voorpagina nieuws vaak geen 'vp nieuws'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schwung

voorpagina nieuws vaak geen 'vp nieuws'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 10:56

ik heb de laatste tijd het gevoel dat er maar wat nieuws op de voorpagina gegooit wordt.
terwijl het naar mijn idee wel nieuws is, maar geen voorpagina nieuws...
dit wordt ook een klein beetje bevestigd door het aantal reacties op sommige onderwerpen.
dat is zonde omdat dan de echte voorpagina artikelen naar beneden gaan op de voorpagina.

misschien het voorpagina nieuws iets strenger selecteren en de rest op overig nieuws gooien??

Zesiram

Re: voorpagina nieuws vaak geen 'vp nieuws'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:58

Welke berichten vind je dan geen VP nieuws. Ik vind het juist wel leuk dat er wat meer berichten op de VP komen. Ik kijk niet zo vaak in het nieuwstopic, en blijf zo makkelijk op de hoogte.

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:04

bijvoorbeeld de berichten met <10 reacties
persoonlijk vind ik dat ook geen 'voorpagina nieuws', maar 'nieuws'

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:11

Dat lijkt me niet echt een argument. Je kan natuurlijk niet gaan selecteren op het aantal reacties. Als je eerst het aantal reacties gaat afwachten, is vp altijd oud nieuws. Dat lijkt me helemaal niet de bedoeling. Ik ga er van uit dat ze selecteren op nieuwswaarde, en volgens gaat dat hartstikke goed!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:15

ik vind het wel leuk dat er steeds nieuwe dingen staan... en ik laat vaak geen reactie op zulke berichten achter.. omdat het niet altijd een discussie ofzoiets hoeft op te leveren...

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 11:16

<10 bedoel ik niet als argument maar je vroeg voorbeelden welke ik geen VP vond.
die onderwerpen vind ik persoonlijk geen VP.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:19

En hoe kun je nu beslissen of een Nieuwsbericht op de voorpagina op het moment dat hij geplaatst wordt? Of is een bericht dan pas interessant als er meer dan 10 personen op hebben gereageerd? Wil je dat topics, die op Voorpaginanieus staan, verplaatst worden alleen omdat men dingen op die pagina ter kennisgeving aanneemt, en niet reageert?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:21

Schwung schreef:
<10 bedoel ik niet als argument maar je vroeg voorbeelden welke ik geen VP vond.
die onderwerpen vind ik persoonlijk geen VP.

Ok, sorry verkeerd begrepen. Maar sommige items zijn ook nog zo nieuw, die hebben dan nog geen 10 berichten. Dus dan snap ik je nog niet echt. Minder dan 10 berichten in 1 uur, of 1 dag? Hoe bedoel je het precies?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:28

Kijk aan de ene kant snap ik het punt van de TS wel! Soms zie ik berichten waar 0 reacties op zijn, dan denk ik ook wel eens, waarom staan die er dan op?
Maar aan de andere kant, ik vind het toch wel fijn/leuk/interessant om het allemaal te lezen.
Ik geef niet overal een reactie op, soms zou ik ook niet weten wat ik erop moet reageren, maar vind ik het fijn dat ik het heb gelezen, maar heb ik er verder geen commentaar e.d op!

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:14

het aantal berichten is inderdaad geen meetpunt.
maar in mijn ogen is er weinig verschil tussen nieuws en voorpagina nieuws op de voorpagina.
ik zie soms bij overig nieuws belangrijke nieuws staan wat niet op de voorpagina gezet wordt..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:16

En dat is in mijn ogen dan ook weer puur persoonlijk...

Wat jij belangrijk vindt hoeft een ander nog niet belangrijk te vinden...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:19

We zijn bezig met een update van de bokt nieuwssectie, houdt voor meer info Forumzaken en de voorpagina zelf in de gaten Lachen

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:20

oke Lachen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:59

Het merendeel wat nu op de VP staat vindt ik geen VP nieuws, het spijt me wel... De selectiewedstrijden voor het NK bijvoorbeeld, dat lees je wel bij de KNHS/KWPN en zal 80% van Bokt ook een rotzorg zijn neem ik aan. Aanlevering van de hengsten idem dito. Ook niet ieder dood paard wat men op internet tegenkomt hoeft op de VP, als die van mij dood gaat staat dat er toch ook niet?? En de kroon spant toch wel de medailles van de OS, dat vindt ik écht geen VP nieuws, sterker nog ik vind het niet eens nieuws... Blijkbaar hadden Schwung en ik er hetzelfde idee over, gezien mijn reactie in het topic over de medailles...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:10

Gitta1977 schreef:
Het merendeel wat nu op de VP staat vindt ik geen VP nieuws, het spijt me wel... De selectiewedstrijden voor het NK bijvoorbeeld, dat lees je wel bij de KNHS/KWPN en zal 80% van Bokt ook een rotzorg zijn neem ik aan.

Dan doen we het dus voor die 20%.

Westernnieuws of mennen zal jou ook wel helemaal niks interesseren bijvoorbeeld, maar anderen juist weer wel. Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:13

Zie ook: viewtopic.php?f=25&t=748611

Er staan ook nog enkele aanpassingen aan de lay-out in de planning waardoor het makkelijker zal worden om de nieuwsberichten waar je interesse in hebt in één oogopslag te selecteren.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:15

Verkeerd gegokt Sjoert, dat wil ik ook best lezen en dat doe ik dan op de fora die daar voor bestaan. Als er écht iets in die tak van sport gebeurd verwacht ik dat ook op VP. Fokkerij en de selectiewedstrijden interesseren mij verder wél en ik zeg dus daarvan dat die meldingen ook niet op de VP horen volgens mij... Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:20

Even terzijde: het lijkt me handig dat jullie als bronvermelding de volledige link naar het bericht plaatsen. Een link naar 'nu.nl' heeft weinig zin, die pagina verandert elk kwartier Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:51

Maar even scrollen op nu.nl doet ook wonderen hoor, die berichten blijven vaak minimaal 24 tot 48 uur beschikbaar Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:07

Cayenne schreef:
Maar even scrollen op nu.nl doet ook wonderen hoor, die berichten blijven vaak minimaal 24 tot 48 uur beschikbaar Ja

De berichten blijven volgens mij wel jaren beschikbaar! Lachen Daarom is een direkte link zo handig, dan kun je het ook terugvinden als het bericht daar uit de lijst is gezakt, en soms komt het zelfs maanden later nog van pas.

En 24 tot 48 uur is niet zo lang, hier op Bokt staat zo'n bericht er langer op en zien mensen het dus misschien veel later. Het bericht over de medailles bijvoorbeeld (waar inmiddels een volledige link bijstaat, daar heb ik net overheen gekeken of het is inmiddels aangepast, in dat geval bedankt Ja ), is niet meer terug te vinden in de lijst van Nu.nl, maar staat nog wel hier op de voorpagina.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:14

Ik heb het aangepast Shadow. Lachen
Het is inderdaad handiger om een complete url naar een nieuwsbericht te hebben.