Amen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:36

Hier is al eens eerder een topic over geweest meen ik mij te herinneren maar ik kan hem niet vinden. Het gaat mij dus om het woordje 'amen'.

Soms zetten mensen hun mening neer en dan quote iemand dat weer met het woordje amen eronder. Zó irritant!

Ik geef toe, ik heb het wel eens gedaan.. maar ik irriteer me er nu behoorlijk aan mede doordat ik het woord inmiddels ook gebruik om godsdienstige redenen.

Heeft het nut om hierop te temmen? Is dit 'verboden'.

Je kan zeggen: waar maak je je druk om, maar ik ben gek op goede discussies en mensen die alleen op de mening van een andere mee kunnen discussieren vind ik verschrikkelijk.

Renskeeee

Re: Amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:41

Bedoel je misschien dit topic? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=621608&st=0&sk=t&sd=a&hilit=amen&start=0

Ik had juist het idee dat er de laatste tijd minder 'ge-ament' werd,
maar ik vind het inderdaad helemala niks toevoegen.
Maar dacht niet dat het verboden was op Bokt om 'amen' te zeggen,
dus denk dat TeMmen niet veel nu heeft Knipoog
Ik ben zelf niet gelovig ofzo, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen hierdoor kunnen worden gekwetst...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:42

Nou het is niet zozeer kwetsen, maar ik zie nu wel de andere betekenis iets duidelijker (hoop dat je het zo snapt).

En het is vervelend als je in een goede discussie zit en er komt iemand uit het niets die een mening van een ander quote (steelt) en er 'amen' onder zet.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:44

Ik zou me hier nou niet druk om kunnen maken,om eerlijk te zijn. Je komt hier toch om dingen te lezen,te schrijven over paarden e.d. Lekker boeiend als mensen een keer 'amen' schrijven. Kan me niet voorstellen dat iemand die heel religieus is,zich daar 'boos' over kan maken...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:44

Ik kan me er ook behoorlijk aan irriteren, immers draagt het niets bij bij het topic, en kan je ook gewoon zeggen bv: 'ik ga mee met Renskeeee' Opzich gaat het puur om gemakszucht.
En is 'amen' (imo) een oneliner; en dan macht toch getemt worden
Althans soms heb ik toch de neiging om dat rode knopje te gaan gebruiken Ja

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:47

@ Miss_Favre: Ik heb het niet over boos worden, maar over de dubbele betekenis (Net als in de scheldwoordendiscussie naar voren kwam dat veel mensen toch last hebben van GVD en afgeleidde daarvan).

@ Soet: Precies, dat zie je ook vaak: 'Ik ga met Soet mee'. Dan denk ik bij mezelf: Heb je dan echt precies dezelfde mening als Soet? (Om jouw naam even als voorbeeld te nemen) .. Of is diegene gewoon te lui om zijn eigen mening neer te zetten.

Ik gok op het laatste. Het zou ook een vorm kunnen zijn van meer posts krijgen, want meestal posten mensen dit, die je nooit hebt gezien en nooit meer zal zien in dat topic.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:47

Ja aan enkel het woordje 'Amen' onder een quote zetten daar erger ik me ook aan. Maar zelf doe ik het soms ook wel. Quoten, amen (oid) eronder zetten en dan daar achter (achter die amen) nog mijn 'aanvulling'. Of vind je dat ook niet kunnen?

Zo doe ik het wel meestal.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:48

Valentinow schreef:
Ja aan enkel het woordje 'Amen' onder een quote zetten daar erger ik me ook aan. Maar zelf doe ik het soms ook wel. Quoten, amen (oid) eronder zetten en dan daar achter (achter die amen) nog mijn 'aanvulling'. Of vind je dat ook niet kunnen?

Zo doe ik het wel meestal.

Waarom zet je dan niet:
Ik ben het met Japie eens, maar ik .....

Waarom dan Amen, maar ik ..

??

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:50

Tja, omdat, daar kom je met een goede vraag. Ik zal heel eerlijk zijn (en nu komt er weer een vlaag over me heen denk ik): omdat iedereen het doen.
Maar, dan zal ik ernu op gaan letten dat ik schrijf ik ben het met ... eens, en dan mij verdere uitleg.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:51

Valentinow schreef:
Tja, omdat, daar kom je met een goede vraag. Ik zal heel eerlijk zijn (en nu komt er weer een vlaag over me heen denk ik): omdat iedereen het doen.
Maar, dan zal ik ernu op gaan letten dat ik schrijf ik ben het met ... eens, en dan mij verdere uitleg.

Ja of je quote het en zet dan: Ik ben het met bovenstaande reactie eens, maar ikzelf...

Zoiets. Dan draag je bij aan de discussie ipv die te verstoren Lachen

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:52

Oh op die manier bedoelde je Knipoog
Gewoon zo van "oh ik heb nog wat posts nodig dus ik zet maar even "amen" neer"...
Ja inderdaad dat is super irritant, als je zelf geen mening hebt, zeg dan niks Lachen

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:54

Elaine schreef:
Valentinow schreef:

Ja of je quote het en zet dan: Ik ben het met bovenstaande reactie eens, maar ikzelf...

