nieuwe bokkers niet welkom op topic ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carantona

nieuwe bokkers niet welkom op topic ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:59

Ik ben sinds een dag of wat een ''nieuwe'' bokker
Ik heb meerder keren gezien bij anderen en mijzelf dat je soms ongenadig kunt worden afgemaakt door medebokkers als je nog niet thuis bent in quoten en editten of niet meteen begrepen word
On topic word er dan gereageert alsof je niet goed bij je hoofd bent ofzo... niet allemaal hoor Haha! maar er zitten erbij die lopen te z**ken over smillies enzo die zijn er toch om te gebruiken ?
niet gezellig en het gaat over : waar je bij hoort ? of je een pennie bent ?western of dressuur ?
Vinden jullie niet dat juist een beetje flexibiliteit met nieuwelingen en elkaar in je waarde laten beter werkt of moet je gewoon een b*tch zijn en terug reageren ? Doei!
We zijn toch allemaal liefhebbers met een vraag of antwoord en geen vijanden ?

joycie

Re: nieuwe bokkers niet welkom op topic ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:13

Ik vind dat je, voordat je actief wordt hier, toch wel alle regels doorgelezen moet hebben en een aantal topics om te kijken hoe het eraan toegaat.
Sommige bokkers zijn niet altijd even aardig, maar als je taalgebruik storend is kan ik me wel voorstellen dat bokkers daar boos over worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:15

Wat joycie al zegt, als je de regels goed doorleest is er meestal geen probleem.
Als je het ergens niet mee eens bent hoe je behandeld word door bepaalde bokkers, kan je ook altijd even een mod pmen Lachen

klazina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:17

Ik ben ook een 'nieuwe' bokker, maar heb niets van vijandigheid gemerkt?!? Wel een keer gehad dat iemand niet begreep wat ik bedoelde, maar dan leg je dat toch nog eens uit?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:17

Nouja, bokkers zijn lang zo erg nog niet. Als jij veel te veel onnodige smilies gaat gebruiken dan erger ik me daar ook aan ja. Zo is je post veel minder serieus en dat komt zo kinderachtig over. Daar mogen ze dan best wat van zeggen. Ook als je msn taal gebruikt kunnen ze zo reageren want dat is verboden, verder mogen ze ook wat zeggen van rare of stomme/domme opmerkingen vind ik. Nu kunnen ze het wat aardiger houden, maar ik ben er nu al een tijdje en bij mij doen ze het soms ook nog steeds. Het is niet leuk, maar het is een openbaar forum waar iedereen met elkaar moet leren leven. Dat kan moeilijk zijn voor sommigen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:19

dus Joycie en Juul, jullie hebben alle regels en sticky's doorgelezen voordat jullie gingen posten?
Ik niet en toch kan ik hier de weg goed vinden. Soms plaats ik wat op de verkeerde plek, maar daar word ik dan door een moddie mee geholpen en ander TEM't een mede-bokker wel even. vind ik geen probleem, graag zelfs!

@ts: je heb op ieder forum wel mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen of denken 'pf, die nieuwe..'
trek je er vooral niets van aan, blijf lekker bokten en geniet van alle leuke dingen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:21

paintedblack; ik denk dat je togh wel ergens een punt hebt !!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:21

ach ja er zijn bepaalde soorten bokkers...

die die iedereen wel aardig vinden
die die neiuwkomers wel verwelkomen
die die een beetje op zichzelf zijn
die die niet aardig zijn (nieuwkomer of niet)
en..
die die graag overal over zeuren...

trek je er niks van aan, ik ben ook regelmatig aangevallen om mijn denken en doen. ach ik verdedig mijn standpunt en ga dan gewoon weer verder met mn eigen ding doen...

en.. bokken leer je vanzelf hoor!!!

Sjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:30

Heb eerder moeite met het feit dat ik eerst 20 'zinnige' reacties moet hebben gegeven voor ik me met de topics mag bemoeien waar ik ECHT in geinteresseerd ben...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:31

hahaha ja dat vond ik toen ook heel vaag....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:40

Sjoek schreef:
Heb eerder moeite met het feit dat ik eerst 20 'zinnige' reacties moet hebben gegeven voor ik me met de topics mag bemoeien waar ik ECHT in geinteresseerd ben...

Je bedoelt zeker 25? Knipoog
En tja, het is helaas niet anders.

Sjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:52

Shalimar schreef:
Sjoek schreef:

Je bedoelt zeker 25? Knipoog
En tja, het is helaas niet anders.

mmm... nog 10 te gaan dan...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:43

bedankt allemaal
misschien moet ik me gewoon niet te druk maken om reacties van een paar b*tchie bokkers Haha!

ik kijk wel altijd effe in hun profiel gewoon uit nieuwschierigheid hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:09

benangelique schreef:
dus Joycie en [naam], jullie hebben alle regels en sticky's doorgelezen voordat jullie gingen posten?
Ik niet en toch kan ik hier de weg goed vinden. Soms plaats ik wat op de verkeerde plek, maar daar word ik dan door een moddie mee geholpen en ander TEM't een mede-bokker wel even. vind ik geen probleem, graag zelfs!

