ITP en JITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

ITP en JITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 00:08

Hoi
Ik wil even het belang van JITP weten, dit is speciaal voor gebruikers van 0 t/m 15 jaar.
Ik plaats mijn topics altijd bij ITP, dit omdat ik zelf daar ook altijd kijk en dan is de kans op meer kijkers veel groter en dat is wat iedereen die een topic start met foto's van zijn of haar pony graag wilt lijkt mij. JITP kijk ik nooit, omdat ik me daar absoluut niet thuisvoel omdat je gelijk als penny word bestempeld.
Maar nou worden de laatste tijd veel topics verplaatst naar JITP omdat de gebruikers die de topics bij ITP hebben geplaatst nog geen 16 zijn. Deze regel vind ik BELACHELIJK. Op deze manier heb ik geen eens zin meer om topics te starten, want ik en nog vele anderen worden toch niet serieus genomen met onze topics met foto's erin.
Waarom moet alles leeftijdsgebonden zijn, dan voel je je ergens eindelijk een beetje thuis en dan gaan ze alweer zeuren over je leeftijd. Van "Ja sorry jij mag hier geen topics openen want je bent nog geen 16" Dit roept bij mij zware irritaties op en ik denk dan ik niet de enige ben. Waarom doen ze het niet van 0 t/m 12, dan heb je het meer over jeugdige bokkers.
Ik moest mijn mening hierover kwijt en ik vroeg me gelijk af of er meerdere mensen zijn die zich gedupeerd voelen door deze waardeloze regel.
Groetjes Marijke

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: ITP en JITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:38

Tja, ik heb er nog nooit bij stilgestaan eigenlijk. Ik kijk ook niet vaak bij JITP. Alleen als ik een link krijg van iemand en ik beland daar. Dan reageer ik gewoon normaal in dat topic ongeacht de leeftijd van de TS. Dat boeit mij dan echt helemaal niet. Leeftijd doet er in mijn ogen niet toe en waarom zou je op een andere manier reageren omdat de TS onder de 16 is? Maar er zijn idd genoeg ruiters onder de 16 die heel volwassen zijn en ook al hoog in de sport rijden. Maar ik krijg nou niet echt het gevoel dat die ondergewaardeerd worden in JITP. Dat neemt niet weg dat ik 0 t/m 12 wel een goed idee vind.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:42

ben het er ook mee eens.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:47

Ik ben het er ook mee eens, ik kijk ook niet veel bij JITP en er zijn genoeg mensen van een jaar of 14/15 die zich een stuk volwassener gedragen en veel mooiere foto's maken dan mensen boven de 15. Beetje stom dat er onderscheid in leeftijd moet worden gemaakt.. Snap wel dat die onduidelijke foto's van telkens opnieuw allemaal shetlanders o.i.d wel eens beginnen te vervelen, maar die moet men dan maar voor lief nemen.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:26

Tsja, ik kijk nooit op JITP, en plaats er ook geen foto's. Persoonlijk vind ik het 'gewone' ITP leuker. (mods, nog even mijn excuses dat ik laatst een topic op ITP opende, was vergeten dat ik op JITP moest posten Bloos )

De regel begrijp ik wel heel goed, en daarom kunnen we er maar beter vrede mee hebben en nog een paar jaartjes wachten Knipoog Als je het van 0 t/m 12 zou maken houd je bijna niets over op JITP én zul je op ITP wel weer genoeg 'pennyspam' krijgen, want niet iedereen van 12 tot 16 is hetzelfde hè meiden Knipoog

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:30

Ik kijk ook nooit bij JITP, en als ik dan weer eens mijn foto's bij ITP plaats dan krijg je meteen iedereen over je heen. Ik vind dit heel irritant, maar er zal wel niks aan gedaan kunnen worden...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 11:31

Maar er staat ook ergens bij JITP bij de motivatie voor dat forum dat er gebleken was dat er behoefte was aan een eigen plek. Misschien hebben sommige er behoefte aan, maar sommige absoluut niet.
Oja en Jettie dat nog een paar jaartjes wachten is in mijn geval nog 3,5 maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:32

Ik ben het ook wel met je eens. Maar ik denk dat het er mee te maken heeft dat er niet genoeg bokkers van 12 jaar en jonger zijn en dat het daarom tot 15 gaat. Én sommige kinderen van 13/14/15 zijn ook nog een beetje Penny..
Maar ik snap wel dat het niet leuk is voor kinderen die wél gewoon op een 'volwassen manier' mee zouden kunnen doen op ITP.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 11:32

evanescence schreef:
Ik kijk ook nooit bij JITP, en als ik dan weer eens mijn foto's bij ITP plaats dan krijg je meteen iedereen over je heen. Ik vind dit heel irritant, maar er zal wel niks aan gedaan kunnen worden...

Hoe bedoel je iedereen over je heen krijgen?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:50

Niet echt over je heen krijgen, meer dat dan heel veel bokkers zeggen: 'Dit moet bij JITP!"
Dat vind ik niet erg, het is ook zo, maar dat iedereen het zegt... Ik heb wel eens een PB gekregen van een bokker waarin stond: 'Je moet je foto's bij JITP zetten. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?' En dan een reeks scheldwoorden erachteraan. Verward Dat was trouwens de eerste keer dat ik foto's plaatste.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:14

Ik vind de scheiding een goed idee. Lachen
Jammer voor je dat je dan minder reacties krijgt.
Je word vanzelf een jaartje ouder toch?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:16

Als mod van ITP zal ik hier even een reactie plaatsen Lachen

Het forum JITP is in het leven geroepen om de volgende redenen:
- ITP is een erg drukbezocht forum. Er worden veel topics / berichten geplaatst en nieuwe topics zakken snel weg naar de volgende pagina.
- Er was behoefte aan een speciaal hoekje voor de jeugd, het forum JITP maakt daar deel van uit.
JITP is onderdeel geworden van het tabblad Young Riders.

