Mijn voorstel: alle assumpties over neptopics worden eerst gemeld aan een mod of bemiddelaar die eventueel met de TS contact opneemt (die weten ook meestal van wie de SA is) en even aankijkt of alles waar is (in de mate van het mogelijke). Ik vind dat mods ook wel eens sneller mogen reageren op die openlijke beschuldigingen. Of mis ik toevallig alle topics die achteraf niet waar blijken?
Mijn idee verder: met een helpend of troostend woord doe je niets verkeerd. In het beste geval help je er iemand die problemen geeft een beetje mee, en bieden we een plaats waar je je hart kunt luchten. Blijkt het verhaal toch nep, kun je jezelf niets verwijten, jij hebt alleen je goede wil getoond. Iets posten in een topic duurt maar enkele seconden, en het kost geen geld. Vind je het verhaal toch te ongeloofwaardig? Post dan gewoon niet, en maak je niet druk om de tijd die anderen eraan besteden. Ik denk dat veel mensen er zo over denken en dat er ook velen zijn die het niet erg vinden de TS het voordeel van de twijfel te geven.
Verder: bokt biedt een veilige haven waar je iets anoniem kunt vertellen en in no time toch een boel info en steun krijgt. We krijgen hier veel meer verhalen te horen dan irl. Dit kan de idee geven dat iets onmogelijk is. Bedenk dat de meeste problemen in het echt gewoon niet aan de grote klok gehangen worden en je er nooit wat over hoort tenzij je er heel dicht bij staat, of mss ergens een gek gerucht.
Het was iets wat mij opgevallen was, en wat ik soms wel sneu vind voor de TS in kwestie.
Totdaar mijn filosofische bijdrage aan bokt weer