarom een afschuwelijke moord wel luid en duidelijk te zien is, en een opname uit de natuur niet?

Ben het helemaal met je eens.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:03

Het is inderdaad wel een beetje krom.

N.a.v. dit optic heb ik LN gelijk beetje doorgebladerd en je komt inderdaad meer dood en verderf tegen. Dan vind ik een natuurlijk gevecht tussen dieren minder erg dan mensen die mishandeld worden of erger...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:07

Ik ben het geheel met jullie eens.. meer heb ik eigenlijk niet eraan toe te voegen.. Scheve mond

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 00:07

Bij dit soort topics heb je altijd het probleem dat het moeilijk is om een exacte grens te trekken, wat is nog wel acceptabel en wat niet. In dit geval is het topic tijdelijk naar MH verplaatst, zodat wij als moderators konden bespreken wat we met dit topic wilden doen. De eindconclusie was in dit geval dat de link niet persé nodig was voor de discussie en dat het topic zonder link op OMG geplaatst kon worden om verder te discussieëren. In het geval van de steniging was die discussie niet eens nodig en is de link gewoon verwijderd.

Ik ben het met jullie eens dat dit soort beslissingen altijd discutabel zijn, vandaar dat wij als moderators hier regelmatig een stevige discussie over hebben. En soms zal je het met die uitkomst eens zijn en soms niet.

Kom je andere links tegen die je veel schokkender vindt, dan zou het fijn zijn als je daar op temt, wij als moderators checken nou eenmaal niet elke link en ik geloof direct dat er meer links zijn die naar aanleiding van een tem verwijderd zullen worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:01

Het is trouwens ook wel heel erg de laatste tijd met al die "mishandelings" filmpjes van mensen die ze prive op youtube hebben geplaatst en die bokkers dan op Bokt neerzetten en eens even lekker gaan afkraken. Het lijkt wel een rage

Kan daar iets tegen gedaan worden?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:07

Cayenne schreef:
Het is trouwens ook wel heel erg de laatste tijd met al die "mishandelings" filmpjes van mensen die ze prive op youtube hebben geplaatst en die bokkers dan op Bokt neerzetten en eens even lekker gaan afkraken. Het lijkt wel een rage

Kan daar iets tegen gedaan worden?

Nou idd.. Hamer
Sensatie... Rolleyes

Ben verder wel eens met bovenstaande posts.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:42

Ik wordt sowieso érg moe van alle kijk-eens-wat-zielig topics op LN.
wat is nou de meerwaarde van het plaatsen ervan?
Dat het niet door de beugel kan is toch een open deur?

En dan vooral allen nuttige post 'Ja, kan echt niet' die er worden neergezet.

Ik kijk die boel echt niet, gewoon meteen TeM´men.

En ik TeM me suf. Haha!

Betreffende het topic uit de post van de TS: ik kan me voorstellen dat dat beter thuishoort op OM dan op LN. Lachen

Andro2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:12

ja waar slaan die filmpjes nou op????
ben het met je eens hoor Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:13

Helemaal met je eens...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:44

Heb getemd hoor. Haha!
Alleen op filmpjes die in de titel al duidelijk maakten dat het niet oke was. 'Minimishandeling', tsja, wat kan ik meer zeggen. Vork

Dat de grens niet altijd duidelijk is, snap ik best. Ook dat je niet alles tegelijkertijd in de gaten kunt houden als mod. Maar juist op Links sluipt er vanalles binnen dat niet volgens bokts eigen regels is, dus daar wat scherper modereren kan geen kwaad.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:49

amen. het filmpje van het aanleidingtopic vond ik opzich zo gruwlijk om te zien nog niet. Oke het is geen fijn beeld, maar liever dit dan een filmpje hoe ze bloed aftappen van een paard en het dier verder (levend) laten doodbloeden. Dat mag dan zeker wel Verward

En dan komen ze ook nog eens allemaal met die nutteloze handtekeningsacties. Of dat de turkse mensen in turkije die dit nu eenmaal doen (no offense tegen turkse mensen) zich iets aantrekken van paardeliefhebbend Nederland. Nee dus!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:24

jacimatho schreef:

Helemaal waar!

Was ook de eerste reactie die bij me opkwam toen ik het topic en de gebruikelijke rits 'sielugh' en 'stout paard' reply's onder ogen kreeg.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:54

Ik kan me enkel bij Karl voegen.