Door tijdgebrek is er tot ongeveer een maand geleden wat minder frequent gemodereerd op deze fora.
Sinds ongeveer een maand wordt er meer tijd in gestoken, met als logisch gevolg dat er ook meer topics opgemerkt worden die foutief geplaatst zijn.
In eerste instantie is besloten om de topics te verplaatsen, dit had echter helaas niet het gewenste resultaat.
Daarom waren we genoodzaakt om foutief geplaatste topics op slot te zetten met een verwijzing naar de regels.

We hopen dat de gebruikers snel aan deze regels gewend zullen zijn, met hopelijk als resultaat dat ITP wat minder druk wordt (en je topic wat langer in de schijnwerpers staat) en JITP een leuke verzamelplek wordt voor de jeugdige bokkers Lachen

Op de vraag waarom de leeftijdsgrens van (t/m) 15 jaar aangehouden is:
Als je een forum op wilt delen, dan moet er natuurlijk ergens een grens getrokken worden Knipoog
De grens bij bijv. 12 jaar leggen, leek ons geen goed idee.
Het overgrote deel van de bokkers is ouder dan 12 jaar, en daarmee zou JITP een wel erg klein forum worden, en de drukte op ITP zou niet afnemen.
Door de grens bij 16 jaar te leggen, is er een vrij goede verdeling ontstaan. Zodra alle topics op het juiste forum gepost worden, verwacht ik dat ITP en JITP ongeveer in evenwicht zullen zijn qua aantal posts.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:16

ik snap Oscar's reactie wel maar ook ik plaats hierdoor geen ITP topic's meer.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 15:12

Dat het zo druk is bij ITP snap ik wel, maar dat behoefte naar een speciaal plekje voor de jeugd niet. Omdat meerdere mensen daar behoefte aan hebben hoeft toch niet gelijk iedereen daar behoefte aan te hebben. Sommige mensen wel gewoon als serieuze mensen behandeld worden en als je je topics bij JITP plaatst word je minder serieus genomen ( ik beken dat ik dat ook doe bij mensen die bij JITP plaatsen )

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:42

Waarom hebben we niet gewoon een regel dat iederen t/m 12 jaar bij JITP MOET plaatsen en mensen tussen de 12 en de 16 zelf mogen weten waar ze plaatsen en dan vanaf 16 bij ITP?

Anders moet ik 2 jaar wachten voordat ik eindelijk weer eens bij ITP kan plaatsen.. Ik haal het niet in mn hoofd om bij JITP te plaatsen, echt niet

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:44

Aangezien het gros van de posters op JITP tussen de 12 en 16 is en volgens jullie dus prima op ITP zou passen, zou je JITP ook gewoon serieus kunnen gaan nemen Pling

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:52

Ja, maar zowieso kom ik bijna tot nooit bij de Young riders, kort om omdat het me niet interesseerd en ik veel liever kijk maar de gewone ITP omdat hier vaak ook serieuzer word gereageerd en meer aandacht is voor detail enzo

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 18:58

kinuh schreef:
Ja, maar zowieso kom ik bijna tot nooit bij de Young riders, kort om omdat het me niet interesseerd en ik veel liever kijk maar de gewone ITP omdat hier vaak ook serieuzer word gereageerd en meer aandacht is voor detail enzo

Idd
Bovendien vind ik dat hele young riders gebeuren niks. Bij Young Rider Talk staan ook onwijs veel topics, waar ik echt een idee van heb van "Waar gaat dit over" Bij Paardenpraat heb je veel meer serieuze onderwerpen, omdat de echte jonge paardenmeisjes bij YRT posten, omdat ze zich daar thuis voelen. Die meiden die zich daar thuis voelen posten hun foto's ook bij JITP en die kletsen in de JHK.
Maar sommige mensen voelen zich daar niet thuis, gewoon omdat het te kinderlijk is. Die posten ook liever hun foto's bij ITP en kletsen bij Paardenpraat. Die zitten in de Huiskamer inplaats van in de JHK. Je gaat toch ook geen onderscheid maken tussen Paardenpraat en Young Rider Talk of de Huiskamer en de JHK. Waarom dan bij ITP wel? Bij Paardenpraat word ook onwijs veel gepost, bij de huiskamer nog meer, maar daar mogen mensen onder de 16 wel gewoon posten.
Doe dan of alles of niks

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:22

Ben zelf ouder dan 16, maar begrijp het wel.
Vind het maar raar. Je kan dus eigelijk je leeftijd uit je profiel halen en je mag dan wel bij ITP posten?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 10:52

_Charlotte schreef:
Ben zelf ouder dan 16, maar begrijp het wel.
Vind het maar raar. Je kan dus eigelijk je leeftijd uit je profiel halen en je mag dan wel bij ITP posten?

Je brengt me op goede ideeen Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:59

Je wordt vanzelf 16, tot die tijd is er op Bokt gewoon een speciaal stukje forum voor je gereserveerd Lachen leeftijd uit je profiel halen gaat daar niets aan veranderen.