Waarom?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LOVExIT

Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:20

Ik snap niet dat mensen altijd wat te zeuren en te zeiken hebben.

Als mensen hier foto's posten met hun paard zijn er altijd zo'n domme reacties op,Waarom?
Als je dan naar sommige mensen hun profiel gaat die ( Domme opmerkingen maken ),en dan ziet hoe hun zelf rijden vraag ik me af waar ze over praten Nors opkijken

Commentaar kan,Maar kritiek vind ik echt overbodig.
Niet iedereen kan even goed rijden,Sommige zijn nog beginners.sommige kunnen er nog niet veel van Knipoog
Denk aan de medemens Clown

Julia

Re: Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:30

Commentaar mag gegeven worden, mits onderbouwd natuurlijk.
Mensen mogen hun mening geven. Als topicstarter moet je daar mee om kunnen gaan, en iets met dit commentaar willen doen. Zo kunnen we allemaal iets van elkaar leren. Lachen
Als het echt uit de hand loopt en er een onzinnige discussie ontstaat kun je altijd even TeMmen.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:58

Vrijheid van meningsuiting heet dat. Wen er maar aan Lachen
Van kritiek leer je meestal wel meer. En als je er niet tegen kan, niet posten of er gewoon niet op reageren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:03

@Edda, dan kun je net zo goed zeggen dat ze niet moeten kijken.
Negeren lijkt me het beste. Was het maar zo'n feest dat iedereen onderbouwde reacties gaf, daar zou Bokt een stuk van opknappen denk ik Ja

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:38

Vrijheid van menings uiting Ja Die regel geld in nederland, persoonlijk ben ik het helemaal niet met je eens, bokt is een goed forum waar een flink aantal penny reacties gegeven worden maar ook die hebben geen zeur in houd Knipoog
Gewoon beter opletten op de leuke reacties, het is makkelijker om je te focussen op de onliners etc. dan op de leuke posts, een beetje je best doen en het is meteen veel gezelliger ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:28

Ik heb geen flauw idee over welke fora je het nu hebt, maar op CB en UK is het de bedoeling dat je tips (in de vorm van kritiek en commentaar) ontvangt. Ook op HAW mag rijtechnisch commentaar gegeven worden.

Natuurlijk moet dit wel onderbouwd worden, maar dan is er toch ook niets mis mee? Verder hoef je niet zelf iets perfect te kunnen om een ander er op te bekritiseren: als jij zelf problemen hebt met het rechtop houden van je handen, mag je heus wel in een HAWtopic van een ander neerzetten als tip 'Geen pianohandjes maar probeer ze rechtop te houden!', of niet dan? Verward Anders zouden alleen perfecte mensen anderen mogen bekritiseren, en dat lijkt me raar.

Verder snap ik ook niet precies wat je verder nou bedoeld Clown .

Commentaar en kritiek is hetzelfde bij mijn weten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:30

sommige mensen vinden het leuk om overal comentaar op te geven en dan zie je ze zelf nooit met een foto op een paard zitten, dat zegt al genoeg haha....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:33

Edda schreef:
Vrijheid van meningsuiting heet dat. Wen er maar aan Lachen
Van kritiek leer je meestal wel meer. En als je er niet tegen kan, niet posten of er gewoon niet op reageren.

Je mening geven mag best, maar zeuren om te zeuren is gewoon zwaar irritant!

Om het nog maar niet te hebben over mensen die ongenuanceerd hun mening geven...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:35

Binckydenice schreef:
sommige mensen vinden het leuk om overal comentaar op te geven en dan zie je ze zelf nooit met een foto op een paard zitten, dat zegt al genoeg haha....

Hoezo zegt dat genoeg? Ik heb nog maar 1 x twee foto's van mezelf op HAW zien staan. Heb echter al veel vaker dan twee keer op HAW topics gereageerd en commentaar/kritiek gegeven.
Dus dat zegt al genoeg over mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:35

Binckydenice schreef:

Hoezo zegt dat genoeg Verward

Ik post ook rijtechnisch commentaar op HAW en tips (altijd onderbouwd natuurlijk Knipoog ) en doe wel eens mee in rijtechnische discussies, maar heb eigenlijk amper rijfoto's van mijzelf. En al had ik ze, ik weet niet of ik ze zou plaatsen omdat ik niet snap waarom je zelf perfect zou moeten zijn om tips of commentaar te geven aan anderen Verward

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:42

Sommige mensen geven comentaar op andere zonder dat ze het zelf beter kunnen. Dat moet je niet doen. Als je comentaar geeft over dat iemand zijn handen laag moet houden, maar zelf aan het rijden bent alsof jeje cap moet vats houden vindt ik je niet snugger...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:46

Binckydenice schreef:
Sommige mensen geven comentaar op andere zonder dat ze het zelf beter kunnen. Dat moet je niet doen. Als je comentaar geeft over dat iemand zijn handen laag moet houden, maar zelf aan het rijden bent alsof jeje cap moet vats houden vindt ik je niet snugger...