Dat filmpje over die hengst is idd zonder link naar OMG geplaatst omdat ik van een user de vraag kreeg of dat niet mocht, omdat ze van mening was dat er een interessante discussie bestond. Ik heb dat topic doorgelezen en ik was het wel met haar eens; aangezien het topic blijkbaar gemist werd heb ik binnen het team geïnformeerd waar het topic naar toe kon. We waren het er ook allemaal over eens dat TS in haar beginpost dermate duidelijk was dat ook zonder filmpje duidelijk genoeg was waar het om ging.

Het is moeilijk om een lijn te trekken wat wel en niet schokkend is, dat ben ik helemaal met Karl eens. Als iemand een dergelijk filmpje tegen komt, tem dan alsjeblieft gewoon. Wij zien nou eenmaal niet alles... Dat een bepaald filmpje er nog staat wilt niet zeggen dat het dus maar gewoon mag, dat is een topic wat we simpelweg niet gezien hebben, of wat we nog aan het bespreken zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:14

Als iemand zo'n filmpje plaatst moeten ze er bij zetten dat het schokkend kan zijn, dan kan iemand zelf kijken of die het wil zien of niet

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:27

Is bokt eigenlijk een forum voor jeugd, voor volwassenen of voor beide met een afsplitsing?? dat laatste zou een stuk leuker zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 16:47

Het kon natuurlijk niet uitblijven dat het bewuste topic een keer op slot ging omdat mensen toch graag dat filmpje wilden zien...
Hoewel in dit geval het filmpje zeker een toevoeging was aan de discussie, aangezien heel wat mensen totaal niet op de hoogte zijn van dit soort gedrag in paarden.

Maar ach, wie echt op zoek is naar informatie over het gedrag van paarden en bereid is dat op zichzelf te zien, en niet af te meten aan onze moraal (wat altijd onze waarneming en ons oordeel beinvloed) kan op internet genoeg vinden.

Op zich is een my little ponyvideo ook nuttig. Je leert er onder andere van hoe cosy paardjes zijn en welke kleuren nagellak ze mooi vinden.

Ben ik oneerlijk?
Ja.
Maar het gedrag van dieren aan onze waarden en normen afmeten en er een stempel aan plakken, "schokkend" of "gewelddadig", is dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:59

Ik heb het filmpje gezien, heel makkelijk te vinden op you tube Knipoog
En ik ben zeer verbaasd dat hier zo'n ophef over is. Misschien een gedeelte maken waar jeugd onder de 18 niks kan zien?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:03

ben het met de ts eens.. !! in de natuur gebeurt dit.. en jah op animal plannet laten ze ook afschuwlijke dingen zien..
you tube kan je alles vinden. google noem maar op Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:07

ik snap het allemaal niet zo goed... ik ben overigens de user waar Sylvia het over heeft...
Bokt is een forum waarop in principe iedereen zijn/haar ei kwijt kan mbt de paarden..
Ook is er héél gedeelte wat werkelijk in de verste verte NIETS met paarden te maken heeft... alles goed en wel, maar het is oorspronkelijk natuurlijk wel een paardenforum...

Waar ik dan niet goed tegen kan is dat natuurlijk paardengedrag niet wordt getolereerd op Bokt, omdat het schokkend zou zijn...
Mensen, dit is natuurlijk gedrag!! Als paardenmensen dat niet willen zien hadden ze postzegelverzamelen als hobby moeten kiezen! Daar komt zeker te weten geen geweld aan te pas!

Ik wil nogmaals zeggen dat dit soort gedrag naar mijn mening wél zijn plaats heeft op een educatief paardenforum...
Er kan dan wel gezegd worden dat jongere kinderen dit schokkend kunnen vinden, nou ik zal je vertellen, ik wordt echt helemaal ziek en naar van al die topics waarin paarden/pony's als surrogaat barbie worden gebruikt en alle roze hoofdstellen geshowd moeten worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:14

Ja inmiddels is het geen paardenforum meer maar een my little pony forum Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:32

faye schreef:
Ja inmiddels is het geen paardenforum meer maar een my little pony forum Haha!

dat bedoel ik er idd mee te zeggen...

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:16

Persoonlijk vind ik het betutteling van bokt wat steeds erger lijkt te worden. Bokt is toch niet verantwoordelijk voor wat kinderen te zien krijgen oid? Een waarschuwing in de titel of in de openingspost moet meer dan genoeg zijn. Ik heb dus wel het bericht geopend, maar ervoor gekozen om het filmpje niet te zien. Makkelijk zat toch?