Woorden als 'stinkmodder', 'prutsmuts', 'banketstaaf', 'poedersuiker' en 'fiets' als onschuldige equivalenten van woorden die rijmen op respectievelijk 'botervloten', 'parelmoer', 'flauwekul', 'plaggenhut' en 'levensgeluk' zijn naar mijn mening crea bedacht en roepen meteen een melige connotatie op

Bovendien vind ik dat bokt een stuk netter is zonder schuttingtaal. Maar dat is niet meer dan mijn bescheiden mening

Wat ik vervolgens niet begrijp is dat de volgende posts gewoon kunnen:
Citaat:Godsamme, nu ineens drie pagina's voltypen, terwijl ik eigenlijk moet gaan slapen, omdat ik anders morgen om 23:00u al voor pampus hang....
Citaat:Flikker toch op met dat gezeik over Satan zeg. Jezus. Laat mij lekker Satanist zijn.
Citaat:ik heb verdomme een buik dat wil je niet weten én een onderkin
Citaat:For goddamns sake.
Citaat:NOU HOU TOCH EENS ALLEMAAL JULLIE MOND TOE! Jullie hebben verdomme geen enkel idee waar jullie het over hebben!
Citaat:ga in godsnaam zelf muziek maken
Citaat:ik heb godsamme morgen een BIO presentatie!!
Citaat:Dan zal ik je goddomme eens weer een keer met je beide benen op de grond schoppen want dit wordt lichtelijk irritant
In de dagelijkse realiteit (werk, school, sportclubs) worden vloeken bestempeld als grover taalgebruik dan scheldwoorden/ 'vieze' woorden/ schuttingwoorden. Ik vraag me daarom af waarom het vloeken gedoogd wordt op bokt en het 'smijten met intieme delen' niet.
Hiermee beoog ik overigens geen discussie over het al dan niet goedkeuren van vloeken of schelden door bokkers. Dat heeft met zaken als smaak en etiquette te maken.