Dan ben ik absoluut niet snugger. Ik kan rijden ja, maar niet op het niveau dat sommige Bokkers rijden.
Maar daarom geef ik ook nog wel eens commentaar op andere amazones/ruiters die op hoger niveau rijden. Uiteraard onderbouwd commentaar. Als je geen commentaar op elkaar mag geven dan leer je nooit iets van elkaar.
Nee, het is eerder andersom. Als je een goede amazone/ruiter de hemel in prijst over haar/zijn houding terwijl daar nog het een en het ander aan te verbeteren is, vind ik dat persoonlijk minder snugger.
Maar dit zal wel een niet-snuggere post zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:48

Binckydenice schreef:

Maar waarom niet? Vaak ken je je eigen probleempunten en zie je die bij anderen ook sneller: dan mag je ze er toch best op wijzen?
Waarom in hemelsnaam niet dan- je hebt nu wel leuk een mening maar onderbouwd 'm niet, en dat is precies wat bij veel mensen irritaties opwekt.

Ik vind dit echt een scheve beredenatie, om eerlijk te zijn.
Het zou nl betekenenen dat als je zelf je hakken niet kan uitdrukken, je daar NIETS van mag zeggen bij anderen.
Maar als je zelf je handen ergens naast je oren hebt zitten en met je neus tussen de manenkam ligt, maar wel je hakken goed uitdrukt, je er WEL wat van mag zeggen als een ander z'n hakken niet uitdrukt.
Vind je dat nou zelf ook niet ontzettend onlogisch?

Het is toch juist fijn om te leren van de tips en het onderbouwde commentaar van anderen? Wat maakt het dan uit of diegene zelf perfect is of niet Verward

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:50

Ik kan me er met name op ergeren als mensen gaan praten over het nageeflijk rijden! Ik weet, als je het zelf kan is het makkelijk, en het ziet er iets beter uit, maar niet elk paard is hetzelfde! Zie liever eentje niet rond lopen, dan ene die in de krul is getrokken/met slof rijd!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:35

TliciOus schreef:
Commentaar kan,Maar kritiek vind ik echt overbodig.

Tuurlijk, vooral allemaal "ja" en "amen", zeggen, kopje thee erbij, erg leerzaam. Verward

Kan me eerder ergeren aan de lichtgeraaktheid, soms. Kun je tegenwoordig nou niks meer zeggen? Zo gauw iets alleen al de schijn heeft negatief geïnterpreteerd te kunnen worden, wordt er geklaagd. Dat vind ik vrij overdreven, kritiek is best goed. Zolang het er beschaafd en normaal uit komt, en meestal schort het er bij dat laatste nog al eens aan.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:01

Je kunt iets zeggen, en je kunt iets zeggen.
Als je het er niet mee eens bent op de manier waarop iemand rijd of iets doet, dan kun je dat ook op een normale manier 'zeggen', je hoeft de TS niet meteen voor dierenmishandelaar oid uit te maken.
Je kunt ook op een gewone manier zeggen hoe het anders kan Lachen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:15

Wel eens over nagedacht dat goedbedoeld kritiek van iemand verkeerd geinterpreteerd kan worden door iemand anders als ´afzeiken´?

Soms merk ik dat juist goed onderbouwde post met verbeterpunten voor de ruiter juist als ongewensd commentaar wordt beschouwd. Terwijl meestal zulke posts heel nuttige info omvatten.

Het is en blijft moeilijk om altijd maar wat positief te zeggen, als je op foto´s verbeterpunten ziet. Juist omdat HAW er is om elkaar verbeterpunten te geven, lijkt me dat ook op zijn plaats daarzo Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:36

Afzeiken vind ik nou weer erg overdreven. Sommige mensen reageren gewoon erg direct en je moet gewoon een dikke huid hebben. Ene oog in, andere weer uit.

Overigens hoef je zelf niet top te rijden om te zien wat er bij een ander fout gaat. Waarom denk je dat je het meeste leert van jezelf op film of foto terug te zien Knipoog

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:17

je post wel zelf die foto's in je profiel, dus tja dan kan je reacties verwachten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:19

Ik weet niet wat je domme reacties vind, maar het hoeft toch ook niet altijd positief? Als er zelf wordt gevraagd of de foto mooi is ofzo en je vind hem niet mooi, lijkt me een beetje raar als je dan schrijft dat ie fantastisch is..