Zoiets. Dan draag je bij aan de discussie ipv die te verstoren Lachen

Maar verstoor ik dan de discussie?
Door gewoon te quoten en amen te zeggen en dan mijn uitgebreidere mening?
Verstoor ik de discussie dan gewoon omdat het woor amen er in komt?

Ik zal nu niet meer amen zeggen omdat die voor sommige mensen niet 'leuk is' maar toch vind ik je redenering een beetje dom (sorry) dat ik de discussie stoor gewoon omdat ik amen schrijf + uitleg.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:55

Nee dat bedoelde ik niet Clown Met verstoren bedoel ik alleen 'amen' zeggen Knipoog Zonder verdere uitleg.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:56

Elaine schreef:
Nee dat bedoelde ik niet Clown Met verstoren bedoel ik alleen 'amen' zeggen Knipoog Zonder verdere uitleg.

Oohw, nene ik leg altijd wel meer uit hoor.

Maar als ik nu meer ga uitleggen na een quote. Heb je dan liever dat ik zeg: juist, ik ben het met je eens maar dat en dat en dat ...
dan: Amen, maar dat dat en dat ...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:57

Je mag ook niet zeggen ik ben het met je eens dus Lachen

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:59

Dus jullie vinden het word amen + uitleg ook last. Want amen is ook iets godsdienstelijk?
Zo dan?
Tja ik zeg vanaf nu zei ook altijd amen (en dan m'n verdere uitleg) omdat iedereen dat deed. Maar nu zal ik wel iets anders zeggen dan aman + mijn uitleg.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:59

ik vind dat er veel minder "ge-ament" wordt
tenminste
het is wel eens vaker voor gekomen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:02

Tuurlijk ik ben er zowat zeker van dat dit puur is om het berichten aantal naar boven te krijgen (als er niets meer op staat welliswaar) en omdat een persoon te lui is om alles wat hij/zij denkt, ook echt te typen.

Hoeveel keer zie je niet van die kleine berichtjes als: leuk hoor,leuke jas. *en poef weer al eentje er bij.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:03

Soet schreef:
Tuurlijk ik ben er zowat zeker van dat dit puur is om het berichten aantal naar boven te krijgen (als er niets meer op staat welliswaar) en omdat een persoon te lui is om alles wat hij/zij denkt, ook echt te typen.

Hoeveel keer zie je niet van die kleine berichtjes als: leuk hoor,leuke jas. *en poef weer al eentje er bij.

klopt
daar kan ik me ook zo aan ergeren he Scheve mond

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:05

Ik zie het de laatste tijd ook niet veel meer. Ik denk zelf trouwens ook dat het niet altijd wordt gebruikt omdat mensen te lui zijn om hun mening te typen, maar het vaak ook is dat jou mening er al staat ook al is die iets anders geformuleerd. Veel mensen zullen imo denken van hier staat mijn mening al wat heeft het nou voor nut als een topic helemaal vol staat me allemaal de zelfde meningen maar een beetje anders geformuleerd? Tenminste zo denk ik wel eens maar ik post dan uiteindelijk niet. Zou dat ook niet een reden van Amen zijn dat mensen toch willen posten, maar wel ongeveer de zelfde mening hebben? Of zeg ik nu iets raars?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:06

Het woord amen is een Hebreeuws woord en betekent letterlijk "zeker, het is zo" of "het zij zo".

ik kan me er soms aan storen..maar soms ook niet,
ligt ook geheel aan de discusie.
dat er mensen zijn die met het woord amen om godsdienstelijk reden gebruiken.
en zich dan storen aan het feit dat dit wword, voor hun een geheel andere betekenis heeft,kan ik me wel voorstellen.
dat dat gevoelig ligt o.k.niemand kan door een pc kijken, en voelen of iets gevoelig ligt ja of nee.
kom het overigens de laatste tijd minder tegen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:07

Dan kan je evengoed zeggen: 'ik ben het eens met' of 'ik dacht net het zelfde als'
Daar komen geen discussie's van als: we zitten niet in een kerk hoor. Of discussie's over het geloof.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:08

Soet schreef:
Dan kan je evengoed zeggen: 'ik ben het eens met' of 'ik dacht net het zelfde als'
Daar komen geen discussie's van als: we zitten niet in een kerk hoor. Of discussie's over het geloof.

Nee mag niet ik heb er al opmerking over gekregen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:10

Nee dat snap ik dat dat niet mag want het is toch een discussie en bij discussies wil je toch een opgebouwde mening lezen anders heb je geen discussie

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:19

Ik zie het de laatste tijd iig steeds minder,
maar kon me er eerst mega aan ergeren, vooral als je een heel lang verhaal hebt getypt, heel lang bezig bent geweest, iemand quote het en zet eronder: "amen!"
Ik bedoel je kan toch nooit helemaal precies dezelfde mening hebben? je kan er toch ook iets aan toevoegen?