@ts: je heb op ieder forum wel mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen of denken 'pf, die nieuwe..'
trek je er vooral niets van aan, blijf lekker bokten en geniet van alle leuke dingen.

Ik heb wel een keer alle regels doorgelezen ja. En als ik iets ga posten kijk ik wel of ik het goed plaats. Ik zeg niet dat ik nooit een foutje maak, maar als je de regels gewoon leest scheelt dat wel gezeur Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:11

Als je hier nieuw bent, zou ik eerst even de regels doorlezen enzo zodat je weet hoe het hier gaat Lachen Verder kun je natuurlijk altijd vragen stellen aan moderators enzo.. Als is hier een centraal topic over (FAQ) waar de meest gestelde vragen staan Lachen Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die als een b*tch reageren; Sta erboven en negeer die types; Hun eigen probleem Knipoog Veel plezier verder!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:04

benangelique schreef:
dus Joycie en Juul, jullie hebben alle regels en sticky's doorgelezen voordat jullie gingen posten?

Ik wil niet zeggen dat ik alle regels en sticky's door heb gelezen en zeg ook niet dat je ze allemaal door moet lezen. Je kunt bijvoorbeeld ook een paar topics doorlezen en de algemene regels. Dat vind ik ook prima en dan heb je ook al een beeld van hoe het gaat hier.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:09

Ik heb toen ik net nieuw was heel veel topics doorgelezen zonder zelf een reactie te plaatsen..
Daar leer je ook al heel veel van Knipoog En al die regeltjes heb ik nooit doorgelezen, misschien van een paar forums maar thats it.

En inderdaad, gewoon vriendelijk blijven! Dan komt het ook niet uit op één grote discussie..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:11

Sjoek schreef:

bokt is een paardenforum en die 25 zinnige reacties zijn hoognodig om te voorkomen dat hk topics etc platgepost worden door mensen die voor de rest helemaal niks met paarden hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:44

Sjoek schreef:

Ja Sjoek, valt niet mee he! Knipoog

Ik vind ook wel dat er af en toe "bot" wordt gereageerd op mede-bokkers.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:47

Ja, naja, sommige mensen op bokt kunnen er wel wat van hoor, qua hun mening uit brengen.. Als ik het vergelijk met het QH western forum, zijn ze daar over het algemeen vriendelijker Lachen dit is nu banketstaaf bedoeld voor de mensen die hier wel gewoon normaal kunnen doen..

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:58

Ik heb nooit problemen gehad, maar ik heb eerst lang gelezen en me toen pas aangemeld dus ja toen wist ik het wel ongeveer.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:47

Ik snap wel hoe je aan dit idee komt, maar vaak vind ik 'boze' reacties tegen (nieuwe) bokkers niet geheel onterecht en ook niet altijd 'boos' bedoeld, het gebeurt vaak dat iemand iets anders bedoeld dat hij schrijft, maar dat is geen probleem als je dit dan uitlegt.
Maar je hebt ook bokkers die domweg niet opletten hoe ze iets opschrijven of juist met opzet banketstaaf reageren.
Er word in de algemene regels ook de tip gegeven om iets dat geschreven is wat boos overkomt, het nog een keer te lezen, het kan immers anders bedoeld worden.
Van de week nog een nieuwe bokker, die lid was geworden om iemand zwart te maken, om vervolgens op topics te reageren met hoe stom kun je zijn? tsja, stom genoeg om er een vraag over te stellen denk ik dan.
Dus nieuwe bokkers zijn zeker welkom, daar ligt het niet aan, het probleem zit'm eerder in het feit dat mensen niet kunnen lezen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:50

Gewoon ergens binnenvallen en kijken of je wat toe te voegen hebt is in mijn ogen zeker niet verkeerd! Haha!

Maar soms kom je inderdaad in een of ander kliekje terecht waar je bijna niet tussen komt, dan word het tijd voor een volgend topic en kijken of het daar wel lukt.

Niet opgeven, komt het gewoon goed! Haha!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 22:58

Wat is banketstaaf ? ik lees het wel vaker en vind het een gek woord .
Ik weet nu inmiddels dat de meeste bokkers wel meevallen, je moet idd soms vragen wat ze bedoelen OK dan!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:02

Banketstaaf is boktcensuur.. Het staat voor lúl of lúllig.. Maar dan zonder de puntjes op de U.. Knipoog